آیونیک ۶؛ وقتی خبری از محصولات هیوندای که عادت داشتیم، نیست! (+عکس)

در آیونیک ۶ آینه های سنتی حذف شده اند و جای خود را به دوربین، سنسور هوشمند و سامانه تشخیص فاصله الکترونیکی داده اند.

موبنا – همزمان با معرفی هیوندای آیونیک ۶، به معرفی آن پرداختیم که جزئیاتش اینجا در دسترس قرار دارد. اکنون تصاویر غیر استودیویی از ایونیک ۶ مدل ۲۰۲۳ روی خط رسانه ها قرار دارد که همین تصاویر بهانه ای شد تا باردیگر نگاهی به این هیوندای خاص و موفق داشته باشیم.

آیونیک ۶ مدل ۲۰۲۳ از ۲ موتور الکتریکی با مجموع خروجی ۳۲۱ اسب بخار و گشتاور ۴۴۶ پوندفوت استفاده می کند. سامانه تمام چرخ محرک با توجه به جانمایی موتورهای الکتریکی در وضعیت فعال قرار دارد.

انرژی مورد نیاز پیشرانه از بسته باتری ۷۷.۴ کیلووات ساعت لیتیم-یون تامین می شود. برد حرکتی خودرو ۶۱۵ کیلومتر گزارش شده است. باتری از فناوری شارژ سریع پیشتیبانی می کند تا طی ۱۸ دقیقه ظرفیت آن از ۱۰ به ۸۰ درصد برسد(با شارژر ۳۵۰ کیلووات دی سی).

آیونیک 6؛ وقتی خبری از محصولات هیوندای که عادت داشتیم، نیست! (+عکس)

هیوندای ایونیک ۶

در صورت استفاده از شارژر ۱۵۰ کیلووات دی سی به ۷۳ دقیقه زمان برای چرخه شارژ مورد اشاره نیاز خواهد بود.

استفاده از شارژر ۲۴۰ ولت AC نیز زمان شارژ ۱۰ به ۱۰۰ درصد را به ۷ ساعت افزایش می دهد.

رینگ های استاندارد آلومینیومی در اندازه ۲۰ اینچی انتخاب شده اند. با این رینگ ها، آیونیک ۶ طی ۴.۵ ثانیه از حالت توقف به سرعت ۹۶ کیلومتر برساعت می رسد.

آینه های سنتی حذف شده اند و جای خود را به دوربین، سنسور هوشمند و سامانه تشخیص فاصله الکترونیکی داده اند. در فضای کابین نیز برای کنسول جلو از دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی دیجیتال برای اطلاعات کیلومتر و تنظیمات سیستم سرگرمی استفاده شده که البته داخل قابی یکپارچه قرار گرفته اند.

 

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا