کشاورزی هوشمند یک شرکت را از ورشکستگی نجات داد

شیائوژن یک شرکت فعال و مشهور در زمینه کشت برنج در چین است که با کمک کشاورزی هوشمند، در سال‌های اخیر احیا شده و انقلابی در زمینه کشاورزی به وجود آورده است.

موبنا – به گزارش سی جی تی ان، شرکت شیائوزن که در تیانجین در شمال چین فعال است چندی قبل در معرض خطر ورشکستگی قرار گرفت، اما با اجرای یک طرح کشاورزی هوشمند توانست فعالیت خود را متحول کند.

به گفته شو شینگنگ، محقق اصلی یک پروژه کشاورزی هوشمند و پژوهشگر مرکز ملی تحقیقات مهندسی فناوری اطلاعات در حوزه کشاورزی، محققان راه‌هایی را برای ادغام چندین دستگاه کشاورزی در قالب یک پلت فرم برای کمک به کشاورزان برای نظارت دقیق بر رشد محصولات و تصمیم‌گیری دقیق تر ابداع کرده‌اند.

وی افزوده است: «ما از ماهواره‌ها، پهپادها و دستگاه‌های دیگر برای کمک به این امر استفاده می‌کنیم. ساخت یک دستگاه جدید کشاورزی نادر نیست، ولی ترکیب چند دستگاه و ساخت یک دستگاه برای خدمت به کشاورزان با کمترین هزینه و بهترین اثربخشی دشوار است.»

به گفته وی با استفاده از ماهواره های گاوفن چین، تصاویر سنجش از دور با وضوح مکانی و زمانی بالا تهیه شده و امکان نظارت بر روند رشد محصولات فراهم شده است.

کشاورزی هوشمند یک شرکت را از ورشکستگی نجات داد

علاوه بر این پهپادها با پرواز در آسمان به نظارت و ارزیابی وضعیت کاشت، وضعیت تغذیه و نگهداری از ساقه های برنج کمک می کنند. استفاده کشاورزان از دوربین‌های چند طیفی با وضوح بالا و رادار لیزری و فناوری مبتنی بر پهپاد می‌تواند به صرفه‌جویی ۵ تا ۱۲ درصدی در استفاده از کودهای نیتروژنی کمک کند.

شو افزود که گروه او همچنین یک ابزار قابل حمل برای کمک به نظارت بر مزارع کوچکتر ساخته است. شاخص های کلیدی رشد محصول، مانند شاخص سطح برگ، پوشش گیاهی آن و محتوای کلروفیل را می توان با این دستگاه اندازه گیری کرد و از این طریق توصیه هایی در مورد مقدار مصرف کود نیتروژن و پیش بینی شرایط رشد محصول به کشاورزان ارائه می شود.

با استفاده از این فناوری ها، دو مزرعه آزمایشی با مجموع ۳۶۷ هکتار ایجاد شده است. همچنین به ۱۵۰ نفر آموزش فنی ارائه شده تا به کشاورزان خدمات فناورانه بهتری ارائه دهند.

با استفاده از این فناوری های جدید و بر طبق گزارش کمیته کشاورزی و امور روستایی شهرداری تیانجین، در حال حاضر، سطح کاشت برنج از بیش از ۲۰۰۰۰ هکتار در سال ۲۰۱۶ به بیش از ۶۶۷۰۰ هکتار برای دو سال متوالی رسیده است. همچنین تولید برنج در هر هکتار حداقل ۱۰ درصد افزایش یافت، مقدار مصرف کود نیتروژن بیش از ۲۰ درصد کاهش یافت و مقدار استفاده از آفت کش نیز بیش از ۳۰ درصد کاهش یافت.

 منبع: فارس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا