گوگل با پیکسل ۷ سطح جدیدی از عکاسی را معرفی کرد(+فیلم و عکس)

گوشی های هوشمند پیکسل ۷ و پیکسل ۷ پرو ویژگی های جالب توجه دوربین که از فناوری هوش مصنوعی گوگل و پردازنده تنسور جی۲ نیرو می گیرند را ارائه می کنند.

موبنا گوگل به تازگی از مدل جدید گوشی هوشمند خود که به نام “پیکسل” شناخته می شود، رونمایی کرده است. ویژگی های جدید هوش مصنوعی دوربین سری جدید پیکسل از جمله مواردی است که مورد توجه قرار گرفته است.

با ویژگی های هوش مصنوعی دوربین، گوگل مصمم است تا عکاسی با گوشی های هوشمند را به سطح جدیدی ارتقا دهد. در ادامه با ویژگی های جدید دوربین گوشی های هوشمند پیکسل ۷ و پیکسل ۷ پرو بیشتر آشنا می شویم.

کادر هدایت شده

ویژگی کادر هدایت شده (Guided Frame) برای کاربران کم بینا طراحی شده است تا به آنها در گرفت عکس های سلفی و این که آیا به خوبی در کادر قرار دارند یا خیر کمک کند. ویژگی سلفی هوشمند دستورات صوتی و دستورالعمل های ساده در مورد نحوه قرار دادن تلفن برای گرفتن یک عکس سلفی مناسب را ارائه می کند.

کادر هدایت شده ویژگی ساده و در عین حال کارآمدی است که ما را متعجب می کند چرا تاکنون به عنوان یک ویژگی استاندارد ارائه نشده بود. دیگر شرکت های تولید کننده گوشی های هوشمند نیز باید به این فناوری توجه داشته باشند زیرا هیچ کس نباید از گرفتن یک سلفی خوب محروم شود.

 

 

رفع تاری عکس

با استفاده از تراشه جدید تنسور جی۲ (Tensor G2) در گوشی های هوشمند جدید پیکسل، اکنون می توانیم تاری و نویز را از عکس های خود حذف کنیم. ابزار رفع تاری عکس (Photo Unblur) در ترکیب با اپلیکیشن گوگل فوتوز (Google Photos)، کاربر را قادر می سازد تا حتی عکس های قدیمی خود که تاری دارند را اصلاح کرده و همچنین با استفاده از ابزار پاک‌کن جادویی (Magic Eraser) اشکالات در پس زمین عکس را حذف کند.

ویژگی رفع تاری عکس ابزار قدرتمندی است که حتی می تواند به نجات قدیمی‌ترین عکس های کاربر کمک کند. این ویژگی همانند یک فتوشاپ اتوماتیک برای افرادی است که هیچ تجربه ای در زمینه ویرایش عکس ندارند. از این رو، در آینده احتمالا با عکس های اصلاح شده بسیاری مواجه خواهیم شد.

 

 

تاری سینمایی

تراشه تنسور جی۲ مورد استفاده در سری جدید پیکسل به این گوشی های هوشمند اجازه می دهد تا با استفاده از ویژگی تاری سینمایی (Cinematic Blur) حرفه ای عمل کنند. این ویژگی از اطلاعات عمق ویدئو برای تقلید عمق میدان کم یا افکت بوکه استفاده کند. قابلیت های هوش مصنوعی تراشه تنسور جی۲ حتی زمانی که در حال استفاده از دوربین یک تلفن همراه هستید کمک می کند تا حرفه ای‌تر عمل کنید.

 

 

بزرگنمایی وضوح بالا

گوگل از فناوری هوش مصنوعی خود برای ارائه قابلیت های بزرگنمایی استفاده کرده است. ویژگی بزرگنمایی وضوح بالا (Super Res Zoom) عکس هایی با بزرگنمایی دو برابری از طریق کراپینگ دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی پیکسل ۷ پرو برای ارائه عکس های ۱۲.۵ مکاپیکسلی استفاده می کند. اگرچه عکس کراپ شده است، اما تصویر همچنان واضح به نظر می رسد زیرا در حالت وضوح بالا گرفته شده است و شبیه عکسی است که با یک لنز تله فوتو با بزرگنمایی دو برابری واقعی گرفته شده است.

برای ثبت عکس با بزرگنمایی بیشتر، گوشی هوشمند جدید پیکسل عکس هایی با بزرگنمایی دو برابری، پنج برابری و ۱۰ برابری را تراز و ترکیب می کند تا تصویری ترکیبی ایجاد شود تا شبیه عکسی به نظر برسد که یک لنز بزرگنمایی واقعی می تواند ثبت کند. این روشی ساده برای گوگل به منظور ارائه قابلیت های بزرگنمایی بدون اضافه کردن تعداد زیادی دوربین اختصاصی است.

 

 

ماکرو فوکوس

از سوی دیگر، گوشی های هوشمند جدید پیکسل اکنون می توانند با استفاده از ویژگی جدید ماکرو فوکوس (Macro Focus) امکان عکاسی ماکرو را نیز فراهم کنند. همانند عدم وجود لنزهای بزرگنمایی واقعی، پیکسل ۷ پرو در واقع دارای یک لنز ماکرو نیست. در عوض، این تلفن همراه از لنز اولتراواید و فوکوس خودکار جدید خود برای زوم روی سوژه استفاده می کند. ویژگی ماکرو فوکوس روی سوژه قفل می کند و سپس کاربر می تواند در فاصله حدود سه سانتیمتری اقدام به عکسبرداری کند.

 

 

مشخصات پیکسل ۷ و پیکسل ۷ پرو

پیکسل ۷ به پردازنده ۴ میلیمتری تنسور جی۲ و نمایشگر آمولد ۶.۳ اینچی با وضوح ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل مجهز شده است.

از نظر حافظه داخلی و حافظه رم این مدل در دو ترکیب ۱۲۸ گیگابایت/۸ گیگابایت و ۲۵۶ گیگابایت/۸ گیگابایت به فروش می رسد.

دوربین اصلی دوگانه شامل لنز ۵۰ مگاپیکسلی و لنز اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی می شود. دوربین سلفی پیکسل ۷ ۱۰.۸ مگاپیکسلی است.

نیروی مورد نیاز این تلفن همراه توسط یک باتری ۴۳۵۵ میلی آمپر ساعتی تامین می شود که از فناوری شارژ سریع ۳۰ وات پشتیبانی می کند.

پیکسل ۷ پرو نیز به پردازنده ۴ میلیمتری تنسور جی۲ مجهز شده، اما نمایشگر ال‌تی‌پی‌او آمولد ۶.۷ اینچی با وضوح ۱۴۴۰ در ۳۱۲۰ پیکسل دارد.

از نظر حافظه داخلی و حافظه رم این مدل در سه ترکیب ۱۲۸ گیگابایت/۱۲ گیگابایت، ۲۵۶ گیگابایت/۱۲ گیگابایت و ۵۱۲ گیگابایت/ ۱۲ گیگابایت به فروش می رسد.

دوربین اصلی سه گانه شامل لنز ۵۰ مگاپیکسلی، لنز ۱۲ مگاپیکسلی اولتراواید و لنز ۴۸ مگاپیکسلی تله‌فوتو می شود. دوربین سلفی پیکسل ۷ پرو نیز ۱۰.۸ مگاپیکسلی است.

نیروی مورد نیاز این تلفن همراه توسط یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی تامین می شود که از فناوری شارژ سریع ۳۰ وات پشتیبانی می کند.

پیکسل ۷ با قیمت پایه ۵۹۹ دلار و پیکسل ۷ پرو با قیمت پایه ۸۹۹ دلار روانه بازار خواهند شد.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا