زیروکلاینت بهتر است یا تین کلاینت

هر دوی این محصولات دارای تشابهات، تفاوت‌ها و ویژگی‌های خاصی می‌باشند. بسیاری از افراد بی‌اطلاع از این موارد، نمی‌توانند نمونه متناسب با مصرف و کاربری خود را انتخاب کنند. در نتیجه زیروکلاینت بهتر است یا تین کلاینت یکی از مهمترین سؤالاتی می‌باشد که همیشه مطرح می‌شود. به همین دلیل برای یافتن و پی بردن به پاسخ این مسئله، در ادامه مطلب جوانب مختلف و خصوصیات هر دستگاه را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار خواهیم داد.

زیروکلاینت

در دنیای کامپیوترها زیروکلاینت (Zero Client) یک درگاه است که برای اتصال به سرور مرکزی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع این دستگاه به یک سرور اصلی متصل است و تمام پردازش، محاسبات و امور سیستم را در آن به انجام می‌رساند.

به عبارتی می‌توان گفت زیروکلاینت‌ها دستگاه‌هایی وابسته هستند که از خود عملکرد مستقلی ارائه نمی‌کنند. اتصالات انواع زیروکلاینت توسط پروتکل‌های خاص RDP، PCoIP و ICA/HDX است که هر یک امکان پردازش و انجام امور مشخصی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. البته اگرچه زیرو کلاینت از لحاظ پردازشی وابسته به سرور مرکزی است، اما از داشتن برخی قطعات سخت‌افزاری بهره‌مند می‌باشد. پس این عوامل کافی هستند تا این سیستم مانند سایر محصولات با ویژگی‌های منحصر به فرد توجه بسیاری از کاربران را به دست آورند.

مزایا و معایب زیروکلاینت

خصوصیات زیروکلاینت موارد قابل‌توجهی هستند که اطلاع از آن‌ها به پاسخ سؤال زیروکلاینت بهتر است یا تین کلاینت، کمک خواهد کرد.

مزایای زیروکلاینت

معایب زیروکلاینت

بررسی کلی این موارد نشان می‌دهد که زیروکلاینت‌ها همواره برای بسیاری از کاربران مفید واقع می‌شوند. اما از جانبی دیگر عده‌ای از کاربران برای دریافت عملکرد و کارایی دلخواه به دستگاهی دیگر نظیر تین کلاینت نیاز خواهند داشت.

تین کلاینت

تین کلاینت یک نوع کامپیوتر کوچک پرکاربرد به حساب می‌آید که از لحاظ ظاهری و گاهی حتی از لحاظ زمینه مصرف مشابه زیروکلاینت است. عملکرد این دستگاه به صورت مستقل و بدون نیاز به اتصال سرور مرکزی می‌باشد. در نتیجه از سیستم عامل برخوردار شده و امکان نصب سیستم دلخواه بر روی آن وجود دارد. اکثر تین کلاینت‌ها دارای تمامی قطعات لازم نظیر پردازنده، رم و فضای ذخیره‌سازی داخلی هستند. از این رو در برخی جوانب مشابه کامپیوترهای معمولی می‌باشند اما ابعاد آن‌ها به میزان قابل‌توجهی کوچکتر است.

مزایا و معایب تین کلاینت

مانند هر دستگاه و سیستم دیگر، تین کلاینت دارای مزایا و معایبی است که اطلاع از آن‌ها خالی از لطف نخواهد بود. به اصلی‌ترین مزایا در این بخش خواهیم پرداخت.

مزایای تین کلاینت

معایب تین کلاینت

اگرچه معایب تین کلاینت در نوع مصرف بسیاری از کاربران تأثیری نخواهند گذاشت، اما در نظر گرفتن آن‌ها شرط عقل است.

زیروکلاینت بهتر است یا تین کلاینت

در مجموع نمی‌توان به سؤال زیروکلاینت بهتر است یا تین کلاینت یک پاسخ کلی داد. به عبارتی دیگر برای عده‌ای از افراد زیروکلاینت عملکرد بهتری خواهد داشت و برای عده‌ای دیگر تین کلاینت مناسب‌تر خواهد بود.

در نتیجه به صورت خلاصه تفاوت تین کلاینت و زیروکلاینت را مرور خواهیم کرد تا تصمیم‌گیری برای شما آسان‌تر شود:

در نهایت شایان ذکر است که بعضی از ویژگی‌ها و تفاوت‌های هر دو محصول به برند سازنده و مدل دستگاه وابسته است. در نتیجه تعدادی از این موارد به صورت قطعی نیستند و هنگام خرید باید به مشخصات سیستم مورد نظر دقت کنید.

خروج از نسخه موبایل