دختر استیو جابز نیز عدم نوآوری در آی‌فون‌ ۱۴ اپل را مورد تمسخر قرار داد

شرکت اپل اخیرا از گوشی‌های سری آی‌فون ۱۴ خود رونمایی کرد. با این‌حال بلافاصله پس از برگزاری رویداد Far Out، ایو جابز؛ دختر استیو جابز با مراجعه به رسانه‌های اجتماعی اعلام کرد که اپل اساسا آی‌فون‌ ۱۳ را بار دیگر و این‌بار با نامی متفاوت معرفی نموده است.

موبنا – دختر بنیان‌گذار اپل با اشتراک‌گذاری یک میم (meme) در حساب‌کاربری اینستاگرام خود به این موضوع اشاره کرد. وی برای این meme از کپشن “تصویر من پس از ارتقاء آی‌فون‌ ۱۳ به آی‌فون‌ ۱۴ بعد از رویداد رونمایی امروز اپل” استفاده کرد.

این meme شامل تصویری است که در آن یک مرد مشغول باز کردن هدایا و یافتن همان پیراهنی است که وی پیش‌تر به تن کرده است. به عبارت دیگر ایو جابز به اپل هجوم برد و با تمسخر رویکرد این شرکت اعلام کرد که آی‌فون‌ ۱۴ اساسا همان آی‌فون ۱۳ با نامی جدید است.

تمسخر رویکرد اپل از سوی سایرین پدیده‌ای بی‌سابقه محسوب نمی‌شود؛ چرا که این شرکت هر ساله پس از عرضه اسمارت‌فون‌های خود با موجی از تمسخر از جانب رسانه‌های اجتماعی و سایر پلتفرم‌ها مواجه می‌شود. این برند آمریکایی طی مدت چند سال گذشته از همان طراحی نمادین آی‌فون‌ بهره گرفته است. بنابراین مدل‌های عرضه شده طی سالیان گذشته عملا به یکدیگر شباهت دارند. در عین‌حال تنها تفاوت این هندست‌ها به‌طور معمول به مشخصات داخلی آنها مربوط می‌شود.

دختر استیو جابز نیز عدم نوآوری در آی‌فون‌ 14 اپل را مورد تمسخر قرار داد

با این‌حال امسال وضعیت برای اپل وخیم‌تر شده است؛ چرا که مدل استاندارد آی‌فون‌ ۱۴ از همان تراشه A15 Bionic مورد استفاده در سری آی‌فون ۱۳ طی سال گذشته بهره می‌گیرد. با این‌حال غول کوپرتینویی ادعا می‌کند که تراشه جدید از عملکرد بهتر و بهره‌وری انرژی بالاتری نسبت به نسل قبل برخوردار است. با این‌حال کماکان به‌نظر می‌رسد که بسیاری از کاربران معتقدند که اپل اسمارت‌فون سال گذشته خود را بار دیگر عرضه کرده است.

دختر استیو جابز نیز عدم نوآوری در آی‌فون‌ 14 اپل را مورد تمسخر قرار داد

 منبع: آی تی رسان

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا