انواع مختلف باتری لپ تاپ

قابلیت حمل لپ تاپ و استفاده از آن در همه مکان ها بدون اتصال مستقیم به برق، به لطف قطعه ای مهم به نام باتری در آن است. به قول همه متخصصین فعال در حوزه تکنولوژی و دیجیتال، لپ تاپ بدون باتری عملا هیچ سودی ندارد و باید به عنوان یک کامپیوتر رومیزی به آن نگاه کنید که دائما به برق شهری متصل است.

شرکت های سازنده لپ تاپ و قطعات جانبی آن، در سال های اخیر همواره روش های نوین و سودمندی را جهت ساخت باتری استفاده کرده اند. اگر نگاهی گذرا به روند تولید باتری لپ تاپ از ابتدا تا کنون بیندازیم، متوجه می شویم که چه پیشرفت های مهمی در این زمینه اتفاق افتاده است.

خرید لپ تاپ و قطعات جانبی آن همچون باتری به صورت اورجینال و اصلی دغدغه تمام مشتریان می باشد. ما به شما این مژده را می دهیم که شرکت ساختار دیجیتال انواع لپ تاپ و قطعات جانبی آن را که توسط کمپانی های مشهور تکنولوژی تولید می شوند از جمله باتری لپ تاپ ایسوس K550، باتری لپ تاپ ایسوس X550A و … را با ضمانت ویژه به شما عرضه می دارد. شما می توانید جهت کسب اطلاعت بیشتر با کارشناسان ما از طریق شبکه های اجتماعی و تلفنی در تماس باشید.

انواع باتری لپ تاپ از نظر جنس به کار رفته در آن

در این قسمت می خواهیم با انواع مواد به کار رفته در باتری لپ تاپ ها در طول ساخت آنها آشنا شویم که به شرح زیر می باشد:

باتری لپ تاپ نیکل کادمیوم (NiCad)

از انواع باتری های قدیمی و اولیه می باشد و از لحاظ قدرت پایین است. کادمیوم استفاده شده در آنها سمی است و به همین دلیل استفاده از آنها منسوخ می باشد. effect memory این باتری بسیار پایین است و توانایی انجام ۱۵۰۰ چرخه شارژ را دارد.

باتری لپ تاپ نیکل متال هیدرید (NiMH)

این نوع باتری نسل بعدی باتری نام برده شده قبلی می باشد که توانایی ذخیره چهل درصد انرژی بیشتر را دارد. باتری نیکل متال هیدرید با محیط زیست سازگار است. از معایب این باتری ماندگاری پایین آنها می باشد و عملا ۵۰۰ بار امکان چرخه شارژ آن وجود دارد.

باتری لپتاپ لیتیوم یون (ion-Li)

در بین انوع باتری ها، این نوع باتری دارای مزایای مهمی است. مشکل اثر حافظه را ندارد و به طور کامل شارژ را از دست نمی دهد که این امر به دلیل وجود تراشه کنترل کننده درون این باتری می باشد. این تراشه موجب تنظیم سرعت تخلیه شارژ باتری می گردد.

باتری لپ تاپ لیتیوم پلیمر (poly-Li)

نسل جدید باتری های لپ تاپ می باشند که بسیار سبک و کوچک هستند. این نوع باتری می تواند در تامین انرژی مدار الکترونیکی عملکرد بالایی داشته باشد. از دیگر مزایای این باتری که سازندگان در ساخت آن به کار برده اند امکان شارژ با USB می باشد که موجب می گردد توانایی و طول عمر باتری کم نشود و ساختار داخلی آن به خوبی حفظ گردد.

لازم به ذکر است که انواع باتری های لپ تاپ که بسیار جدید هستند و در آینده از آنها استفاده می شود، باتری های هوشمند و سلول سوختی می باشند که هر کدام از آنها انقلاب بزرگی را در لپ تاپ ایجاد می کنند.

از کجا متوجه شویم باتری لپ تاپ نیاز به تعویض دارد؟

انواع مختلف باتری لپ تاپ

از علائم تعویض باتری لپ تاپ موارد زیر می باشد:

  • زود خالی شدن باتری: اگر دیدید هنگامی که باتری را از برق شهری جدا کردید و به زودی شارژ آن خالی می شود، نشانه آن است که باتری خراب است.
  • داغ شدن باتری: به طور معمول باتری فرسوده و قدیمی سریع داغ می شود.
  • دیر شارژ شدن باتری: باتری کهنه و فرسوده علاوه بر اینکه سریع شارژ خالی می کند، از آن طرف نیز بسیار دیر شارژ می شود.
  • خاموش شدن لپ تاپ: وقتی باتری فرسوده شود، عملیات انتقال انرژی و عملکرد آن مختل و قطع می شود و مشاهده می کنید که لپ تاپ به صورت ناگهانی خاموش می شود.
  • باد کردن باتری: باتری های داخلی وقتی فرسوده می شوند، باد می کنند. این باد کردن در بعضی مواقع امکان خطر انفجار درون لپ تاپ را به همراه دارند که موجب از بین رفتن دیگر قطعات لپ تاپ نیز می گردد.

اگر شما هر کدم از موارد بالا را در لپ تاپ تان مشاهده کردید، استرس نگیرید، می توانید با ما تماس بگیرید و بهترین انواع باتری لپ تاپ ایسوس X555، باتری لپ تاپ ایسوس N551 و یا سایر انواع باتری اورجینال در برندهای لنوو، ایسر، اپل و …. را با بهترین قیمت روز و در کوتاه ترین زمان ممکن به صورت حضوری و فروشگاه اینترنتی ساختار دیجیتال، با ضمانت نامه خریداری کنید. ما به پاس خرید شما علاوه بر قیمت مناسب و گارانتی، ارسال رایگان را برای باتری های خود فعال کرده ایم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا