شکلات تخته ای صنعتی در چه مشاغلی استفاده می شود؟

شکلاتهای تلخ: همان طور که از نام آن مشخص است تلخ می باشد و شکری که به این شکلات می کنند دارای درصد کمی می باشد و به همبن دلیل دارای طعمی تلخ می باشد و همچنین دارای مواد مغذی می باشد و طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است.

شکلاتهای شیری: این مدل شکلات از ترکیب شیر، شکلات و خامه می باشد و تلخی این شکلاتها به علت شکر کمتر می باشد و طعم این شکلاتها به شیرین بیشتر می باشد و از آن به تنهایی برای درست و مصرف شیرینی می توان استفاده کرد.

شکلاتهای سفید: این نوع شکلات در آن کاکائو یا پودر آن وجود ندارد و بیشتر برای تهیه شکلات تخته ای از این مدل استفاده می کنند.

برای مشاهده نمونه های بیشتر می توانید به سایت آراد برندینگ مراجعه کنید.

کاربرد که از شکلات می توان گفت مانند: بستنی، نوشیدنی، کیک و غیره به کار برد.

شکلات تخته ای ساده می باشد و از شکلات تخته ای در درست کردن دسر، شکلاتهای آجیلی و غیره می توان استفاده کرد و برای این که کیک را تزیین کنند ابن شکلات را ذوب می کنند و هر مدلی که دوست دارند به روی کیک خود می دهند و یا شکلات تخته ای را رنده می کنند و شیرینیهای خود را تزیین می کنند.

خواص استفاده از شکلات: باعث کاهش وزن می شود، از آلزایمر جلوگیری می کند، افزایش انرژی به خصوص در هنگام ورزش می شود، از سیستم عصبی محافظت می کند و همچنین از لخته شدن خون جلوگیری می کند.

 

شکلات کیلویی تلخ

همانطور که در قسمت قبلی نیز اشاره کردیم اصلی ترین مواد اولیه شکلاتها، پودر کاکائو می باشد که درصد شکلاتها را مشخص می کند هر چه شکلات کیلویی تلخ پررنگ تر باشد.

به این معنی است که میزان کاکائو زیادتری را در آن به کار برده اند و درصد آن بیشتر است و هر چه رنگ روشن تری داشته باشد به این معنی است که پودر کاکائو کمتری در آن به کار رفته است و درصد آن کمتر است که به طور کلی از ده درصد تا ۹۹ درصد متغیر خواهد بود.

و حتی در برخی از شکلاتها پارافین نیز مخلوط می کنند البته این پارافین به سرعت در دهان آب نمی شود و همین موضوع می تواند برای شناسایی شکلات پارافین دار موثر واقع گردد.

شکلات تخته ای صنعتی در چه مشاغلی استفاده می شود؟

شایان به ذکر است شکلات تخته ای تلخ در بدن باعث ایجاد آنتی اکسیدان می شود و همین موضوع از تولید رادیکالهای آزاد در بدن می کاهد که بر این اساس برای سلامت بدن بسیار موثر خواهد بود.

همچنین این خوراکی خوشمزه می تواند از پوکی استخوان جلوگیری کند و اگر فردی به این بیماری مبتلا است با خوردن این نوع شکلاتها می تواند روند بیماری خود را کاهش دهد.

انواع شکلاتهای تلخ برای سلامت قلب مفید خواهد بود زیرا فاقد کلسترول است و در تندرستی بسیار موثر است، همچنین دارای سطح انرژی بسیار بالایی می باشد به همین دلیل است.

که کودکان وقتی از شکلاتها مصرف می کنند با انرژی بیشتری شروع به بازی می نمایند اما کودکانی که دارای بیش فعالی هستند باید از این شکلاتها به مقدار کافی استفاده کنند و مصرف بیش از حد آن برای این گروه توصیه نمی گردد.

 

شکلات تخته ای صنعتی

بسیاری از افراد برای تزیین کیک اسفنجی خود از شکلات تخته ای صنعتی استفاده می کنید.

برای این که از شکلات تخته ای به روی کیک تزیین کنید باید به نکات زیر توجه کنید:

در مرحله ی اول باید به مدل کیکی که می خواهید درست کنید دقت کنید و بعد رنگ شکلات تخته ای مورد نظر را انتخاب کنید برا این که شکلاتها غلیظ شوند بهتر است در ظرفهای استیل یا فلزی ذوب کنید و توجه داشته باشید.

شکلات را نباید به صورت مستقیم به روی حرارت یا شعله ی گاز قرار دهید و برای این که ذوب کنید شکلاتهای تخته ای صنعتی که تهیه کردید را به قطعه های کوچکی قرار داده و در ظرف استیل قرار دهید و از قبل کتری را روشن کرده که داغ شود و وقتی به مرحله جوش رسید ظرف استیل را به روی آن قرار دهید و منتظر باشید تا شکلاتها آب شوند.

شکلات تخته ای صنعتی در چه مشاغلی استفاده می شود؟

وقتی کامل آب شدند و اثری از شکلات تخته ای صنعتی نبود از روی حرارت برداشته و بگذارید سرد شود و وقتی سرد شد در روی کیکی که درست کردید شکلات را با قیف به هر شکل دلخواهی که دوست دارید مانند گل برگ آدم یا طرحها فانتزی می توانید با قیف آن را تزیین کنید و وقتی تزیین کردید در داخل یخچال قرار دهید تا کیک آب نشود و بعد میل کنید.

شکلات تخته ای را می توان در طعمهای گوناگونی درست کرد که در این جا به دو مورد آن اشاره خواهیم کرد برای درست کردن شکلات تخته ای شکلاتی به موادی مانند: پودر کاکائو، پودر قند، شیر خشک و روغن قنادی نیاز دارید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا