Nave؛ سامانه تهویه مطبوع بدون برق! (+عکس)

تهویه مطبوع نیو با سامانه جریان آب خودکار کار می کند و به محض ریختن آب در قسمت داخلی توخالی سامانه، فعالیت آن آغاز می شود.

موبنا سامانه تهویه مطبوع نیو (Nave) با الهام از معماری مصری و سامانه های خنک کننده سنتی فلسطینی، شکل گرفته است و از کاشی های سفالی در ترکیب با جریان آب استفاده می کند.

این سامانه برای خنک سازی مستقل فضاها در ساختمان هایی که در مناطق بیابانی قرار دارند، طراحی شده و با یک سامانه جریان آب خودکار کار می کند که امکان عبور آب از ساختار داخلی سامانه و دیواره های سفالی نفوذپذیر را فراهم کرده و دمای محیط را در سطحی مناسب حفظ کند. چیدمان سامانه نیو قابل تنظیم و ماژولار است، و دارای واحدهای قابل نصب روی دیوار بدون پایه است که می توانند در هر قسمت از خانه نصب شوند.

سامانه نیو؛ کارکردی ساده بر اساس جریان آب

تهویه مطبوع نیو با سامانه جریان آب خودکار کار می کند و به محض ریختن آب در قسمت داخلی توخالی سامانه، فعالیت آن آغاز می شود. آب از دیواره ها عبور می کند، تبخیر می شود و در اثر گرمای هوا به بخار آب تبدیل می شود. این واکنش گرما را از هوای اطراف جذب می کند، و آب، خود بدنه و در نتیجه هوای اتاق را خنک می کند. این سامانه بدون برق یا وسایل الکترونیکی کار می کند.

تمرکز اصلی این پروژه سازگاری سامانه با دیوارهای اطراف و تبدیل کردن آنها از یک عامل منفعل به یک عامل فعال بوده است.

پایداری، سازگاری، و مونتاژ آسان

سامانه نیو گزینه ای قابل تطبیق و ماژولار است و به راحتی با هر محیط داخلی ترکیب می شود. الگوهای شبکه های سامانه نیو اشاره ای به ریشه های عربی آن دارند و از نظر زیبایی‌شناختی نیز خللی در محیطی که قرار دارد، ایجاد نمی کند. سامانه نیو در سه نوع کاشی های دیواری، پارتیشن ها و توتم (یک سامانه عمودی) در دسترس است که همگی از حداقل انرژی و آب استفاده می کنند و به طور یکپارچه در طراحی ساختمان سازگار با محیط زیست ترکیب می شوند.

تمام بدنه های سفالی از سفال های محلی تشکیل شده اند. یک فرمول ویژه میزان جریان آب، بهینه سازی دما، مصرف آب، و رطوبت را کنترل کرده، در شرایطی که از رشد کپک نیز جلوگیری می کند. اتصالات انعطاف‌پذیر از لاستیک بازیافتی شکل گرفته اند. روش نصب سامانه نیو بر اساس گزینه های موجود در صنعت ساخت و ساز توسعه یافته است. آشنایی با روش و ابزارها برای مونتاژ استفاده از این سامانه جدید را برای معماران، پیمانکاران و سازندگان تسهیل کرده و آنها را به انتخاب این گزینه پایدار نسبت به موارد دیگر تشویق می کند.

Nave؛ سامانه تهویه مطبوع بدون برق!

Nave؛ سامانه تهویه مطبوع بدون برق!

Nave؛ سامانه تهویه مطبوع بدون برق!

Nave؛ سامانه تهویه مطبوع بدون برق!

Nave؛ سامانه تهویه مطبوع بدون برق!

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا