گوگل سرویس اینترنت با سرعت دانلود ۲۰ گیگابیت‌برثانیه را در آمریکا آزمایش کرد

گوگل فایبر در جدیدترین پروژه‌ی آزمایشی خود توانسته است سرویس اینترنت با سرعت دانلود بیش از ۲۰ گیگابیت‌برثانیه را در یکی از خانه‌های آمریکا فعال کند.

موبنا – گوگل فایبر، پروژه‌ی اینترنت پرسرعت شرکت آلفابت با تمرکز بر فیبر نوری، در حال آزمایش سرویس جدیدی است که سرعت دانلود ۲۰ گیگابیت‌برثانیه را ارائه می‌دهد. گوگل در برنامه‌ای بلندمدت در پی دستیابی به سرعت دانلود و آپلود ۱۰۰ گیگابیت‌برثانیه‌ای در سرویس فایبر است. غول آمریکایی صنعت فناوری می‌گوید به‌زودی سرویس‌های چند گیگابیتی جدیدی دردسترس مشتریان قرار می‌دهد.

دینی جین، مدیرعامل گوگل فایبر، در بیانیه‌ای می‌گوید: «قبلا به ما گفته می‌شد سرویس اینترنت گیگابیتی کاربرد خاصی ندارد، اما امروزه چنین ادعایی مطرح نمی‌شود. به‌نظر می‌رسد تمامی ارائه‌دهندگان بزرگ اینترنت در آمریکا به سرویس‌های گیگابیتی تمایل نشان داده‌اند. شماری از این ارائه‌دهندگان اکنون سرویس دو، پنج، هشت و حتی ۱۰ گیگابیتی دردسترس مشتریان قرار می‌دهند.»

گوگل فایبر که یکی از زیرشاخه‌های پر اهمیت آلفابت به‌حساب می‌آید طی چند وقت اخیر فروش سرویسی ۱۰۰ دلاری با سرعت دانلود دو گیگابیت‌برثانیه و سرعت آپلود یک گیگابیت‌برثانیه را شروع کرده است. این شرکت‌ مدت‌ها است سرویسی با سرعت دانلود و آپلود یک گیگابیت‌برثانیه با قیمت ۷۰ دلار در هر ماه ارائه می‌دهد.

مدیرعامل گوگل فایبر می‌گوید این شرکت در ماه‌های آینده سرویس‌های چند گیگابیتی خود را به شکل قابل‌ملاحظه‌ای گسترش می‌دهد. دینی جین ارائه‌ی سرویس‌های جدید را «دستاوردی حیاتی» برای گوگل فایبر قلمداد می‌کند.

براساس ادعای جین، هدف نهایی گوگل فایبر یعنی ارائه‌ی اینترنت ۱۰۰ گیگابیت‌برثانیه‌ای چندان دور از دسترس نیست: «در ماه اخیر آزمایش‌هایمان را از آزمایشگاه خارج و وارد خانه کردیم. آزمایش سرویس جدید را با نیک ساپوریتو، رئیس استراتژی‌های تجاری در گوگل فایبر، شروع کرده‌ایم.»

سرعت دانلود ۲۰ گیگابیت بر ثانیه اینترنت گوگل فایبر Google Fiber

اسکرین‌شات بالا که توسط دینی جین منتشر شده است،‌ آزمایش سرویس جدید گوگل فایبر را در خانه‌ی نیک ساپوریتو که در کانزاس‌سیتی در ایالت میزوری آمریکا قرار دارد، نشان می‌دهد. همان‌طورکه در اسکرین‌شات می‌بینید، این سرویس سرعت دانلود ۲۰٫۲ گیگابیت‌برثانیه ارائه می‌دهد. در این اسکرین‌شات به سرعت آپلود اشاره نشده است.

گوگل فایبر در حال حاضر صرفاً در آزمایش‌های کنترل‌شده به چنین سرعت‌های سرسام‌آوری دست پیدا می‌کند، بااین‌حال شرکت EPB در شهر چاتانوگای ایالت تنسی به‌تازگی سرویس جدیدی راه‌اندازی کرده است که سرعت دانلود و آپلود ۲۵ گیگابیت‌برثانیه ارائه می‌دهد. این سرویس ماهانه ۱٬۵۰۰ دلار برای مشتریان مسکونی و ۱۲٬۵۰۰ دلار برای مشتریان سازمانی هزینه دارد.

گوگل فایبر پس از مدت‌ها سکوت، سرانجام ماه گذشته‌ی میلادی گفت سرویس اینترنت فیبر نوری را در پنج ایالت جدید آمریکا دردسترس قرار می‌دهد. تا لحظه‌ی نوشته شدن این مقاله، گوگل فایبر سرویس فیبری را در ۱۲ ناحیه‌ی شهری و سرویس اینترنت بی‌سیم خانگی را در هفت ناحیه ارائه می‌دهد.

گوگل فایبر در سال ۲۰۱۶ برنامه‌‌ی گسترش سرویس خود را متوقف کرد و باعث ناامیدی بسیاری از کسانی شد که به‌دنبال دسترسی به اینترنت پرسرعت‌تر بودند.

 منبع: زومیت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا