کاربرد ورق فولاد بهمن که تا به حال نمی دانستید

ورق فولادی سیاه در صنعت ساختمان صنعت کشتی سازی و دیگر صنایع عظیم کاربرد دارند این ورقها انواع متفاوتی دارند که قصد داریم در این مطلب شما را با انواع این محصول آشنا کنیم.

ورق سیاه رول یا کلاف یکی از انواع ورق سیاه می باشد که در ضخامت ۱.۵ تا ۱۵ میلیمتر و با عرض یک، یک و بیست و پنج، یک و نیم و دو متر و به فرم رولی دربازار عرضه می شود این نوع ورق بیشتر برای محصولات با ابعاد غیر استاندارد استفاده می شود و با اندازه متفاوت برش می خورد.

ورق سیاه شیت یا فابریک از دیگر انواع ورقهای سیاه می باشد که این محصول با ضخامت بالای ۱۵ میلیمتر و با ابعاد مختلف در بازار عرضه می شود، ورق فابریک در صورت درخواست مشتری به صورت سفارشی نیز ساخته می شود.

برای مشاهده نمونه های بیشتر می توانید به سایت آراد برندینگ مراجعه کنید.

نوع سوم از این ورقها ورق سیاه معمولی می باشد که در ترکیب این نوع ورق از عنصرهای مختلف نظیر منگنر فسفر گوگرد و سلسیم استفاده شده اما درصد این ترکیب در ورقهای مختلف باهم متفاوت است.

ورق سیاه صنعتی نوعی دیگر از ورق سیاه می باشد که در صنعتهایی نظیر صنعت پتروشیمی و کشتی سازی استفاده از این محصول رایج است.

به ورقهای گالوانیزه ای که در صنعت ساختمان استفاده می شود ورق فولادی سفید می گویند، گالوانیزه نام یک دانشمند ایتالیایی است که وی کشف کرد که با غوطه ور کردن ورقهای فولاد در روی مذاب یک لایه از روی بر روی ورق فولادی را می پوشاند که این عمل موجب جلوگیری از فرسودگی و اکسایش فولاد می شود اما با خراشیده شدن بخشی از لای روی فولاد مجدد در معرض هوا قرار گرفته و دچار اکسایش می شود.

ورق رنگی فولاد بهمن

شرکت ما یکی از کارخانه های صنعتی است که در زمینه تولید انواع وررق در جنس های گوناگون از جمله ورق رنگی و ورق نئوپان فعالیت دارد. شرکت فولاد بهمن محصولات خود را در انواع سایز و رنگهای مختلف تولید و به بازار عرضه می کند.

ورقهای رنگی در رنگهای سبز نارنجی قرمز قهوه ای پرتقالی و سفید و با عرض و ضخامت متفاوت تولید می شوند.

شاید با دیدن پوشش سقف شیروانی ویلا یا دیدن بدنه لوازم برقی این سوال برایتان پیش آمده باشد که جنس این ورق رنگی از چیست؟ ورق فولادی رنگی به منظور استفاده در صنایع ساختمانی ساخت لوازم خانگی صنایع فلزی و صنعت حمل و نقل تولید شده است.

کاربرد ورق فولاد بهمن که تا به حال نمی دانستید

لازم به ذکر است ورق فولاد بهمن در ساخت بدنه یخچال و فریزر ماشین لباسشویی ماشین ظرفشویی آبگرمکن و در ساخت بدنه کابینت رایانه پارتیشن و کانتینر ماشین سنگین اتاقک خودرو و غیره استفاده می شود.

در هنگام ساخت ورقهای رنگی گالوانیزه روی سطح این محصول مواد شیمیایی پاشیده و در دمای بالا خشک می کنند که این عمل با هدف بهبود مقاومت خوردگی این محصول می شود.

بسیاری از صنایع تولیدی و صنعتی توسط انواع ورق فولادی رنگی پشتیبانی می شوند این محصول با طرحها و فرمهای مختلف وارد بازار می شود، فرم دهی این ورقها به شکل کرکره ای شادولاین طرح سفال میناکاری طرح سینوسی هشتی و شیروانی انجام می شود.

 

خرید ورق فولاد دمشقی

می توان ورق فولاد دمشقی را به ورقهای فلزی، تیر آهن سقف و غیره تبدیل کرد که بعد از خرید و ساخت ورقهای فلزی با عناصر دیگر ترکیب شده و آنها را تبدیل به ورق استیل، ورق گالوانیزه، ورق روغنی، ورق آلیاژی، ورق سیاه، ورق رنگی، ورق آجدار و غیره تبدیل کرد.

ورق استیل: برای ساخت وسایل منزل، برای ساخت هواپیما و خودرو، صنایع غذایی مورد استفاده قرار می گیرد.

ورق روغنی: تولید لوله، روکش یخچال و ساخت اجاق گاز استفاده می شود.

ورق سیاه: برای ساخت انواع پروفیل، لوله، برای خودرو و کشتی سازی استفاده می شود.

ورق گالوانیزه: برای لوله های آب و کابینت مورد استفاده قرار می گیرد.

ورق آجدار: پله های اضطراری، پلهای عابر پیاده و غیره مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربرد ورق فولاد بهمن که تا به حال نمی دانستید

در هنگام خرید حتما به قیمت ورق فولاد دمشقی دقت داشته باشید و این محصول را با قیمت مناسب خریداری کنید.

همانطور که در بالا گفتیم از ورق فولادی عرشه اوکراین یا دیگر شهرها در وسایل مختلفی بکار برده می شود که می توان چند نمونه را توضیح داد تا بیشتر با کاربرد ورق فولادی آشنا شوید.

برای ساخت کابینت از ورقهای فولادی استفاده می شود زیرا به علت مقاوم بودن آن و قیمت مناسب تری که نسبت به چوب داشت جایگزین آن شد و حتی امروزه برای استفاده از کابینت چوبی از ترکیب هر دو استفاده می کنند و ورق فولاد را می توان به هر رنگی که تمایل دارید تبدیل کرده تا با وسایل آشپزخانه شما هماهنگ باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا