نوری: قطعی اینترنت و فیلتر اپلیشکین‌ها با آرام شدن شرایط رفع شود

رییس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که باید با آرام شدن شرایط قطعی اینترنت و فیلتر اپلیکیشن‌های پربازدید برداشته شود چون ادامه این وضعیت به کسب‌وکارهای داخلی آسیب می‌زند.

موبنا – غلامرضا نوری قزلجه در واکنش به قطعی اینترنت و فیلتر شدن دو اپلیکیشن پرکاربرد واتس‌اپ و اینستاگرام گفت: قطعی اینترنت و فیلترینگ برای شرایط امروز جامعه و با ناآرامی‌های اخیر قابل توجیه است؛ قبول داریم که باید این ایام را با یکسری محدودیت‌ها بگذارنیم و با آن بسازیم منتها امیدواریم با عادی شدن شرایط، وضعیت اینترنت به حالت عادی قبلی آن برگردد؛ البته که رضایتمندی زیادی هم از شرایط قبلی اینترنت وجود نداشت چون سرعت پایین و محدودیت در دسترسی‌ها وجود داشت .

وی با ابراز امیدواری از اینکه با رفع محدودیت‌ها مردم به اینترنت پرسرعت،‌ آسان و کم‌ هزینه آن هم با حداقل محدودیت‌ها دسترسی داشته باشند، ‌افزود: انتظار می‌رود بعد از عادی شدن شرایط که در حال حرکت به سمت آن هستیم،‌ اینترنت هر چه سریعتر به حالت قبلی برگردد چون کسب و کارهای زیادی به اینترنت وابسته هستند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت گردش آزاد اطلاعات و ارتباطات گفت: در کنار گردش آزاد اطلاعات و ارتباطات،‌ هم کسب‌وکارها و هم خیلی از فعالیت‌های روزمره مردم در فضای اینترنت و پلتفرم‌ها انجام می‌شود؛ پس باید هر چه سریعتر اینترنت به حالت عادی برگردد به خصوص اینکه اقتصاد خانوارهای اقشار پایین دست جامعه در فضای اینترنت شکل گرفته است. آن‌ها در این بستر تولیدات و محصولات کارگاهی خود را عرضه کرده و به فروش می‌رسانند.

وی با ابزار امیدواری کرد که با آرام شدن شرایط،‌ وضعیت اینترنت به حالت عادی برگشته و قطعی اینترنت و اپلیشکین‌ها برداشته شود.

نوری در پایان درباره اینکه آیا اپلیکشن‌های داخلی ظرفیت جایگزینی اپلیکشین‌های خارجی را دارند، گفت: هنوز اپلیکشن‌های داخلی ظرفیت جایگزینی با اپلیکشین‌های خارجی را ندارند؛ باید اپلیکشن‌های داخلی را تقویت کرد منتها حتما پلتفرم‌های بین‌المللی هم فعال باشند چون کسب و کارها از ظرفیت آن‌ها استفاده می‌کنند.

 منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا