قیمت لباس بیمارستانی به چه عواملی بستگی دارد؟

پارچه هایی که برای دوخت البسه بیمارستانی به کار می روند باید یک ویژگی را داشته باشند و آن هم این است که پارچه باید بسیار سبک باشد و وزنی در حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ گرم داشته باشد. یکی از پارچه های مورد استفاده در دوخت لباس های بیمارستانی، پارچه های تترون می باشد که اگر از نوع مرغوب باشند، باید ضد آب و غیر بدن نما باشند.

در رابطه با رنگ البسه بیمارستانی می توان به مبحث روانشناسی رنگ ها مراجعه کرد. از آن جایی که تعداد افراد شاغل در یک محیط بیمارستانی بسیار زیادند و هر فرد مسئولیتی متفاوت دارد، مسئولین از طریق رنگ بندی متفاوت لباس های کارمندان آن ها را شناسایی می کنند. رنگ لباس های بیمارستانی برای بانوان صورتی کمرنگ و برای  آقایان آبی آسمانی است. رنگ لباس پزشکان و پرستاران سفید و افراد مشغول در قسمت خدمات کرمی و خاکی می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و سفارش این محصول می توانید به سایت آراد برندینگ مراجعه کنید.

از آن جایی که پرستاران دائما با بیماران سرو کار دارند باید لباس های استریل و مرغوبی تن کنند که وزن سبکی نیز داشته باشند؛ پارچه های  شبه ترگل این ویژگی را دارند و برای دوخت این لباس بسیار مناسب اند که کارخانجات نساجی بسیاری در این زمینهدمشغول به فعالیت اند سومین نوع پارچه مناسب برای البسه بیمارستانی، پارچه های ترگال هستند که قابلیت رنگ پذ یری بالایی دارند و برای استفاده در انواع رادیو لوژی و سونوگرافی کاربرد دارند. این پارچه ها به علت سبکی در حین عکسبرداری بر تن بیمار می شود که هیچ گونه ممانعتی در هنگم عکسبرداری وجود نداشته باشد و پس از مصرف نیز آن را دور می اندازند.

 

قیمت لباس بیمارستانی

لباس های بیمارستانی انواع مختلفی دارند که بر حسب نوع دوخت و پارچه مصرفی به کار رفته در آن ها قیمت های متفاوتی نیز دارند. گفتیم که البسه مخصوص جراحی بیماران که در اتاق عمل باید بپوشند، شان نامیده می شود. شان ها  را برحسب کاربردی که دارند می توان به چهاردسته تقسیم بندی کرد:

شان های مایویی که  همان گونه  که از اسمش پیداست برای کاور کردن سطح میزهای مایویی مناسب است.

شان های ساده برای پوشاندن قسمتی از بدن بیمار که قرار است مورد جراحی قرار بگیرد، به کار می رود و همینطور برای پوشاندن سطح تخت جراحی استفاده می شود.

شان های حفره دار که برای کاور کردن تمام بدن به غیر از محل جراحی استفاده می شود.

شان های مختص به پایین تنه که برای عمل های قسمت تحتانی بدن مورد استفاده قرار می گیرد.

قیمت لباس بیمارستانی به چه عواملی بستگی دارد؟

باید به این نکته اشاره کنیم که قیمت لباس بیمارستانی به استریل بودن و یا نبودن آن نیز وابسته می باشد.

در غالب اوقات جنس شان های استریل از نخ پنبه اعلا می باشد و کاملا قابل استریل هستند. در هنگام پهن کردن  شان ها برروی تخت بیمار یا سطح میز وسایل باید نهایت دقت را به عمل آورد تا شان به جایی برخورد نکند. با کمک نوعی ابزار به نام پنس یا همان گیره شان می توان آن ها را برروی سطح کاملا فیکس کرد بدون هیچ گونه آلودگی. جنس این پنس ها می تواند یکبار مصرف باشد تا خطرات آلودگی کاهش یابد. رنگ بندی البسه بیمارستانی یک فلسفه ای دارد که در ادامه به تفضیل به آن ها خواهیم پرداخت اما در رابطه با رنگ البسه اتاق جراحی می توان گفت که رنگ سبز پررنگ و آبی گزینه های مناسبی هستند؛ چرا که سبب افزایش دید پزشک  نسبت به قرمزی  خون  بر سطح لباس بیمار می شود.

لباس یکبار مصرف بیمارستانی

لباس های یکبار مصرف در رنگ ها و شکل های مختلفی تهیه و تولید می شوند و بسته به اینکه از چه پارچه ای تهیه شده باشند، قیمت های متفاوتی نیز خواهند داشت. معمولا در تولید لباس های یکبار مصرف بیمارستانی از پارچه اسپان، تترون، نخ، ویسکوز و دیگر پارچه های سبک استفاده می شود که قابلیت استریل شدن را داشته باشند. در بخش های مختلف بیمارستان از رنگ های متفاوتی استفاده می کنند تا بیماران هر بخش را از بخش دیگر متمایز کنند و به این طریق، بیماران معمولی از بیماران حاد قابل تشخیص و شناسایی باشند.

در تعیین قیمت لباس های یکبار مصرف، موارد گوناگونی تاثیر گذار هستند. ازجمله مؤلفه های تاثیر گذار در این امر، جنس پارچه ی مصرف شده می باشد. مورد دیگر، ابعاد لباس و نوع آن می باشد. نحوه فروش (فروش عمده یا جزئی) و همچنین حضوری یا مجازی بودن خرید است.

قیمت لباس بیمارستانی به چه عواملی بستگی دارد؟

با خرید مجازی و اینترنتی لباس بیمارستانی یکبار مصرف می توانید در زمان و هزینه های حمل و نقل صرفه جویی کنید. از طرفی نیز شرکت های فروش مجازی با حذف واسطه های فروش و خرید بی واسطه از کارخانه، هزینه ها را به حداقل رسانده و به خریدار کمک می کنند تا خریدی به صرفه با کیفیت بالای اجناس را تجربه نماید.

عوامل دیگری نیز در تعیین قیمت لباس های یکبار مصرف بیمارستانی مژثر هستند، مانند موادی که با آن، لباس ها را استریل می کنند، هزینه های اولیه در تهیه و تولید لباس های یکبار مصرف، هزینه های حمل و نقل و همچنین توزیع و پخش لباس های یکبار مصرف. البته در این میان، نوسان قیمت در بازار از اهمیت بالاتری برخوردار است. به همین جهت برای اطلاع از قیمت لباس های یکبار مصرف بیمارستانی باید روزانه استعلام قیمت گرفت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا