نبرد دوربین ها؛ زور آی‌فون ۱۴ پرو به یک چینی نرسید! (+عکس)

وب سایت دگزومارک ویژگی هایی همچون دقت در ثبت رنگ پوست، فناوری تاخیر صفر شاتر، توانایی در کاهش تاری حرکت، و پرداخت کنتراست چهره ها را در امتیاز بالای دوربین آی‌فون ۱۴ پرو برجسته کرده است.

موبنا – در آزمایش های وب سایت دگزومارک (DxOMark) برای دوربین آی‌فون ۱۴ پرو، این تلفن هوشمند پرچمدار اپل امتیازات چشمگیری را کسب کرده است.

عملکرد چشمگیر دوربین های آیفون ۱۴ پرو

دوربین آی‌فون 14 پرو

با امتیاز کلی ۱۴۶ برای دوربین، این تلفن همراه جایگاه دوم در رده بندی جهانی دوربین دگزومارک را کسب کرده است و تنها با اختلاف یک امتیاز پایین‌تر از تلفن هوشمند آنر مجیک۴ آلتیمت قرار گرفته است.

آنر مجیک۴ آلتیمت

نبرد دوربین ها؛ زور آی‌فون 14 پرو به یک چینی نرسید! (+عکس)

تست دوربین آیفون ۱۴ پرو در دگزومارک

تست دوربین آنر مجیک۴ آلتیمت در دگزومارک

افزون بر رده دوم در رده بندی کلی، وب سایت دگزومارک اعلام کرده است که آی‌فون ۱۴ پرو بهترین عملکرد دوربین سلفی را در زمینه عکاسی و فیلمبرداری با امتیاز ۱۴۵ ارائه کرده است.

وب سایت دگزومارک ویژگی هایی همچون دقت در ثبت رنگ پوست، فناوری تاخیر صفر شاتر، توانایی در کاهش تاری حرکت، و پرداخت کنتراست چهره ها را در امتیاز بالای دوربین آی‌فون ۱۴ پرو برجسته کرده است. همچنین به این مساله اشاره شده است که افکت بوکه طبیعی عکس های گرفته شده با دوربین این تلفن همراه در حالت پرتره به عکس های گرفته شده با دوربین دی‌اس‌ال‌آر نزدیک است.

دوربین آی‌فون 14 پرو

اپل با آی‌فون ۱۴ پرو در زمینه فیلمبرداری همچنان شماره یک باقی مانده است. نرمی، تکرارپذیری، و روان بودن فیملبرداری هرچه بیشتر بهبود یافته است. تثبیت عالی بوده، فیلمبرداری اچ‌دی‌آر کنتراست بالایی را ارائه می کند و ردیابی فوکوس خودکار نیز قابل اعتماد و دقیق است. استفاده اپل از یک حسگر تصویر Quad-Bayer کیفیت و عملکرد بالایی را به همراه داشته است. همچنین، دقت دوربین آی‌فون ۱۴ پرو در تصویر پیش نمایش منظره‌یاب در مقایسه با تصویر پردازش شده نهایی نیز تحسین شده است.

وجود نویز و از دست رفتن مقداری جزئیات هنگام عکاسی در محیط های داخل ساختمان مواردی بوده اند که نیاز به بهبود برای آنها عنوان شده است. همچنین، از دست رفتن جزئیات هنگام گرفتن عکس با بزرگنمایی سه برابر وجود داشته است.

در مورد دوربین سلفی آی‌فون ۱۴ پرو با امتیاز ۱۴۵ باید اشاره داشت که این تلفن همراه با اختلاف یک امتیاز بالاتر از تلفن همراه هوآوی پی۵۰ پرو قرار گرفته است. توانایی فوکوس خودکار که به تازگی به آی‌فون ۱۴ پرو اضافه شده است و دریچه دیافراگم سریع‌تر در کسب امتیاز بالاتر برای این تلفن همراه نقش داشته اند. فیلمبرداری با دوربین سلفی آی‌فون ۱۴ پرو نیز با نوردهی، رنگ، و تثبیت بسیار خوب کسب امتیاز قابل توجه ۱۵۴ را به همراه داشته است.

دوربین آی‌فون 14 پرو

ثبت تصاویر ثابت با دوربین سلفی آی‌فون ۱۴ پرو محدوده دینامیکی، نوردهی و افکت بوکه بسیار خوبی را ارائه می کند. جزئیات عالی، رنگ پوست دقیق، و بوکه شبیه سازی شده در حالت پرتره همگی مورد توجه قرار گرفته اند.

نویز مشهود در عکس ها و فیلم ها در بیشتر شرایط، و رنگ پوست تغییر کرده یا با دقت کمتر در شرایط نوری چالش برانگیز مانند زمان وجود نور پس زمینه در صحنه یا شرایط نوری کم از نقاط ضعف ذکر شده برای دوربین سلفی آی‌فون ۱۴ پرو بوده اند.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا