مخابرات هزینه تعمیر کابل‌های مسروقه را از مشترک طلب می‌کند!

در مواردی از سرقت کابل‌ تلفن، مخابرات به دلیل نداشتن تجهیزات، تعمیر خط را ماه‌ها به تاخیر می‌اندازد و سپس اعلام می‌کند که اعتبار برای خرید تجهیزات نیست و هزینه تعمیر باید توسط مشترک پرداخت شود.

موبنا – برخی از مشترکان تلفن ثابت خواستار رسیدگی جدی به معضل سرقت کابل‌های مخابراتی شده اند. جنس کابل ها و سیم های مخابراتی از مس است و از نظر مادی ارزشمند است. سارقان مس این سیم ها را می فروشند. فقط در سال ۹۹ حدود ۶۰ میلیارد تومان تجهیزات مخابراتی شرکت مخابرات سرقت شده است.
پیش تر، بیشتر سرقت ها در مناطق کم جمعیت تر و دور از دسترس که احتمال خطر کمتری برای سارقان داشت انجام می شد، اما مدتی است که مراکز بزرگ و مناطق پرتردد هم از آسیب دزدان در امان نمی مانند.
شرکت مخابرات ایران در این باره رویه عجیبی را در دستور کار دارد که در مواردی از سرقت کابل های مخابراتی دیده شده که مخابرات به دلیل نداشتن تجهیزات، تعمیر خط را ماه ها به تاخیر می اندازد و سپس هم به مشترک اعلام می کند که اعتبار برای خرید تجهیزات نیست اگر می خواهید خودتان هزینه را بپردازید تا تعمیر شود. یعنی مخابرات، مشترک را مجبور به پرداخت هزینه خرید کابل جایگزین می کند.
اگر هم مشترک پرداخت هزینه را نپذیرد، خط تلفن ثابت او چندین ماه دیگر قطع می ماند و سپس مخابرات با استناد به اینکه خط کارکرد نداشته و مورد استفاده قرار نمی گیرد خط را سلب امتیاز می کند.
این در حالی‌ است که مخابرات وظیفه دارد کابل تلفن را پشت در محل مشترک تحویل دهد.

 منبع: فارس 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا