عسل گون قرمز چه ویژگی هایی دارد؟

یکی از هدیه های طبیعت به انسانها که دارای خواص بی نظیر و بیشماری است عسل طبیعی می باشد که توسط زنبورها از گیاهان وحشی و گلهای مختلفی کوهی همچون گون بدست می آید.

همانطور که گلها و گیاهان مختلف از لحاظ شکل ظاهری و همچنین عطر و خواص با هم متفاوت هستند عسلهایی که از آنها بدست می آید نیز متفاوت خواهند بود و دارای رنگ و طعم مختلفی می باشند.

مجموعه آراد برندینگ سالهاست که در زمینه عرضه عسل فعالیت دارد و همواره عسلهای خالص و با کیفیتی را در اختیار خریداران قرار داده است و در جلب رضایت آنها همیشه موفق عمل کرده است.

ترکیبات و مواد مغذی موجود در عسل در هر ناحیه ای رابطه مستقیمی با پوشش گیاهی موجود در آن منطقه دارد.

عسلها را با توجه به موارد گوناگونی دسته بندی بندی می کنند که یکی از آنها با توجه به منبع مورد استفاده زنبور برای تهیه شهد از گلها می باشد که از این نظر به دو دسته تک گل و چند گل تقسیم می شوند. در مورد عسلهای تک گل که فقط از یک نوع گیاه حاص بدست می آیند می توان به عسل گون و عسل شبدر اشاره کرد. اما عسلهایی که تحت عنوان چند گل هستند از روی گلهای مختلفی توسط زنبورها جمع می شوند که در این دسته هم می توان از عسل مرکبات و عسلهای کوهستان نام برد.

 

عسل گون کوهی

در این قسمت در مورد خواص گوناگون عسل گون کوهی توضیحاتی را خدمت شما عزیزان ارائه می دهیم.

این عسل دارای خواص زیادی برای درمان بیخوابی افراد می باشد که این خاصیت به دلیل این است که عسل هورمون انسولین را در داخل بدن افزایش می دهد و موجب کاهش مشکلات اضطرابی می شود و در نتیجه خوابی راحت را برای فرد به ارمغان می آورد.

این ماده مقوی در برطرف کردن مشکلات کم خونی هم بسیار موثر است که مصرف آن مخصوصا در وعده صبحانه موجب خونسازی در فرد می گردد.

یکی از خواص مهم عسل گون و عسل کوهی در تقویت قلب و بهبود عملکرد و افزایش سلامت آن می شود.

عسل گون قرمز چه ویژگی هایی دارد؟

قلب برای فعالیت خود به گلوکز و سوزاندن آن نیاز دارد و عسل گون هم یکی از منابع فوق العاده در تامین گلوکز می باشد و انرژی لازم را برای سلولهای ماهیچه ای قلب فراهم می کند.

عسل گون همانند سایر عسلها دارای آنتی اکسیدانهای فراوان است که این آنتی اکیسدانها موجب از بین رفتن رادیکالهای آزاد تولید شده در سلولهای مختلف که باعث بروز انواع سرطانها و همچنین ایجاد پیری می شوند.

این عسل برای درمان دیابت و همچنین پیشگیری از آن هم بسیار مفید است.

بیماری دیابت در اثر بالا رفتن گلوکز یا اصطلاحا قند خون ایجاد می شود و مصرف عسل باعث افزایش تولید هورمون انسولین در بدن می شود که این هورمون موجب کاهش میزان گلوکز در جریان خون می گردد.

از دیگر خواص عسل گون می توان به بهبود و افزایش حافظه در فرد مصرف کننده اشاره کرد که این خاصیت بدلیل دارا بودن ویتامین ب ۱۲ و همچنین استیل کولین می باشد.

 

عسل گون قرمز

عسلها دارای انواع مختلفی می باشند که هر کدام دارای خواص منحصر به فردی می باشند که یکی از بهترین انواع آن می توان به عسل گون قرمز اشاره نمود.

برای تشخیص اصل با کیفیت و مرغوب کاری بسیار سخت و پیچیده ای می باشد و هر فردی برای اصل بودن آن دچار مشکل می شود.

بسیاری از افراد سودجو عسلهای بی کیفیت را به عنوان جنس مرغوب و ارگانیک به دست خریداران ارائه می دهند و در قبال آن هزینه ی هنگفتی را دریافت می کنند.

بنابراین بهتر است برای خرید عسل طبیعی و اصل آن را از مراکز و سایتهای معتبر خریداری کنید تا به درجه یک بودن آن اطمینان کامل داشته باشید.

عسل گون قرمز چه ویژگی هایی دارد؟

عسل گون می تواند برای مستحکم بخشیدن استخوانها نقش موثری داشته باشد و به دلیل طبع گرم آن می توان بدن را گرم نگه دارد. این عسل برای جوانسازی پوست بسیار موثر می باشد و می تواند چین و چروک پوست را به طور کامل از بین ببرد.

همانطور که می دانید، عسل بر روی پوست مانند یک اکسیر جوانی عمل می کند که در محصولات آرایشی و بهداشتی آن را مورد استفاده قرار می دهند.

این محصولات که از ترکیبات عسل گون استفاده شده اند طرفداران بی شماری در بین مردم دارند و جزء پرفروش ترین محصولات به شمار می روند.

این عسل دارای رنگ کهربایی شناخته می شود و از بهترین مواد مغذی تشکیل شده است.

پزشکان بر این باور هستند که عسل قبل از خواب می تواند برای بی خوابی موثر باشد و به کاهش اضطراب و استرس کمک به سزایی داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا