شاسی بلند جدید فورد ماستنگ در تصادف چگونه عمل می کند؟ (+فیلم و عکس)

IIHS خودرو فورد ماستنگ مک-ئی (Ford Mustang Mach-E) را آزمایش کرده است. این خودرو الکتریکی موفق شده است بهترین امتیاز ممکن را در این زمینه کسب کند.

موبنا موسسه بیمه ایمنی بزرگراه های آمریکا (IIHS) به تازگی و با استفاده از ابزار ارزیابی جدید و دقیق‌تر خود برای بررسی شرایط خودروها در تست تصادف جانبی، خودرو فورد ماستنگ مک-ئی (Ford Mustang Mach-E) را آزمایش کرده است. این خودرو الکتریکی موفق شده است بهترین امتیاز ممکن را در این زمینه کسب کند.

 

 

ماستنگ مک-ئی در تست تصادف جانبی بازبینی شده محافظت خوب از سر برای سرنشینان جلو و عقب را نشان داده است. با توجه به حسگرهای موجود در آدمک ها، به طور کلی خطر کمی برای آسیب دیدگی سرنشینان وجود داشته است. بنابر گزارش IIHS، قسمت نیم تنه بالایی راننده خطر تا حدودی بالا برای آسیب را نشان داد.

با این وجود، IIHS امتیاز ماستنگ مک-ئی در زیرشاخه عملکرد ساختاری را از امتیاز “خوب” در گذشته به “قابل قبول” کاهش داده است. برخی رتبه بندی ها در این مرکز با مقیاس ضعیف (Poor)، لب مرز (Marginal)، قابل قبول (Acceptable)، خوب (Good) و برخی دیگر با مقیاس پایه (Basic)، پیشرفته (Advanced) و برتر (Superior) انجام می شود. درب عقب سمت چپ خودرو حین تست تصادف تا حدی باز شد. این شرایط روی صدمات وارده به آدمک تاثیری نداشت، اما درب باز به گفته IIHS می تواند در برخی شرایط امکان به بیرون پرت شدن سرنشینان را فراهم کند.

در تست جدید تصادف جانبی مرکز IIHS مانعی به وزن ۴۲۰۰ پوند (۱۹۰۵ کیلوگرم) با سرعت ۳۷ مایل بر ساعت (۶۰ کیلومتر بر ساعت) با یک خودرو برخورد می کند. در تست پیشین از مانعی به وزن ۳۳۰۰ پوند (۱۴۹۷ کیلوگرم) که با سرعت ۳۱ مایل بر ساعت (۵۰ کیلومتر بر ساعت) حرکت می کرد، استفاده می شد. این تغییر منجر به ۸۲ درصد انرژی بیشتر در برخورد با خودرو می شود. مرکز IIHS این تغییر را برای شبیه‌سازی بهتر تصادف با یک خودرو شاسی بلند عادی انجام داده است.

کسب امتیاز خوب در تستی سخت‌تر نتیجه ای قابل توجه محسوب می شود. برای خودروهای مدل ۲۰۲۳، امتیاز خوب یا قابل قبول در تست تصادف جانبی بازبینی شده برای کسب نشان Top Safety Pick مرکز IIHS ضروری است. امتیاز خوب نیز برای کسب نشان +Top Safety Pick ضروری است.

مرکز IIHS چند تغییر دیگر را در تست های خود برای ارزیابی خودروهای ۲۰۲۳ انجام داده است. تست جدید پیشگیری از تصادف با عابر پیاده هنگام شب به مجموعه تست های این مرکز افزوده شده است. امتیاز پیشرفته یا برتر نیز برای کسب نشان +Top Safety Pick ضروری است.

افزون بر این، چراغ های جلو استاندارد خودروها باید امتیاز خوب یا قابل قبول را دریافت کنند تا واجد شرایط دریافت نشان Top Safety Pick باشند.

امتیاز

فورد به تازگی قیمت و تغییرات ماستنگ مک-ئی ۲۰۲۳ را اعلام کرده است. قیمت این خودرو در تریم های مختلف بین ۳۲۰۰ تا ۸۶۷۵ دلار بیشتر از مدل سال قبل است. همه آنها اکنون مجهز به فناوری کمک راننده کو-پایلوت۳۶۰ (Co-Pilot360) هستند. تریم Premium eAWD با باتری برد گسترده دامنه حرکت ۲۹۰ مایل (۴۶۶ کیلومتر) را ارائه می کند که ۱۳ مایل (۲۰.۹۲ کیلومتر) بیشتر شده است.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا