چرا آلبالو خشک بدون هسته بخریم؟

آلبالوهای خشک انواع مختلفی دارند که باکیفیت ترین و مفیدترین آنها را می توان آلبالو خشک ارگانیک دانست که به دلایلی با قیمتهای متفاوتی در بازار عرضه می شوند، اما پیش از بررسی فاکتورهای موثر بر قیمت آلبالو خشک ارگانیک، بهتر است ابتدا با محصول آلبالو خشک ارگانیک به خوبی آشنا شویم.

چنانچه قصد خرید آلبالو خشک آبدار ارگانیک بازاری بدون هسته و یا هر نوع دیگر از این محصول و فرآورده های آن را دارید، فرم تماس موجود در این صفحه را تکمیل نموده و منتظر تماس از سوی کارشناسان فروش مجموعه آراد برندینگ باشید.

با توجه به داغ بودن بازار خرید آلبالو خشک صادراتی در سایر کشورها مخصوصا کشورهای همسایه، اگر شما هم قصد ورود به حوزه صادرات آلبالو خشک را دارید، ابتدا باید یک مرکز معتبر برای خرید آلبالو خشک صادراتی را پیدا کنید تا بتوانید با خیالی راحت از کیفیت محصول و همچنین با قیمتی مناسب آلبالو خشک را به صورت عمده خریداری کنید.

البته یکی از ایده های اقتصادی و خوب برای کسب سود بیشتر از صادرات آلبالو خشک این است که تمامی مراحل خشک کردن آلبالو و بسته بندی را خودتان انجام داده و به سراغ خرید آلبالو خشک از سایر تولیدکنندگان نروید.

آلبالو خشکهای صادراتی نیز مانند سایر میوه های صادراتی از مرغوبیت و کیفیت بیشتری نسبت به آلبالو خشکهای معمولی برخوردار بوده و از لحاظ اندازه نیز کمی درشتتر و همچنین آبدارتر هستند.

 

آلبالو خشک خانگی

چند نکته بسیار مهم درباره تهیه آلبالو خشک خانگی وجود دارد، مهم ترین مسئله این است که میزان خشک شدن آلبالو و همچنین نحوه مزه دار کردن آن تا حدودی به نظر و سلیقه افراد بستگی دارد، برخی افراد ترجیح می دهند، آلوچه را طبق روش بیان شده در بالا و بدون استفاده از نمک یا سایر طعم دهنده ها تهیه کنند، در حالی که برخی دیگر آلبالوی نرم و ترش نمکی را بیشتر می پسندند.

چرا آلبالو خشک بدون هسته بخریم؟

در ادامه مطالب بالا باید اضافه کرد که بهترین روش برای تهیه آلبالوی خشک با طعم بازاری این است که در ابتدای کار آبکش حاوی آلبالوهای شسته شده را به مدت چند دقیقه در مخلوط آب و نمک داغ قرار دهیم، پس از طی این مرحله میوه ها به مدت یک روز در مجاورت گرمای طبیعی آفتاب قرار می گیرند، سپس می توان آنها را جمع کرد و با مقداری نمک و رب انار مزه دار نمود و مجدداً در آفتاب قرار داد، معمولاً پس از گذشت یک یا دو روز آلبالوها به اندازه کافی خشک می شوند و آنچه در نهایت به دست می آید، آلوچه خوشمزه و آبدار است که همگان از چشیدن آن لذت می برند.

 

آلبالو خشک بدون هسته

تمامی میوه های هسته داری که خشک می شوند به دو صورت هسته دار و بی هسته در بازار موجود هستند و آلبالو خشک نیز به دو صورت آلبالو خشک بدون هسته و هسته دار در بازار به فروش می رسد اما به دلیل راحتتر بودن فرآیند خشک کردن آلبالو با هسته، نوع هسته دار آلبالو خشک بیشتر در مغازه ها یافت می شود.

اگر به دنبال لواشک قیسی و آلبالو خشک بدون هسته هستید، توصیه می کنیم در فصل تابستان با خرید آلبالو تازه و مرغوب، خودتان با جدا کردن هسته ها و سپس خشک کردن آلبالوها با استفاده از روشهایی که در ادامه بیان میکنیم، اقدام به تهیه آن نمایید.

چرا آلبالو خشک بدون هسته بخریم؟

همانطور که می دانید میوه تازه آلبالو هم به صورت ترش و هم به صورت شیرین موجود است و از این رو از این میوه به هنگام خشک کردن، دو محصول آلبالو خشک ترش و آلبالو خشک شیرین به دست می آید.

برای تهیه آلبالو خشک ترش دو راه وجود دارد، هم می توان از ابتدا با خشک کردن آلبالوهای ترش این محصول را تهیه کرد و هم می توان در هنگام خشک کردن آلبالوها با استفاده از مواد طبیعی ترش مانند رب انار ترش، آلبالوها را ترشتر کرده و سپس خشک نمایید.

البته به این نکته توجه داشته باشید که برای ترش شدن آلبالوهای خشک هرگز به سراغ افزودن مواد ترش غیرطبیعی به آلبالوها نروید، زیرا این مواد ضمن از بین بردن خواص عالی میوه آلبالو، مضرات زیادی نیز به آلبالو خشک ترش تهیه شده اضافه می کنند.

همچنین با توجه به آنکه طبع این خوراکی بسیار سرد است، توصیه می کنیم از ترش کردن بیش از حد آلبالو در هنگام خشک کردن خودداری کنید تا پس از مصرف آلبالو خشک دچار افت فشار و مشکلاتی از این قبیل نشوید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا