چطور خیار شور یک روزه درست کنیم؟

کارخانه ها و برندهای زیادی هستند که در زمینه تولید خیار شور سرکه ای و فروش آن با بسته بندیهای مختلف مثل حلبها در حجمهای گوناگون فعالیت می کنند که یکی از شناخته شده ترین این برندها، خیار شور حلب سحر است.

کارخانه خیارشور سحر، این محصول را با بسته بندیها و وزنهای مختلفی به فروش می رساند اما در این بین، خیارشورهای حلبی آن به دلیل قیمت مناسبتری که نسبت به سایر وزنها دارند، پرفروشتر و پرطرفدارتر هستند.

البته توجه داشته باشید که این خیارشورهای حلبی به دلیل حجم زیادی که دارند، بیشتر برای افرادی که در کار تهیه غذا مشغول هستند، مانند رستوران داران و یا کافه داران، مناسب است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت آراد برندینگ مراجعه کنید.

استان همدان یکی از مراکز اصلی تولید خیارشور در کشور می باشد و از آنجایی که خیارهای این استان طعم و اندازه بسیار خوب و مناسبی برای تهیه خیارشور دارند، بسیاری از مردم همدان به تولید خیارشور مشغولند و از طرفی تقاضای مردم برای خرید خیار شور حلب همدان نیز بسیار زیاد است.

اما از آنجایی که بیشتر افراد به دلیل طعم بسیار خوب خیارشور همدان این محصول را در حجمهای زیاد و به صورت حلبی یا فله خریداری می کنند، قصد داریم چند نکته مهم برای نگهداری بهتر و طولانی‌تر از خیارشور که باعث می شود با گذشت زمان خیارشورها خراب نشده و طعم آنها عوض نشود را برای شما بیان کنیم.

اولین مورد برای نگهداری طولانی مدت از خیارشورهای حلبی و فله ای آن است که پس از خرید این خیارشورها و باز کردن درب بسته بندی، باید حتما آنها را به درون ظروف دیگری (ترجیحا ظروف شیشه ای) انتقال دهید و حتما آنها را در یک فضای بسیار خنک مانند یخچال نگهداری کنید.

قیمت خیار شور حلبی

در هنگام خرید خیارشور نیز مانند هر خوراکی دیگری، افراد پس از بررسی کیفیت خیارشورهای مختلف به دنبال اطلاع از قیمت خیار شور حلبی تولید شده توسط برندهای مختلف هستند تا بتوانند بهترین نوع این خیارشورها را انتخاب نمایند.

اما خوب است بدانیم علت این تفاوت قیمت میان خیارشورهای مختلف چه چیزی است.

در هنگام تعیین قیمت خیارشور عوامل زیادی هستند که تأثیرگذار می باشند.

میزان خیارشوری که خریداری می کنید، برند و کارخانه تولیدکننده خیارشور، نوع بسته بندی خیارشور و کیفیت و تازگی خیارهای استفاده شده برای درست کردن خیار شور همگی از مهمترین عواملی هستند که در تعیین قیمت خیار شور حلبی بسیار تأثیرگذار می باشند.

چطور خیار شور یک روزه درست کنیم؟

همانطور که می دانید همواره قیمت خیار شور حلب در مقایسه با قیمت خیارشورهای کوچک بسته بندی شده موجود در مغازه ها و فروشگاه ها، ارزانتر بوده است زیرا خرید خیارشور به صورت حلبی مانند خرید خیارشور فله و عمده است به همین خاطر از نظر اقتصادی به صرفه تر می باشد.

همچنین قیمت خیار شور حلبی در مقایسه با خیارشورهای فله و کیلویی خانگی نیز ارزانتر است، زیرا خیارشورهای خانگی به دلیل مرغوبتر بودن خیارها و همینطور مزه بهتری که دارند، از قیمت بیشتری نیز برخوردار می باشند.

در واقع می توان گفت کیفیت و اندازه خیارهایی که در تهیه خیارشور به کار گرفته شده اند، مهمترین عامل تعیین قیمت خیارشورها به حساب می آیند.

 

خیار شور فوری

به صورت کلی تهیه خیار شور ۲ تا ۳ هفته زمان می خواهد اما اگر شما عجله دارید و مایل هستید که به سرعت این کار را انجام دهید می توانید اقدام به تهیه خیار شوری فوری کنید.

ما در ادامه مطلب قصد داریم طرز تهیه خیار شور فوری را برای شما عزیزان توضیح دهیم پس با ما همراه باشید.

مواد مورد نیاز برای تهیه این خوراکی عبارت هستند از خیار تازه، پیاز، نمک، سرکه سیب یا سرکه سفید، زردچوبه، تخم خردل، فلفل قرمز و شکر.

در این روش نیاز نیست که آب را بجوشانید و یا خیار گلخانه ای و سبزی را خشک کنید فقط کافی است در شیشه هایی که درب فلزی دارند به اندازه یک بند انگشت سرکه بریزید و خیارهایی را که به خوبی شسته اید را داخل آن به صورت منظم بچینید و در بین آنها شاخه های فلفل و پیاز را قرار دهید و سپس زردچوبه، تخم خردل و شکر می ریزیم.

چطور خیار شور یک روزه درست کنیم؟

بهتر است برای تهیه خیار شور یک روزه از خیارهایی استفاده کنید که سفت هستند و هیچ لکه ای ندارند.

سپس به هر لیوان آبیک قاشق نمک اضافه می کنیم و بعد از ترکیب کردن آن را داخل شیشه می ریزیم و درب آن را به محکمی می بندیم.

درون یک قابلمه تا یک سوم ارتفاع شیشه آب میریزیم  و اجازه می دهیم تا به نقطه جوش برسد و وقتی که رنگ خیار عوض شد گاز را خاموش می کنیم ولی شیشه را از قابلمه خارج نمی کنیم تا کاملا سرد شود.

در نهایت خیار شور را داخل یخچال می گذاریم و اجازه می دهیم تا یک شب بماند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا