نخستین سیستم رادار داخل خودرو ابداع شد

شرکت خودروسازی ولوو به تازگی و برای نخستین بار در جهان یک سیستم رادار داخلی برای خودروها ابداع کرده است که وجود سرنشین در خودرو پس از قفل شدن در آن را ردیابی می کند.

موبنا – به گزارش انگجت، این سیستم که قرار است که در خودروی SUV برقی EX۹۰ رونمایی شود برای رصد کابین و بدنه وسیله نقلیه طراحی شده است. با کمک این فناوری از قفل شدن خودرو هنگام حضور سرنشین در آن جلوگیری می شود.

کاربرد چنین سیستمی مربوط به مواقعی است که در یک روز گرم حیوانات اهلی یا کودکان ممکن است داخل خودرو بمانند و در روی آنها قفل شود. در این وضعیت اگر خودرو تشخیص دهد سرنشینی داخل آن است، هشداری صادر می کند.

از سوی دیگر قابلیت کنترل وضعیت هوای داخل خودرو را می توان طوری تنظیم کرد تا اگر حضور سرنشینی در وسیله نقلیه ردیابی شد، ریسک حمله قلبی کاهش یابد.

هرچند فراموش کردن کودک یا حیوان اهلی داخل خودرو عجیب به نظر می رسد اما ممکن است برای هر کسی اتفاق بیفتد.

ولوو در بیانیه خود به آماری از آمریکا اشاره می کند که از سال ۱۹۹۸ میلادی تاکنون بیش از ۹۰۰ کودک به دلیل گرمای زیاد جان باخته اند.

ولوو برای اجرای این سیستم در خودروی EX۹۰ از چند رادار در خودرو استفاده می کند که در مکان های مختلف ازجمله کنسول جلویی خودرو، لامپ های سقفی و در بدنه آن به کار می روند و می توانند حرکاتی حتی کمتر از میلیمتر را ردیابی کنند.

اطلاعات بیشتری درباره عملکرد سیستم رادار داخل خودرو وجود ندارد.

 منبع: مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا