هزینه تولید آیفون ۱۴ حدود ۲۰ درصد بیشتر از آیفون ۱۳ است

وب‌سایت Nikkei Asia با انتشار گزارش جدیدی می‌گوید قیمت قطعات نسل جدید آیفون حدود ۲۰ درصد نسبت به آیفون ۱۳ افزایش یافته است.

موبنا – وب‌سایت Nikkei Asia با انتشار گزارش جدیدی می‌گوید قیمت قطعات نسل جدید آیفون حدود ۲۰ درصد نسبت به آیفون ۱۳ افزایش یافته است.

در این گزارش به این موضوع اشاره شده که هزینه تولید آیفون ۱۴ پرو مکس ۵۰۱ دلار است که افزایش چشمگیری نسبت به هزینه تولید ۴۶۱ دلاری آیفون ۱۳ دارد و دلیل اصلی آن تراشه A16 Bionic است که به تنهایی ۱۱۰ دلار قیمت دارد.

افزایش هزینه تولید آیفون ۱۴ نسبت به نسل قبلی

وب‌سایت نیکی آسیا در گزارش خود اشاره می‌کند که قیمت مدل پرو مکس از زمان معرفی این مدل‌ در سال ۲۰۱۸ بین ۴۰۰ تا ۴۵۰ دلار متغیر بوده است. این وب‌سایت خبری این فرض منطقی را مطرح کرده که اگر هزینه‌های تولید اپل افزایش پیدا کند ولی به همان نسبت قیمت فروش محصولات را تغییر ندهد، در واقع سود کمتری دریافت می‌کند.

قیمت تراشه A16 Bionic حدود ۲.۴ برابر بیشتر از A15 است که در دو مدل آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس استفاده شده است. یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت، سنسورهای CMOS جدید سونی هستند که ۳۰ درصد از نظر اندازه بزرگ‌تر، اما ۵۰ درصد گران‌تر هستند و قیمت پایه ۱۵ دلاری دارند. اپل همچنین نمایشگرهای خود را از سامسونگ دیسپلی تامین می‌کند.

هزینه تولید آیفون 14 حدود 20 درصد بیشتر از آیفون 13 است

قطعات گوشی‌های سری آیفون ۱۴ از شرکت‌های مستقر در ایالات متحده تقریبا یک سوم هزینه کل تولید را به خود اختصاص می‌‌دهند. در مقایسه با سال ۲۰۲۱، این هزینه حدود ۱۰ درصد افزایش پیدا کرده است. کره جنوبی دومین تامین‌کننده بزرگ قطعات آیفون است.

با تلاش کوپرتینویی‌ها برای محدود کردن وابستگی به بازار آسیا، سهم چین بیشتر از قبل کاهش یافته است. گزارش‌ها نشان می‌‌دهند که نه تنها تامین قطعات، بلکه مونتاژ دستگاه‌های اپل نیز در حال انتقال به خارج از چین است.

 منبع: دیجیاتو

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا