کراس اوور نسل دوم کره ای با کروز کنترل هوشمند(+عکس)

در بخش پیشرانه این تریم از کیا نیرو شاهد حضور پیشرانه ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر در هماهنگی با ۲ موتور الکتریکی هستیم…

موبنا نیرو(NIRO) از محصولات کمپانی کیا است که از زمان معرفی در سال ۲۰۱۶ تا کنون جز تولیدات آینده نگر کیا از منظر طراحی و فنی بوده است.

اولین نسل کیا نیرو در سال ۲۰۱۶ با مدل هیبریدی روانه بازار شد، سپس تریم های پلاگین هیبرید و الکتریکی خالص نیز به خانواده نیرو اضافه شدند.

در سال ۲۰۱۹ شاهد ارائه یک فیس لیفت از نیرو بودیم که جذابیت های ظاهری بیشتری را به این خودروی کره ای اضافه کرد.

کیا نیرو فیس لیفت ۲۰۱۹/ نسل اول

کیا نیرو فیس لیفت 2019/ نسل اول

اکنون نسل دوم با مدل ۲۰۲۳ نیرو معرفی شده که به مراتب جذاب تر از مدل های قبلی است. در قسمت دماغه از چراغ اصلی با گرافیک داخلی ترکیبی شامل ال ای دی و هالوژن استفاده شده که درون قابی یکپارچه قرار گرفتند و همین حس در نمای کلی نیز رعایت شده است.

کیا نیرو هیبرید 2023؛ کراس اوور نسل دوم کره ای با کروز کنترل هوشمند(+عکس)

چراغ های اصلی عقب نیز روی ستون آخر توسعه یافته اند که این الگوی طراحی نیز در نوع خود برای محصولات کیا، جذاب و متفاوت محسوب می شود.

نیرو هیبریدی

تصاویری که مشاهده می کنید مربوط به تریم اس اکس تورینگ هیبرید می شود که مدل ۲۰۲۳ این خودرو در بازار آمریکا حدود ۳۶ هزار دلار قیمت دارد. البته قیمت پایه کیا نیرو از ۲۸ هزار دلار کلید می خورد.

در بخش پیشرانه این تریم از کیا نیرو شاهد حضور پیشرانه ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر در هماهنگی با ۲ موتور الکتریکی هستیم. مجموع خروجی برابر با ۱۳۹ اسب بخار و گشتاور ۱۹۵ پوندفوت است. در بخش جعبه دنده از نمونه ۶ سرعته دوکلاچه استفاده شده است.

بسته باتری مورد استفاده در این خودرو از نوع لیتیم-یون با ظرفیت ۱۱.۱ کیلووات ساعت است.

خودرو فاقد سامانه تمام چرخ محرک است. وزن خالص نیز ۱۴۷۳ کیلوگرم محاسبه شده است.

ارزش یک خودروی هیبریدی با بررسی شاخص مصرف سوخت آن مشخص می شود و در رابطه با نیرو هیبرید اس اکس تورینگ باید به این اعداد اشاره کنیم: برای ۱۰۰ کیلومتر رانندگی در شهر ۴.۴ لیتر، در بزرگراه ۴.۳ لیتر و در حالت ترکیبی ۴.۳۵ لیتر.

فضای کابین به نسبت عدد پرداختی برای خودرو، کاملا منصفانه ساخته و پرداخته شده است! اینجا امکاناتی شامل نمایشگرهای دیجیتال اطلاعات کیلومتر و تنظیمات سیستم سرگرمی در اندازه ۱۰.۳ اینچی نصب شده اند. در تریم پایه نمایشگر تنظیمات سیستم سرگرمی ۸ اینچی است.

از امکانات دیگر می توان به پشتیبانی بی سیم از اپل کارپلی و اندروید اوتو، ناوبری ماهواره ای، سیستم صوتی از برند مطرح هارمن کاردون، پوشش چرم گیاهی برای صندلی ها، سیستم تهویه اتوماتیک و … اشاره کرد.

در کیا نیرو ۲۰۲۳ از کروز کنترل هوشمند استفاده شده که مجهز به قابلیت یادگیری ماشین است. بدین ترتیب الگوریتم هوش مصنوعی به جمع آوری اطلاعات از نحوه رانندگی مالک خودرو می پردازند.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا