پچ امنیتی ماه سپتامبر ۲۰۲۲ برای سامسونگ گلکسی A51 منتشر شد

از زمان انتشار آخرین آپدیت فیرم‌ور برای سامسونگ گلکسی A51 چند ماه گذشته و اکنون زمان اعمال برخی تغییرات فرا رسیده است. سامسونگ اخیرا انتشار به‌روزرسانی جدید برای گلکسی A51 را آغاز کرده و اکنون این هندست میان‌رده سال ۲۰۱۹ در حال دریافت پچ امنیتی جدیدی است.

موبنا – اگرچه سامسونگ پچ امنیتی ماه اکتبر ۲۰۲۲ را برای تعدادی از گجت‌های خود منتشر کرده است؛ اما گلکسی A51 در این طیف جای ندارد. در عوض این گوشی میان‌رده اکنون در حال دریافت پچ امنیتی ماه سپتامبر ۲۰۲۲ است. در حال حاضر این به‌روزرسانی تنها در کشور روسیه و برای دستگاه‌هایی با شماره مدل SM-A515F قابل دسترس است.

این آپدیت دارای فیرم‌ور با شماره ورژن A515FXXS5FVI1 بوده و با توجه به ساختار شناسه فیرم‌ور می‌توان حدس زد که به‌روزرسانی جدید صرفا شامل پچ امنیتی جدیدتر بوده و هیچ‌گونه قابلیت تازه‌ای را در خود جای نداده است. بنابراین کاربران نبایستی منتظر عرضه ویژگی جدیدی باشند. با این‌حال امنیت، مقوله‌ای نیست که بتوان نسبت به آن بی‌اهمیت بود؛ خصوصا اینکه آپدیت مورد اشاره مخصوص یک گوشی میان‌رده قدیمی عرضه شده در سال ۲۰۱۹ است.

پچ امنیتی ماه سپتامبر بیش از ۲۰ حفره آسیب‌پذیری از جمله خطاهای دسترسی به حافظه در عملکردهای مختلف را برطرف می‌کند. بعلاوه باگی که امکان برقراری تماس‌های اضطراری از راه دور را در اختیار مهاجمان قرار می‌داد نیز اصلاح شده است. انتظار می‌رود که این آپدیت به‌زودی در کشورهای بیش‌تر و برای مدل‌های متنوع‌تری قابل دسترس باشد.

پچ امنیتی ماه سپتامبر 2022 برای سامسونگ گلکسی A51 منتشر شد

کاربران گلکسی A51 در بازارهای منتخب از طریق مراجعه به منوی تنظیمات گوشی، انتخاب گزینه Software update و سپس لمس دکمه Download and install می‌توانند فیرم‌ور جدید را به‌صورت دستی دانلود و نصب کنند. همچنین کاربران گلکسی A51 در صورت تمایل می‌توانند فایل رسمی فیرم‌ور را از اینترنت دانلود نموده و سپس با استفاده از ابزار ODIN سامسونگ و یک کامپیوتر شخصی ویندوزی آن‌را به‌صورت دستی روی هندست خود فلش کنند.

 منبع: آی تی رسان

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا