آینده گردشگری امارات و چند لوکیشن دیگر را امروز ببینید! (+عکس)

اگرچه برخی از این طرح های عجیب و غریب فاصله زیادی با واقعیت دارند، اما نگاهی به آینده و تصور این که تجربه سفر در دهه های بعدی به چه شکل خواهد بود، بی تردید جذاب است.

موبنا – آیا دوست دارید در هتلی اقامت داشته باشید که شبیه یک کپی واقعی از کره ماه به نظر می رسد؟! درباره سفر با هواپیمایی آینده‌نگر بر فراز ابرها که همواره در آسمان باقی می ماند چه نظری دارید؟! اگرچه برخی از این طرح های عجیب و غریب فاصله زیادی با واقعیت دارند، اما نگاهی به آینده و تصور این که تجربه سفر و گردشگری در دهه های بعدی به چه شکل خواهد بود، بی تردید جذاب است.

داونتاون سیرکل، دبی، امارات

هتل های آینده‌نگر

برج خلیفه در حال حاضر با ۸۳۰ متر ارتفاع بلندترین ساختمان جهان است، اما با طرح شرکت معماری زنرا اسپیس (ZNera Space) این آسمانخراش می تواند هرچه بیشتر تماشایی شود. این شرکت سازه ای به شکل یک حلقه را طراحی کرده که اطراف برخ خلیفه را فرا می گیرد. پنج ستون به ارتفاع ۵۵۰ متر این سازه را بالاتر از سطح زمین نگه داشته و در منطقه ای به پهنای ۳ کیلومتر گسترش می یابد.

هتل های آینده‌نگر

ایده ساخت دایره مرکز شهر یا داون‌تاون سیرکل (Downtown Circle) برای رفع مشکل ترافیک و ازدحام در منطقه شکل گرفته و به گفته معماران، برای مبارزه با آلودگی ستون های عمودی می توانند به عنوان تصفیه کننده های هوا استفاده شوند. اما به واقعیت تبدیل شدن این طرح بعید به نظر می رسد. طراحان شرکت زنرا اسپیس تایید کرده اند که هم از نظر عملی و هم از نظر مالی احتمالا اجرایی شدن این طرح بعید است و ارائه آن را گزینه برای شروع گفتمان عنوان کرده تا محرکی برای مردم در راستای بازنگری و تفکر دوباره درباره توسعه شهری باشد.

اسکای کروز

هتل های آینده‌نگر

این طرح مفهومی آینده‌نگر ترکیبی از یک هواپیما و یک هتل است که قرار نیست پس از برخاستن از زمین حتی فرود بیایید زیرا ۲۰ پیشرانه هسته ای این هتل پرنده لوکس را برای همیشه در هوا نگه خواهند داشت. در هواپیما هتل اسکای کروز (Sky Cruise) بیش از ۵۰۰۰ مهمان می توانند در باشگاه ها، استخرها، رستوران ها، سالن های تئاتر و حتی یک مرکز خرید بزرگ وقت‌ گذرانی کنند. ورود و خروج از این هتل پرنده نیز در هوا صورت خواهد گرفت.

هتل های آینده‌نگر

اگرچه ممکن است جالب توجه به نظر برسد، اما اسکای کروز برای تبدیل شدن به واقعیت مسیری طولانی پیش رو دارد. با فناوری فعلی ما، این تفرجگاه پرنده در زمینه برخاستن از زمین با مشکل مواجه خواهد شد و آیرودینامیک نخواهد بود. مساله دیگر هزینه است. با توجه به همه فناوری های جدید مورد نیاز و تجملات بیشتر، اقامت در هتل پرنده اسکای کروز برای بسیاری از مردم دور از دسترس خواهد بود. اما چه کسی می داند که در چند دهه آینده چه چیزی ممکن است رخ دهد.

برج سیل/ دبی، امارات

هتل های آینده‌نگر

برج سیل (Ciel Tower) که قرار است در سال ۲۰۲۳ تکمیل شود، بلندترین هتل جهان به ارتفاع ۳۶۶ متر خواهد بود. این آسمانخراش غول پیکر توسط شرکت معماری نور (NORR) مستقر در لندن طراحی شده است و چشم اندازی دیدنی به محیط اطراف از جمله جزیره مصنوعی نخل جمیرا و خلیج فارس ارائه می کند.

هتل های آینده‌نگر

برج سیل میزبان بیش از یک هزار اتاق و سوئیت خواهد بود، در شرایطی که این ساختمان ۸۲ طبقه دارای آتریوم ۳۰۰ متری پر از باغ ها و تراس های عمودی است. همچنین یک استخر و تراس و چهار رستوران روی سقف هتل قرار خواهند داشت. در ماه مارس ۲۰۲۲ گزارش شد که ساخت و ساز برج سیل به نیمه راه خود رسیده است و انتظار می رود این آسمانخراش در سال ۲۰۲۴ افتتاح شود.

هتل واتر دیسکس، دبی، امارات

هتل های آینده‌نگر

اگر به غواصی علاقمند هستید، اقامت در هتل واتر دیسکس (Water Discus Hotel) که قرار است در شهر دبی ساخته شود می تواند تجربه ای به یاد ماندنی برای شما رقم بزند. شرکت لهستانی دیپ اُشن تکنولوژی (Deep Ocean Technology) در پس این پروژه قرار دارد. این هتل به دو بخش تقسیم شده است: دیسک ۱۰۰۰ متر مربعی غوطه‌ور در آب و دیسکی به مساحت ۱۵۰۰ متر مربع که بالای سطح آب قرار می گیرد.

هتل های آینده‌نگر

بخشی که بالای سطح آب قرار دارد دارای رستوران و اسپا است، اما بخش زیر آب داستان را هیجان انگیز می کند. هتل واتر دیسکس با صخره های مرجانی در آب های گرمسیری احاطه شده است و دارای مرکز غواصی با سامانه هوابند است که به غواصان اجازه ورود و خروج مستقیم به و از اقیانوس را می دهد. اتاق های خواب مناظر دیدنی زیرآبی را ارائه می کنند و اگر ماجراجویی زیر آب برای شما کافی نیست می توانید از استخر شنای غول پیکر روی عرشه بالایی نیز استفاده کنید.

هتل هایپرلوپ

هتل های آینده‌نگر

هتل آینده‌نگر هایپرلوپ توسط براندن سیبرشت طراحی شده است و ترکیبی بین اتاق هتل و قطار سرعت بالا را ارائه می کند. این مجموعه از سامانه حمل و نقل هایپرلوپ استفاده می کند که در حال حاضر توسعه آن توسط کارآفرین ایلان ماسک دنبال می شود.

هتل های آینده‌نگر

در داخل، مهمانان دارای دفتر، اتاق نشیمن، اتاق خواب و حمام خود خواهند بود. زمانی که به مقصد می رسند، محفظه در هتلی ثابت قرار می گیرد و از اینجا می توان بین بیرون رفتن برای کاوش بیشتر یا ادامه حضور در اتاقی بی نظیر و لذت بردن از امکانات آن یکی را انتخاب کرد. بعید است که به این زودی شاهد به واقعیت تبدیل شدن هتل هایپرلوپ باشیم زیرا این فناوری در حال توسعه است، اما سیبرشت معتقد است که این ایده در دهه های آینده قابل اجرا خواهد بود.

باغستان پن پسفیک، سنگاپور

هتل های آینده‌نگر

این آسمانخراش خیره کننده یکی از معدود سازه های موجود در فهرست ما است که تاریخ رسمی افتتاح آن مشخص است. فعالیت این مجموعه قرار است از آوریل ۲۰۲۳ آغاز شود. هتل باغستان پن پسفیک (Pan Pacific Orchard) که در قلب منطقه خرید سنگاپور قرار گرفته است دارای چهار منطقه موضوعی بر اساس جنگل، ساحل، باغ و ابر است که در چهار طبقه متمایز آن گسترده خواهند شد.

هتل های آینده‌نگر

این هتل دارای ۳۵۰ اتاق در ۲۳ طبقه خواهد بود و امکانات رفاهی و سرگرمی متنوع مانند پلازای آبی، یک ساحل سرپوشیده، چندین رستوران و سالن باله و برگزاری رویدادهای مختلف را ارائه می کند. باعستان پن پسفیک تمرکزی قوی بر پایداری دارد و سقف آن با پنل های خورشیدی پوشیده شده و دارای فضاهای سبز درونی و بیرونی بسیاری خواهد بود.

اسوارت، نروژ

هتل های آینده‌نگر

اسوارت (Svart) نه تنها از طراحی ظاهری زیبایی برخوردار است، بلکه قرار است در زمینه پایداری نیز پیشگام باشد. این استراحتگاه که در کنار آب های شفاف قطبی در دایره قطب شمال نروژ قرار خواهد گرفت، پیش بینی می شود سازه ای انرژی مثبت باشد به این معنی که میزان تولید انرژی آن بیشتر از مصرف خواهد بود. پنل های خورشیدی داخلی که نور منعکس شده از یخچال طبیعی اسوارتیزن را جذب می کنند، بخشی از این هدف را محقق خواهند کرد.

هتل های آینده‌نگر

ظرف پنج سال پس از افتتاح، برنامه ریزی شده است تا هتل اسوارت به طور کامل از شبکه برق سراسری مستقل شده و تمام برق مورد نیاز خود را تامین کند، تمام محصولات مورد نیاز را از مزرعه خود تامین کرده و تمام زباله ها را در محل مدیریت کند. این هتل با یک طراحی دایره ای متمایز که انرژی خورشید را در تمام طول سال برداشت می کند، از نظر معماری نیز چشمگیر است.

موزه تاریخ طبیعی، ابوظبی، امارات

هتل های آینده‌نگر

موزه تاریخ طبیعی ابوظبی قرار است در سال ۲۰۲۵ تکمیل شود و یکی از ساختمان های جدیدی است که به منطقه فرهنگی سعدیات شهر اضافه می شود. این جاذبه دیدنی دارای یک فسیل تیرانوسوروس رکس ۱۱.۷ متری با نام مستعار استن (Stan) خواهد بود که به قیمت ۲۹.۶ میلیون پوند خریداری شده است.

هتل های آینده‌نگر

موزه تاریخ طبیعی ابوظبی زمینی به مساحت ۳۵ هزار متر مربع را پوشش می دهد و طراحی ساختمان آن توسط شرکت معماری مکانو (Mecanoo) انجام شده است. نمای بیرونی هندسی با الهام از صخره های طبیعی شکل گرفته و دارای عناصر آبی و گیاهی طبیعی است تا به عنوان نمادهایی از زندگی در بیابان عمل کنند. به گفته رئیس دپارتمان گردشگری دبی، هدف کلی موزه تاریخ طبیعی ابوظبی این است که داستان جهان ما را از طریق برخی از باور نکردنی‌ترین شگفتی های طبیعی که برای بشر شناخته شده اند، روایت کند.

مجموعه ماه، دبی، امارات

هتل های آینده‌نگر

مجموعه ماه با ارائه یک تجربه فرازمینی درست روی سیاره زمین به عنوان یک جاذبه جدید برای شهر دبی معرفی شده است. طراحی این هتل را که شرکت کانادایی مون ورلد ریزورتس (Moon World Resorts) انجام داده است شامل یک کره ۲۲۴ متری می شود که کاملا شبیه به کره ماه به نظر می رسد. درون این ساختمان نیز شبیه سازی سطح ماه صورت گرفته است که به مهمانان اجازه می دهد به نوعی حضور روی تنها قمر سیاره زمین را تجربه کنند.

هتل های آینده‌نگر

ساختمان ماه تنها شامل یک هتل نمی شود و مجموعه ای ترکیبی دارای مرکز سلامت، سوئیت ها مختلف و فروشگاه ها می شود و همچنین ۳۰۰ آپارتمان نیز برای خرید در دسترس خواهند بود. این یک استراحتگاه یکپارچه شده، امروزی و مجلل است.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا