تداخل شبکه جی پی اس پنتاگون با شبکه خصوصی بی‌سیم دردسرآفرین شد

وزارت دفاع ایالات متحده اعلام کرد شبکه پهن باند سیار سراسری یک شبکه خصوصی با شبکه موقعیت‌یابی جهانی جی پی اس آن تداخل داشته و مشکلاتی را برای پنتاگون ایجاد کرده است.

موبنا – به گزارش نیواطلس، شبکه بی سیم لیگادو نتورکس با گیرنده‌های سیستم موقعیت‌یابی جهانی نظامی جی پی اس که پنتاگون از آن استفاده می‌کند، تداخل خواهد داشت.

کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا در آوریل ۲۰۲۰ به لیگادو اجازه استقرار یک شبکه کم مصرف بی سیم را داد. در ژانویه ۲۰۲۱، کمیسیون مذکور پیشنهاد سازمان‌های دولتی ایالات متحده برای تعلیق تصمیم خود را رد کرد.

حالا مشخص شده شبکه بی سیم مذکور با برخی از سرویس‌های ماهواره‌ای تلفن همراه Iridium Communications که توسط وزارت دفاع ایالات متحده مورد استفاده است و نیز با برخی خدمات خاص نظامی ارتش آمریکا و دستگاه‌های حساس آن تداخل دارد.

وزارت دفاع آمریکا تصریح کرده «سیستم لیگادو با گیرنده‌های جی‌پی‌اس مهم آن تداخل خواهد داشت و کاهش تأثیر این تداخل ناممکن است». این وزارتخانه خاطرنشان کرد اقدامات پیشنهادی کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا برای کاهش و جایگزینی این آسیب‌ها «غیرعملی، هزینه بر و احتمالاً بی‌اثراست».

در مقابل لیگادو مدعی شده تنها درصد کمی از دستگاه‌های جی پی اس بسیار قدیمی و ضعیف ممکن است نیاز به ارتقا داشته باشند و در این صورت مشکل وزارت دفاع آمریکا هم برطرف می‌شود. لیگادو برای کمک به منظور حل این مشکل اعلام آمادگی کرده است تا به جای لغو مجوز لیگادو، همکاری با آن برای حل و فصل اختلال‌های احتمالی در سیستم‌های وزارت دفاع در دستور کار قرار بگیرد».

 منبع: مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا