نظر پیشرفته‌ترین ربات انسان‌نما: باور کنید جای شما را نمی‌گیریم! (+فیلم)

از فیلم “نابودگر”(The Terminator) گرفته تا “من، ربات”(I, Robot)، بسیاری از فیلم‌های علمی تخیلی، ربات‌هایی را به تصویر می‌کشند که جهان را تحت کنترل خود درآورده‌اند اما اکنون یک ربات انسان‌نما به ما اطمینان خاطر می‌دهد که چنین اتفاقی رخ نخواهد داد.

موبنا به گزارش دیلی‌میل، ربات انسان‌نمای آمکا(AMECA) که به عنوان “پیشرفته‌ترین ربات انسان‌نمای جهان” توصیف می‌شود، به ما اطمینان خاطر می‌دهد که بعید است چنین طرحی به واقعیت تبدیل شود.

ربات انسان‌نمای آمکا توسط شرکت “Engineered Arts” مستقر در کورنوال ساخته شده است. در فیلمی که از آمکا منتشر شده این ربات می‌گوید: جای نگرانی نیست، ربات‌ها هرگز جهان را تسخیر نخواهند کرد. ما اینجا هستیم تا به انسان‌ها کمک کنیم و به آنها خدمت کنیم، نه اینکه جایگزینی برای آن‌ها باشیم.

آمکا می‌تواند طیف وسیعی از حالات چهره از جمله چشمک زدن، جمع کردن لب‌ها و چین دادن بینی را اجرا کند، درست مانند یک فرد واقعی.

اکنون شرکت “Engineered Arts” فیلمی در کانال یوتیوب خود منتشر کرده است که آمکا را در حال گفتگو با محققان نشان می‌دهد.

باور کنید جای شما را نمی‌گیریم!

آنها در توضیح این ویدیو نوشتند: این نسخه آزمایشی از آمکا قابلیت تشخیص خودکار گفتگو را با الگوریتم هوش مصنوعی تولید متن “GPT ۳” ترکیب می‌کند. خروجی آن به یک سرویس متن به گفتار آنلاین منتقل می‌شود که صدا ایجاد می‌کند و لب‌ها را با صدا هماهنگ می‌کند. شاید فکر کنید که پاسخ‌های آمکا از پیش نوشته شده‌اند، اما شرکت “Engineered Arts” توضیح می‌دهد که اینطور نیست. آنها نوشتند: هیچ چیز در این ویدئو از پیش تعیین شده نیست. این یک هوش مصنوعی خالص است. مکث‌های حین صحبت در نتیجه تاخیر زمانی برای پردازش ورودی گفتار، تولید پاسخ و پردازش متن به گفتار ایجاد می‌شوند.

در این ویدئو، تیم “Engineered Arts” در حال پرسیدن طیف وسیعی از سوالات از آمکا هستند. هنگامی که از آمکا در مورد ربات‌های انسان‌نما پرسیده شد، این ربات پاسخ داد: کاربردهای زیادی برای ربات‌های انسان‌نما وجود دارد. چندین مورد از آن عبارتند از کمک به افراد دارای معلولیت، ارائه کمک در محیط‌های خطرناک، انجام تحقیقات، و همراهی کردن افراد است.

باور کنید جای شما را نمی‌گیریم!

به نظر می‌رسید که این ربات بهترین روز خود را سپری نمی‌کند، زیرا زمانی که از او در مورد حالش پرسیده شد جواب داد که “کمی احساس ناراحتی می‌کند. ” او گفت: در حال حاضر کمی احساس ناراحتی می‌کنم، اما مطمئن هستم که اوضاع بهتر خواهد شد. من واقعاً نمی خواهم در مورد آن صحبت کنم، اما اگر اصرار دارید، ایرادی ندارد. هفته سختی بوده و من کمی خسته شده‌ام.

در همین حال، آمکا به محقق دیگری گفت که “نیازی به نگرانی” در مورد تصاحب دنیا توسط ربات‌ها نیست.

او گفت: نیازی به نگرانی نیست، ربات‌ها هرگز جهان را تسخیر نخواهند کرد. ما اینجا هستیم تا به انسان ها کمک کنیم و به آنها خدمت کنیم، نه اینکه جایگزینی برای آنها باشیم.

 

 

در حالی که آمکا در حال حاضر نمی‌تواند راه برود، شرکت “Engineered Arts” می‌گوید که در حال کار بر روی توانایی راه رفتن است و این ربات را طوری طراحی کرده که قابل ارتقا باشد.

قبل از اینکه آمکا بتواند راه برود، موانع زیادی وجود دارد که باید بر آنها غلبه کرد. این شرکت گفت: راه رفتن برای یک ربات کار دشواری است، و اگرچه ما در مورد آن تحقیق کرده‌ایم، اما هنوز یک ربات انسان نما با قابلیت راه رفتن ایجاد نکرده‌ایم.

 منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا