ظرفیت مازاد شبکه ارتباطی کشور ۵۰ درصد افزایش می‌یابد

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: مشکلی بابت پر شدن لینک‌های ارتباطی کشور در شبکه نداریم، اما با این حال در تلاش هستیم که ظرفیت مازاد شبکه ارتباطی کشور را به میزان ۵۰ درصد افزایش دهیم.

موبنا – امیر محمدزاده لاجوردی، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به سوالی درباره اقدامات شرکت ارتباطات زیرساخت برای افزایش کیفیت اینترنت و کاهش اختلال های ارتباطی، از برنامه ریزی برای افزایش ظرفیت مازاد شبکه ارتباطی کشور به میزان ۵۰ درصد خبر داد.
وی گفت: در حال حاضر هیچ مشکلی بابت لینک های ارتباطی کشور نداریم و با مسئله پر شدن لینک های ارتباطی هم مواجه نیستیم، اما با این حال در تلاش هستیم که ظرفیت مازاد شبکه ارتباطی کشور را به میزان ۵۰ درصد افزایش دهیم.
وی توضیح داد: این پیش بینی برای روزهایی است که به دلایلی لینک های تامین اینترنت کشور دچار آسیب شود و با کاهش پهنای باند ورودی به کشور مواجه باشیم.
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت اضافه کرد:‌ پس از اجرای این برنامه، حتی در صورتی که بخشی از لینک های تامین اینترنت کشور دچار حادثه ای شود، مشکلی در اینترنت ایجاد نخواهد شد.
چندی پیش برخی از لینک‌های ارتباطی شمالی کشور از مبدا کشورهای همسایه برای ساعاتی دچار اختلال شد که این اختلال باعث ایجاد مشکل در تامین ترافیک برخی پلتفرم‌های خارجی شده بود. البته این مساله با جایگزینی ظرفیت‌های پشتیبان در ساعات پایانی شب گذشته مرتفع شد؛ اما اختلال روی مسیرهایی که پهنای باند برخی از شبکه های خارجی پرکابرد مانند اینستاگرام را تامین می کرد حادث شد و از این رو قطعی چند لینک ارتباطی برای کاربران ایرانی بسیار محسوس بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا