موتورسیکلت پرنده در نمایشگاه خودروی دیترویت رونمایی شد (+فیلم و عکس)

یک موتورسیکلت پرنده که می تواند به مدت ۴۰ دقیقه با سرعت ۶۲ مایل برساعت پرواز کند، در نمایشگاه خودروی دیترویت در آمریکا رونمایی شد.

موبنا – به گزارش دیلی میل، این موتورسیکلت پرنده در شرکت «اروینز» (Aerwins) واقع در دلاور آمریکا ساخته شده است. شرکت مذکور در حوزه توسعه پهپاد و وسایل نقلیه بی سرنشین فعالیت می کند.

هرچند وسیله نقلیه مذکور می تواند کاربر را از شر ترافیک های سنگین در خیابان ها نجات دهد، اما احتمالا نمی توان در آینده نزدیک برای سفر به فرودگاه از آن استفاده کرد.

 

 

وسیله نقلیه پرنده مذکور Xturismo نام گرفته و قیمت آن ۷۷۷ هزار دلار است. هرچند اروینز ادعا می کند سال آینده نسخه کوچکتر آن و همچنین در سال ۲۰۲۵ میلادی نسخه تمام برقی آن را می سازد تا به قیمت ۵۰ هزار دلار بفروشد.

تاد اسکات یکی از مدیران نمایشگاه دیترویت اخیرا موتورسیکلت پرنده را در اسپانیا نیز نمایش داده بود. علاوه بر آن موتورسیکلت پرنده یا هاوربایک مذکور از پاییز سال گذشته میلادی در ژاپن نیز به فروش می رسد.

موتورسیکلت پرنده در نمایشگاه خودروی دیترویت رونمایی شد

البته این وسیله نقلیه به عنوان هواپیما دسته بندی نشده است. به همین دلیل برای استفاده از آن نیاز به گواهینامه خلبانی نیست. با این وجود Xturismo به دلیل قوانین سختگیرانه برای چنین وسایل نقلیه در ژاپن فقط می تواند در مسیرهای مسابقه حرکت کند.

هاوربایک مذکور دو پروانه بزرگ مرکزی دارد که با کمک یک موتور متعلق به موتور سیکلت «کاواساکی» حرکت می کنند. همچنین چهار پروانه برقی دیگر که در لبه های خارجی نصب شده اند. توسعه این وسیله نقلیه پرنده که وزن آن ۶۶۰ پوند و ارتفاع آن ۱۲ فوت است، ۲ سال طول کشیده است.

موتورسیکلت پرنده در نمایشگاه خودروی دیترویت رونمایی شد

موتورسیکلت پرنده در نمایشگاه خودروی دیترویت رونمایی شد

موتورسیکلت پرنده در نمایشگاه خودروی دیترویت رونمایی شد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا