هنگام خرید زیتون پرورده صنعتی به چه نکاتی باید دقت کرد؟

یکی از فرآورده هایی که در منوی بیشتر رستورانها به عنوان مخلّفات وجود دارد و البته خیلی هم محبوب و پرطرفدار است زیتون پرورده می باشد که در کنار انواع غذاهای مختلف از جمله کبابهای ایرانی سرو می شود.

زیتون با توجه به طبع گرمی که دارد در طب سنتی از آن به عنوان مصلح یاد می شود این میوه در ایران به عنوان یک چاشنی بسیار مفید کنار غذا میل می شود زیتون پرورده یکی از زیر شاخه های زیتون است که باعث می شود این چاشنی خوشمزه تر و دلپذیر تر شود. در مورد اهمیت و خواص زیتون مطالب فراوانی عنوان شده و حتی در کتابهای مقدس قرآن و تورات و انجیل هم نام این میوه پر خاصیت برده شده که گویای اهمیت زیاد و شفا بخش بودن این میوه شگفت انگیز است. اگر در مورد ترکیبات آلی، مواد معدنی و انواع ویتامینهای موجود در زیتون کمی بیشتر بدانید حتما  زیتون پرورده را با علاقه و اشتیاق بیشتری تهیه و مصرف می کنید.

شما عزیزان برای خرید زیتون پرورده می توانید به مجموعه آراد برندینگ سفارش خود را در حجم انبوه بدهید و با خیال راحت منتظر ارسال سریع و به موقع آن بمانید این مجموعه یکی از بزرگ ترین مجموعه های عرضه کننده زیتون پرورده به سراسر کشور و کشورهای همسایه می باشد و در این زمینه موفق بوده است.

زیتون پرورده صنعتی

یکی از فرآورده های غذایی مهمی که از زیتون تهیه می شود زیتون پرورده است که به دو روش صنعتی و سنتی تولید می شود و هر دو نوع این محصول در بازار موجود است. زیتون پرورده در اصل متعلق به گیلان و چاشنی معروف خطه شمال کشور است که تولید آن به روش سنتی در این منطقه مرسوم است، در واقع رودبار مرکز اصلی کشت زیتون در کشور است و صادرات زیتون گیلانی به خارج از کشور هم انجام می شود. زیتون در این منطقه به صورت چاشنیهای بومی و محلی از جمله سالاد زیتون، ترشی زیتون، زیتون شور و پرورده مورد استفاده قرار می گیرد.

در واقع اصلی ترین چاشنی که از زیتون تهیه می شود زیتون پرورده است که فراتر از گیلان در همه مناطق کشور جزو محبوب ترین چاشنیها محسوب می شود امروزه کارخانجات زیادی در زمینه تولید فرآورده های مرتبط با زیتون از جمله زیتون پرورده فعالیت دارند و با راه اندازی خط تولید زیتون پرورده این محصول را در بسته بندیهای مختلف با اوزان متفاوت به بازار عرضه می کنند.

هنگام خرید زیتون پرورده صنعتی به چه نکاتی باید دقت کرد؟

زیتون پرورده فرآورده ای است که باید فاقد هرگونه مواد نگهدارنده بوده و فرآیند پاستوریزه شدن را طی کرده باشد، همچنین زیتونی که برای تهیه زیتون پرورده صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد باید کاملا سالم، رسیده، بدون هسته و رنگ طبیعی داشته باشد، علاوه بر آن زیتون مصرفی نباید هیچ گونه لک، آسیب دیدگی، له شدگی و کپک زدگی داشته باشد.

آب مورد استفاده برای تولید زیتون پرورده صنعتی باید به شکل کاملا بهداشتی تهیه و ذخیره سازی شده باشد و نمک مصرفی مجاز برای تولید این فرآورده حداکثر ۵/۲ در صد می باشد. قوطی که برای کنسرو کردن زیتون پرورده آماده شده مورد استفاده قرار می گیرد باید هیچگونه فرو رفتگی، زنگ زدگی و یا باد کرده نباشد و چنانچه از ظروف شیشه ای یا پلیمری برای بسته بندی زیتون پرورده استفاده  شود باید هیچ نشتی یا ترک خوردگی نداشته باشند.

 

طرز تهیه زیتون پرورده

همان طور که در بالا به این موضوع اشاره کردیم و طرز تهیه زیتون پرورده خانگی را برای شما عزیزان بیان کردیم در این بخش بیش تر در مورد خواص استفاده از زیتون و زیتون پرورده می پردازیم و قصد داریم تا شما عزیزان را برای استفاده از آن ترغیب کنیم. زیتون دارای خواص بسیار زیادی است که می تواند برای دستگاه گوارش مفید باشد و باعث شفاف شدن پوست صورت شود زیتون و روغن زیتون می تواند از پوست در برابر آفتاب محافظت خوبی از خود نشان دهد و از سوختن در برابر نور مستقسم خورشید جلوگیری نماید.

برای استفاده از زیتون بهتر است در مقدار کم و در کنار غذای اصلی مورد استفاده قرار بگیرد زیتون دارای فیبر بسیار زیادی است و می تواند برای افرادی که دارای رژیم غذایی برای کاهش وزن هستند گزینه بسیار خوبی باشد شما می توانید زیتون را در رب انار و آب نارنج به تنهایی قرار دهید و به عنوان یک چاشنی بسیار خوشمزه در کنار غذاهای محلی که مخصوص شمال کشور است مصرف نمایید.

هنگام خرید زیتون پرورده صنعتی به چه نکاتی باید دقت کرد؟

محصول زیتون در شمال کشور طرفداران بیشماری دارد و در استان گیلان تهیه زیتون پرورده گیلانی بسیار مرسوم می باشد بیشتر خانمهای خانه دار گیلانی به تهیه و تولید زیتون پرورده گیلانی به صورت انبوه می پردازند که دارای سود آوری بالایی برایشان است. برای تهیه زیتون پرورده گیلانی ابتدا باید زیتونهای پرورده مرغوب و شیرین را جداسازی کرد و هسته آنها را گرفت برای گرفتن هسته زیتون دستگاههای مخصوص جهت این کار وجود دارد به صورتی که دارای یک فنر و ضامن می باشد که در وسط این ابزار هسته میوه زیتون قرار داده می شود و با فشار مکانیکی هسته آن از میوه جدا شده، هسته گیر زیتون هم می تواند به روش دستی انجام شود و هم می‌تواند توسط ماشینهای مکانیکی مخصوص هسته گیری صحیح و به انجام برسد بعد از هسته گیری کامل و صحیح زیتونها می توان مواد افزودنی برای خوشمزه تر شدن به زیتون پرورده اضافه کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا