هزینه تعمیر اپل واچ اولترا ، به طرز عجیبی دیوانه‌ کننده است!

هزینه تعمیر اپل واچ اولترا بسیار فراتر از تصورات شما است. جالب اینکه برای خرید برای خرید ساعت هوشمند Apple Watch Ultra نیز کاربر باید هزینه زیادی را پرداخت کند.

موبنا – برخلاف آیفون که ممکن است بیشتر طول روز را روی میز، در کیف یا توی جیب شما باشد، اپل واچ همیشه همراه شما است و در معرض انواع اتفاقات قرار می‌گیرد. به همین خاطر احتمال اینکه مشکلی برای ساعت پیش بیاید و به تعمیر نیاز داشته باشد، بالا است. متاسفانه باید بگوییم که هزینه تعمیر اپل واچ اولترا اصلا پایین نیست.

هزینه تعمیر اپل واچ اولترا باورکردنی نیست

هزینه تعمیر اپل واچ اولترا

یکی از معایب کوچک‌تر شدن گجت‌ها این است که مهندسان مجبورند از روش‌های مختلف برای کنار هم قرار دادن قطعات و کوچکتر کردن آنها استفاده کنند و همین نیز باعث می‌شود که تعمیر آنها کار آسانی نباشد. برخلاف یک کامپیوتر دسکتاپ، قطعات یک گوشی یا ساعت هوشمند در کنار هم لحیم شده‌اند و نمی‌توان به راحتی قطعه‌ای را تعویض کرد.

از طرفی برای اینکه دستگاهی همانند اپل واچ ضد آب باشد، از مقدار زیادی چسب استفاده می‌شود. باز کردن اپل واچ اولترا برای تعویض تنها یک قطعه کوچک نیز زمان‌بر خواهد بود؛ زیرا تعمیرکار باید موارد زیادی را مجدد سر جایشان قرار دهد. اپل در ساخت اپل واچ اولترا از بدنه تیتانیومی و لایه‌ یاقوت کبود برای محافظت از صفحه نمایش استفاده کرده است تا مقاومت بالایی داشته باشد؛ اما با وجود اینها، ساعت اپل آسیب‌پذیر است.

هزینه تعمیر اپل واچ اولترا

بر اساس بخش پشتیبانی سایت اپل (که هزینه تقریبی تعمیر را ارائه می‌دهد) اگر روزی بخواهید ساعت ۷۹۹ دلاری خود را تعمیر کنید (به جز تعویض باتری)، باید ۴۹۹ دلار پرداخت کنید. برای مقایسه بد نیست بدانید که ارزان‌ترین مدل اپل واچ سری ۸ با قیمت ۳۹۹ دلار عرضه خواهد شد که یعنی ۱۰۰ دلار از تعمیر Apple Watch Ultra ارزان‌تر است.

البته هزینه‌ های بالای تعمیر آنقدر هم عجیب نیست؛ زیرا حتی برای تعمیر ارزان‌ترین مدل اپل واچ سری ۸ باید ۲۹۹ دلار پرداخت کنید. هزینه تعویض باتری برای این مدل ۷۹ دلار و برای مدل اولترا ۹۹ دلار است. در این میان شاید بهترین گزینه برای خریداران اپل واچ اولترا در کشورهای دیگر پرداخت ۱۰۰ دلار هزینه اضافی برای خرید اشتراک AppleCare باشد؛ زیرا در این صورت هزینه تعمیر به ۷۹ دلار کاهش پیدا خواهد کرد.

اپل واچ اولترا اولین دستگاه ساخت اپل است که می‌تواند در شرایط سخت (حتی غواصی) دوام بیاورد؛ اما هزینه بالای تعمیر آن باعث می‌شود که کاربران تا آن جا که ممکن است احتیاط کنند.

 منبع: گجت نیوز

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا