بسته نامحدود همراه اول مقرون به صرفه ترین طرح برای زائران کربلا

یکی از مهمترین دغدغه‌های هر سفری، تعیین بودجه و در عین حال مدیریت هزینه‌های سفر در طول بازه‌ زمانی مشخص است که با کمی درایت و تجربه به راحتی می‌توان این کار را انجام داد.

موبنا – یکی از هزینه های هر سفری شامل هزینه های ارتباطی در سفر است. مکالماتی که با دوستان و بستگان خود در کشور مبدا و یا در صورت لزوم با افراد در کشور مقصد انجام می دهیم به علاوه اینترنتی که در سفر مورد نیاز است هر کدام هزینه ای دارند که شاید در مقایسه با سایر هزینه ها چندان به چشم نیایند اما مدیریت این دست از هزینه ها نیز می توانند سفر کم هزینه تری را برای افراد رقم بزند و انگیزه و توان مالی آنها را برای سفرهای بعدی بیشتر کنند.

با توجه به اینکه که یکی از علاقمندی های مسلمانان در کشور ما سفر به کشور عراق در ایام محرم به ویژه در روزهای عاشورا و اربعین است، مدیریت هزینه های ارتباطی موضوعی است که مورد توجه همزمان اپراتورها و مسافران است. گزارش پیش رو به بررسی و مقایسه طرح های رومینگ بین الملل ارایه شده از سوی اپراتورها و نیز هزینه استفاده از سیمکارت های عربی برای زائرین ایرانی می پردازد تا آنها بتوانند معیار مشخصی برای انتخاب اپراتور در این سفر داشته باشند.

در این گزارش بسته های همراه اول، ایرانسل و رایتل به ترتیب در طرح های بسته دور دنیا ۳ گیگ، ۳ تا بسته یک گیگی و معادل سه گیگی با اپراتورهای آسیاسل، زین و کورک و نیز بسته نامحدود همراه اول مورد مقایسه قرار می گیرند.

هزینه خرید سیمکارت

خرید سیمکارت های همراه اول و ایرانسل هزینه ای برای مسافران ندارد، در حالی که هزینه خرید سیمکارت های آسیاسل، زین و کورک به ترتیب ۶۰، ۱۴۰ و ۲۰ هزار تومان است. همچنین اپراتور رایتل طرحی برای زائران در این سفر درنظر نگرفته است. خرید سیمکارت در طرح بسته نامحدود همراه اول نیز رایگان است.

۱۰ دقیقه مکالمه با ایران و ۱۵ دقیقه مکالمه دریافتی

همراه اول، ایرانسل و رایتل برای ۱۰ دقیقه مکالمه با ایران به ترتیب ۹۰، ۹۰ و ۱۲۵ هزار تومان دریافت می کنند. این هزینه از سوی اپراتورهای آسیاسل، زین و کورک به ترتیب ۱۰۰، ۶۷ و ۷۲ هزار تومان است.

نرخ مکالمات دریافتی برای مشترکان اپراتورهای ایرانی (همراه اول، ایرانسل و رایتل) برای ۱۵ دقیقه مکالمه معادل ۱۰ دقیقه مکالمه با ایران (یعنی همان ۹۰، ۹۰ و ۱۲۵ هزار تومان) است که با توجه به این موضوع دریافت تماس از ایران با زائر در مقایسه هزینه کمتری در بر دارد.

نرخ ۱۰ دقیفه مکالمه با ایران و ۱۵ دقیقه مکالمه دریافتی در طرح بسته نامحدود همراه اول نیز رایگان است.

۲۵۰ پیامک به ایران

هزینه ۲۵۰ پیامک به ایران برای مشترکان اپراتورهای همراه اول و ایرانسل ۳۲۵ هزار تومان و برای مشترکان رایتل ۱۲۵ هزار تومان است. همین هزینه برای اپراتورهای آسیاسل، زین و کورک ۷۵۰ هزار تومان است. این در حالی است که نرخ ۲۵۰ پیامک در طرح بسته نامحدود همراه اول رایگان است.

دیتای نامحدود هفتگی و دیتای مصرف آزاد

دیتای نامحدود هفتگی فقط برای اپراتورهای آسیاسل و زین تعریف شده و هزینه آن ۲۵۲هزار تومان است. در مورد دیتای مصرف آزاد با توجه به اینکه دو اپراتور مذکور امکان دیتای نامحدود هفتگی برای آنها تعریف شده است، مشترکان آن ها نیازی به استفاده از این طرح ندارند. در عوض مشترکان سایر اپراتورها یعنی همراه اول، ایرانسل، رایتل و کورک به ترتیب مشمول هزینه های ۹۵۰ هزار تومان، یک میلیون و ۱۷۰ هزار تومان، یک میلیون و ۷۴ هزار تومان و ۱۴۷ هزار تومان می شوند.

دیتای نامحدود هفتگی در طرح بسته نامحدود همراه اول همانطور که از نامش پیداست، نامحدود و هزینه آن ۳۵۰ هزار تومان است و با توجه به این طرح دیگر نیازی به استفاده از دیتای مصرف آزاد نیست.

مقایسه جمع کل هزینه های زائران

با توجه به جزئیات گفته شده جمع کل هزینه های ارتباطی یک زائر در صورت استفاده از بسته دور دنیا ۳ گیگ همراه اول، یک میلیون و ۴۵۵ هزار تومان، استفاده از سه تا بسته ۱ گیگی ایرانسل یک میلیون و ۶۷۵ هزار تومان و در صورت استفاده از رایتل یک میلیون و ۴۴۳ هزار تومان است. بنابراین تا اینجا مقرون به صرفه ترین انتخاب رایتل است.

در مورد اپراتورهای عراقی نیز هزینه کل با توجه به اطلاعات بالا به ترتیب برای اپراتور آسیاسل یک میلیون و ۱۶۲ هزار تومان، برای اپراتور زین یک میلیون ۲۰۹ هزار تومان و برای اپراتور کورک ۹۹۹ هزار تومان است. در نتیجه تا اینجا در بین اپراتورهای عراقی و نیز در مقایسه با سه اپراتور ایرانی اپراتور کورک کم هزینه ترین انتخاب است.

با توجه به نتایج مذکور و با توجه به اینکه جمع کل هزینه های استفاده از طرح بسته نامحدود همراه اول ۳۵۰ هزار تومان است، مشخص است که استفاده از این طرح با فاصله مشخصی از سایر طرح ها و اپراتورها مناسب ترین گزینه است.

زائران در صورت استفاده از بسته نامحدود همراه اول در مقایسه با بسته دور دنیا ۳ گیگ همراه اول ۶۷ درصد، در قیاس با ۳ تا بسته ۱ گیگی ایرانسل ۷۹ درصد، در مقایسه با رایتل ۷۶ درصد و در مقایسه با سه اپراتور آسیاسل، زین و کورک به ترتیب ۷۰، ۷۱ و ۶۵ درصد صرفه جویی در هزینه ها خواهند داشت.

 منبع: ۹۰ فناوری

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا