اپل احتمالاً عمر باتری آیفون ۱۵ اولترا را تا ۴ ساعت افزایش می‌دهد

افشاگری خوش‌سابقه می‌گوید اپل سال آینده عمر باتری آیفون را به شکل قابل‌توجهی افزایش می‌دهد، به‌خصوص در گوشی آیفون ۱۵ اولترا.

موبنا – اپل دستگاه‌های رده‌بالای سری آیفون را سالی یک‌بار به‌روزرسانی می‌کند و حال که خانواده‌ی آیفون ۱۴ دردسترس مشتریان قرار گرفته، مهندسین شرکت کوپرتیویی مشغول کار روی نسل بعد آیفون هستند. شایعه‌های اولیه اعلام می‌کنند که آیفون ۱۵ قرار است تغییرات زیادی به خود ببیند، خصوصا در زمینه‌ی سخت‌افزاری.

آن‌طور که حساب کاربری LeaksApplePro در توییتر می‌گوید، تمامی چهار مدل آیفون ۱۵ یعنی آیفون ۱۵ استاندارد، آیفون ۱۵ پلاس، آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ اولترا (یا پرو مکس) با درگاه USB-C همراه می‌شوند و مجهز به نمایشگری با داینامیک آیلند (حفره‌ی کپسولی) خواهند بود. به نظر می‌رسد به دلیل قوانین اتحادیه‌ی اروپا، اپل سرانجام تصمیم گرفته است با درگاه قدیمی لایتنینگ خداحافظی کند.

گوشی‌های آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس با پردازنده‌ی A16 که در مدل‌های پرو آیفون ۱۴ استفاده شده است عرضه می‌شوند. دو گوشی آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ اولترا به پردازنده‌ی معرفی‌نشده‌ی A17 مجهز خواهند بود. فعلاً جزئیات خاصی درباره‌ی تراشه‌ی A17 نمی‌دانیم.

LeaksApplePro همچون سایر افشاگران اعتقاد دارد که از سال آینده پسوند پرو مکس در خانواده‌ی آیفون حذف و با اولترا جایگزین می‌شود تا دو مدل رده‌بالا نیز یک‌سری تفاوت‌ها با هم داشته باشند و آیفون اولترا در قامت پرچم‌دار اصلی ظاهر شود. انتظار می‌رود قیمت آیفون ۱۵ اولترا از ۱٬۱۹۹ دلار شروع شود.

اپل از همین حالا کار روی فیلم‌برداری ۸K را شروع کرده است. مشخص نیست که چنین قابلیتی صرفاً در مدل اولترا ارائه می‌شود یا آیفون ۱۵ پرو نیز توانایی فیلم‌برداری ۸K خواهد داشت. برخی از شایعه‌ها می‌گفتند مدل‌های پرو آیفون ۱۴ نیز فیلم‌برداری ۸K ارائه خواهند داد، اما در نهایت این شایعه‌ها رنگ حقیقت به خود نگرفتند.

در کنار این‌ها گفته می‌شود اپل در تلاش است عمر باتری آیفون را در سال آینده بین سه تا چهار ساعت بهبود دهد، به‌خصوص در مدل اولترا.

شایعه‌های پیشین می‌گویند آیفون ۱۵ اولترا برای اولین بار در تاریخ گوشی‌های اپل به لنز تله‌فوتو با مکانیزم پریسکوپی مجهز می‌شود تا بزرگ‌نمایی زیادی ارائه دهد. همچنین احتمال داده می‌شود که آیفون ۱۵ اولترا فناوری فیس ID را به زیر صفحه‌نمایش منتقل کند. البته با در نظر گرفتن شایعه‌های جدید، بعید است چنین اتفاقی بیفتد.

 منبع: زومیت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا