باتری‌های جدید برقی با برد ۹۶۵ کیلومتر ساخته می‌شوند

یک شرکت تجاری از راه اندازی خط تولید جدیدی برای باتری‌های خودروهای برقی خبر داده که با شارژ کامل آنها یک خودرو می‌تواند تا ۹۶۵ کیلومتر را طی کند.

موبنا – به گزارش رویترز، شرکت آمریکایی او ان ای، باتری جدیدی را برای خودروهای برقی ساخته که نیاز به آند ندارند و نه تنها هزینه تولید آنها در مقایسه با باتری‌های فعلی تا ۵۰ درصد کمتر است، بلکه با یک بار شارژ می‌توانند طی مسیری ۹۶۵ کیلومتری را برای این خودروها ممکن کنند.

مجیب ایجاز، بنیانگذار و مدیر اجرایی این شرکت، در مصاحبه‌ای گفت امیدوار است در سال ۲۰۲۶ تولید باتری‌های مذکور موسوم به جمینی را در یک کارخانه جدید ۲۰ گیگاوات ساعتی در ایالات متحده آغاز کند.

سایر شرکت‌های باتری‌ساز نیز در حال تولید باتری‌های بدون آند هستند، اما باتری Gemini ONE از این نظر منحصربه‌فرد است که از سلول‌هایی با دو ترکیب مختلف، از جمله یکی برای رانندگی روزمره و دیگری برای افزایش برد رانندگی در سفرهای طولانی‌تر استفاده می‌کند.

در حالی که سلول‌های استاندارد باتری‌ها از کاتدهای نسبتاً معمولی فسفات آهن لیتیوم و آندهای گرافیتی استفاده می‌کنند، سلول‌های این باتری دارای محدوده بدون آند هستند که نیاز به استفاده از گرافیت و تجهیزات آند را برطرف می‌کنند. کاتدهای باتری‌های مذکور هم به گونه‌ای طراحی شده‌اند که از ترکیب منحصر به فرد لیتیوم و منگنز و درصد بسیار کمتری از نیکل استفاده کنند و در عین حال کبالت هم از آنها حذف شده است.

 منبع: مهر 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا