چرا قیمت مقوا کرافت افزایش یافت؟

امروزه یکی از محصولاتی که به صورت گسترده مورد استفاده های فراوان و گوناگونی قرار می گیرد انواع مقوا می باشد که به صورت رنگی، دو رو کرافت و غیره تولید می شود. جعبه سازی یکی از بیشترین کاربردهای مقوا می باشد که برای بسته بندی و موارد مختلفی از جعبه های مقوایی استفاده می کنند.

استفاده از گونه موارد می تواند باعث افزایش زیبایی دو چندان جعبه شما بشود و برند شما در خاطر افراد بماند اگر شما نیز برای تهیه محصولات مختلف نیاز به کاغذ و مقوا کرافت دارید می توانید از طریق فرم موجود در سایت آراد برندینگ اقدام به خرید این محصول نمایید.

مقوا انواع گوناگونی دارد که ممکن است از مواد خام تولید شده باشد و یا از تبدیل و مواد بازیافت شده کاغذ به دست آمده باشد که در هر صورت از مقامت نسبتا خوبی برخوردار بوده و برای بسته بندی انواع لوازم خانگی، لوازم برقی و الکتریکی و غیره از آن استفاده می شود و به شکل جعبه ها و کارتنهای مختلفی از آن استفاده می شود.

تولید برخی از نمونه های جعبه مقوایی به گونه ای است که استحکام بالایی دارند و برای لوازم بزرگی همچون تلوزیون، یخچال، اجاق گاز و سایر لوازمات از این کارتها استفاده می شود و حتی بعد از بسته بندی نیز در برخی موارد به عنوان زیر انداز و یا سایبان از آنها استفاده می شود.

 

قیمت مقوا کرافت

عوامل بسیار زیادی می تواند بر بالا رفتن و یا پایین آمدن قیمت مقوا کرافت نازک و سایر محصولات مشابه نظیر آن که در بازار وجود دارد، شود یکی از اولین عواملی که می تواند نقش بسیار بزرگی در تعیین قیمت داشته باشد افزایش قیمت مواد اولیه و خمیر کاغذ می باشد.

اما چه چیزی باعث می شود که قیمت این مواد اولیه بالا برود؟ در پاسخ باید بگویم که افزایش هزینه های عملیاتی و همچنین بالا بردن کیفیت این مواد برای کاهش سطح آسیب به محیط زیست از عوامل بالا رفتن قیمت مواد اولیه می باشد.

عاملی دیگری که می تواند بر قیمت این محصولات تاثیر بسیار زیادی بگذارد این افزایش هزینه های حمل و نقل محصول می باشد با افزایش نیاز انسان ها به کاغذ و محصولات مشابه آن باعث شد که تقاضا برای حمل و نقل این محصولات با افزایش چشم گیری روبرو شود.

چرا قیمت مقوا کرافت افزایش یافت؟

افزایش هزینه های سوخت و همچنین افزایش هزینه های باربری سبب شد که میزان عرضه این محصولات در بازار کاهش یابد و در عوض سطح تقاضا افزایش رو به رشد داشته باشد و در دسترس نبودن این محصولات باعث افزایش قیمت آن شده است.

همراه با افزایش هزینه های عملیاتی و کاهش تقاضا برای انواع اصلی کاغذ سبب شد که تولیدات این محصول نیز کاهش چشم گیری داشته باشد و در نتیجه بسیاری از کاخانجات تولید کننده این محصولات مجبور به تعطیلی کسب و کار شوند.

تمام ای عوامل باعث شده اند که کارخانه های تولید کننده با مشکل نقدینگی روبرو شوند به عنوان مثال یکی از بزرگترین کارخانه های تولید کننده در مازندارن که جزو قدیمی ترین کارخانه در این عرصه است با مشکلات بسیار زیادی روبرو شود و اختلالاتی در خط تولید آنها به وجود بیاید.

 

مقوا دو رو کرافت

یکی از پر کاربرد ترین انواع مقوا دو رو کرافت آن می باشد که برای مصارف مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. اکثر فست فودها و مراکز تولید مواد غذایی و ساندویچی معمولا از این مقوا برای بسته بندی انواع ساندویچ، پیتزا، ظروف مختلف، سسها و حتی ساخت انواع جعبه استفاده می کنند.

این مقواها می توانند برای هر نوع بسته بندی استفاده شوند و با استفاده از رنگ قهوه ای که دارند طرحهای جالبی را می توان بر روی آنها چاپ کرد. این مقوا را می توان به جعبه های کوچک تبدیل کرد و بر روی آن کادو و یا هر چیز دیگری چسباند و به دوستداران خود هدیه داد.

چرا قیمت مقوا کرافت افزایش یافت؟

یکی دیگر از کاربرد کاغذ و مقوا کرافت و مقوا در طراحی جلد دفاتر و کتبی است که چاپ می شوند و یا مورد صحافی قرار می گیرند و برای ضخیم و مستحکم شدن جلد کتابها مورد استفاده قرار می گیرند.

پاکت نامه یک دیگر از نمونه کاربردهای مقوا کرافت می باشد که امروزه از آن استفاده های فراوانی می شود و علاوه بر نامه هدایا و کارتهای نقدی را درون آن بسته بندی کرده و به عنوان هدیه به افراد می دهند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا