توسعه یک باتری که در عرض ۳ دقیقه شارژ می‌شود

پیشرفت فناوری منجر به تولید باتری جدیدی برای خودروهای برقی می‌شود که در عرض ۳ دقیقه شارژ شده و به مدت ۲۰ سال بدون نیاز به تعویض دوام می‌آورد و می‌تواند صنعت خودروهای برقی را متحول کند.

موبنا – به گزارش بی‌جی‌آر، گزارش‌ها حاکی از آن است که محققان استارت‌آپی در ماساچوست دست به ساخت یک باتری زده‌اند که به سرعت شارژ می‌شود و می‌تواند آینده خودروهای برقی را به طور کلی متحول کند. این باتری توسط شرکت ادن انرژی (Adden Energy) که یکی از شاخه‌های دانشگاه هاروارد است، ساخته شده. این شرکت ادعا می‌کند که باتری آن‌ها تنها در عرض سه دقیقه به طور کامل شارژ می‌شود به مدت ۲۰ سال دوام می‌آورد.

ایندیپندنت گزارش داده است که این شرکت پیش از این نمونه اولیه یک باتری سلولی را با مدت زمان شارژ سه دقیقه‌ای و بیش از ۱۰ هزار چرخه پر و خالی شدن در طول عمرش به نمایش گذاشته است. این استارت‌آپ اکنون، به دنبال تجاری‌سازی این باتری و قرار دادن آن در دسترس عموم است. این شرکت می‌گوید که هدف آن قابل دسترس‌ کردن هرچه بیشتر خودروهای برقی برای مردم است.

ویلیام فیتژوگ (William Fitzhugh)، مدیر عامل شرکت ادن انرژی، می‌گوید که این کار را برای ۳۷ درصد از آمریکایی‌هایی که صاحب گاراژ نیستند و نمی‌توانند خودروهای برقی خود را در طول یک شب شارژ کنند، انجام می‌دهد. با ارائه راهی برای شارژ خودروهای برقی در عرض سه دقیقه یا کمتر، این شرکت امیدوار است که خودروهای برقی به طور کلی برای عموم قابل دسترس‌تر شوند، به خصوص اگر بتوان نیاز به خرید سیستم‌های شارژ گران‌قیمت را از بین برد و خودرو را حین حرکت شارژ کرد.

ساخت وسایل نقلیه الکتریکی قابل دسترس‌ یکی از بزرگ‌ترین محرک‌های این صنعت در سال‌های اخیر بوده است، به‌ویژه که به دلیل قیمت بالا و سخت‌افزارهای مورد نیاز برای شارژ نگه‌داشتن این خودروها، تعداد کمی از آنها در دسترس عموم قرار گرفته‌اند. اما داشتن یک باتری با شارژ فوق سریع می‌تواند همه این موارد را تغییر دهد.

استفاده از وسایل نقلیه الکتریکی بیشتر در جاده‌ها می‌تواند به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای کمک کند که در نتیجه آن مشکلات ناشی از تغییرات آب و هوایی کنونی بهبود می‌یابد. ما پیش از این راه‌حل‌های دیگری را برای تغییر شرایط آب و هوایی همچون به دام انداختن پرتوهای مضر خورشیدی با استفاده از حباب‌های فضایی شاهد بوده‌ایم، اما کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای می‌تواند به گرمایش جهانی کمک کند.

به‌علاوه، اگر بتوانیم یک باتری با شارژ فوق‌العاده سریع برای وسایل نقلیه الکتریکی ایجاد کنیم، ممکن است بتوانیم از همین فناوری در باتری‌های کوچک‌تر برای تلفن‌های همراه هوشمند و سایر اقلام الکتریکی نیز بهره ببریم. این به بهبود مشکل اتلاف باتری که صنعت فناوری در حال حاضر با آن دست به گریبان است نیز کمک می‌کند.

 منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا