ارائه خدمات دستیار راننده گوگل متوقف شد

گوگل ارائه خدمات دستیار راننده خود را متوقف کرد که بعد از اعلام تعطیلی خدمات بازی دیجیتال استادیای این شرکت تازه‌ترین ناکامی آن محسوب می‌شود.

موبنا – به گزارش انگجت، پس از اعلام راه اندازی خدمات دستیار راننده گوگل در سال ۲۰۱۹، این خدمات در سال ۲۰۲۰ در دسترس برخی کاربران قرار گرفت و در نهایت راه اندازی رسمی آن در سال گذشته کلید خورد.

اما گوگل امروز تأیید کرد که ارائه این خدمات با نام کامل Assistant Driving Mode را متوقف می‌کند. این خدمات از طریق گوشی هوشمند در حین رانندگی در دسترس بود و عملاً جایگزینی برای برنامه هوشمند Android Auto محسوب می‌شد که خود سال گذشته کنار گذاشته شد.

Assistant Driving Mode از برخی امکانات برنامه دستیار Google ، پخش‌کننده موسیقی و کنترل‌های صدا و نیز دکمه‌هایی برای برقراری تماس یا ارسال پیام برخوردار بود. با گفتن عبارت “هی گوگل، حالت رانندگی را آغاز کن” یا پین کردن آن به صفحه اصلی، می‌توان به خدمات «دستیار» دسترسی داشت.

علت اصلی غیرفعال شدن این خدمات عدم استفاده کاربران از آن و استفاده از نسخه‌ای از خدمات نقشه گوگل است که برای استفاده در حالت رانندگی طراحی شده بود.

 منبع: مهر 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا