مرگ ملکه الیزابت دوم و واکنش خودروسازان مطرح جهان! (+عکس)

وی سال گذشته هنگام رانندگی با یک جگوار سبز در اطراف محوطه قلعه وینزر دیده شده بود. او بارها هنگام رانندگی دیده شد که اغلب پشت فرمان یک خودرو لندرور سفارشی حضور داشت.

موبنا – عمر ملکه الیزابت دوم در هشتم سپتامبر ۲۰۲۲ و در سن ۹۶ سالگی به پایان رسید. وی طولانی‌ترین دوران پادشاهی در بریتانیا به مدت ۷۰ سال را به نام خود ثبت کرد. او که در ۲۱ آوریل ۱۹۲۶ به عنوان شاهدخت الیزابت یورک متولد شد، در سال ۱۹۵۲ و در شرایطی که تنها ۲۵ سال سن داشت بر اریکه پادشاهی بریتانیا نشست. ملکه الیزابت دوم اوایل سال جاری میلادی مراسم پلاتین خود را جشن گرفت.

مرگ ملکه دنیای خودرو را نیز تحت اثر قرار داده است! بسیاری از خودروسازان جهان در رسانه های اجتماعی نسبت به مرگ ملکه الیزابت دوم واکنش نشان داده و آن را تسلیت گفتند. شرکت استون مارتین در حساب رسانه اجتماعی خود از ملکه الیزابت دوم به عنوان قهرمان پرشور فرهنگی، تجاری و نوآوری بریتانیا یاد کرد. شرکت های جگوار و لندروور نیز پیامی مشابه را در حساب های رسانه های اجتماعی منتشر کرده و به خانواده پادشاهی تسلیت گفتند.

شرکت های لوتوس، لیستر، کاترهام و مورگان نیز در رسانه های اجتماعی خود مرگ ملکه الیزابت دوم را تسلیت گفتند. لوتوس از وی به عنوان الگویی فوق العاده برای مردم جهان یاد کرد. شرکت واکساول نیز پادشاهی ۷۰ ساله ملکه الیزابت دوم را منبع الهامی برای همه عنوان کرد.

بیل فورد، رئیس اجرایی شرکت فورد طی بیانیه ای مرگ ملکه الیزابت دوم را به خانواده پادشاهی، و مردم بریتانیا و کشورهای مشترک المنافع تسلیت گفت. وی از ملکه به عنوان یک رهبر جهانی استوار و نمونه یاد کرد که معنای واقعی خدمت و فاداکاری برای کشور خود را نشان داد.

در شرایطی که ملکه الیزابت دوم از خانواده پادشاهی بود، طی جنگ جهانی دوم به ارتش بریتانیا پیوست. وی طی این دوران رانندگی آمبولانس و تعمیر کامیون های سنگین را انجام می داد که عشق پایدار وی به رانندگی و علاقه خاص به محصولات لندرور را در پی داشت.

وی سال گذشته هنگام رانندگی با یک جگوار سبز در اطراف محوطه قلعه وینزر دیده شده بود. او بارها هنگام رانندگی دیده شد که اغلب پشت فرمان یک خودرو لندروور سفارشی حضور داشت.

ملکه الیزابت دوم که نزدیک به یک قرن عمر کرد، شاهد تغییرات عظیم اجتماعی بود. او طی جنگ جهانی دوم خدمت کرد، و در دوران پادشاهی خود با ۱۵ نخست وزیر کار کرده و با ۱۳ رئیس جمهور از ۱۴ رئیس جمهور آمریکا ملاقات کرد.

شاهزاده چارلز، پسر ارشد ملکه الیزابت دوم، اکنون تاج و تخت پادشاهی بریتانیا را در اختیار خواهد داشت و احتمالا پادشاه چارلز سوم خواهد شد.

از دیگر خودروسازهای مطرح جهان که مرگ ملکه الیزابت دوم را تسلیت گفتند می توان به فراری، جنرال موتورز، بنتلی، مک لارن و رولز رویس اشاره کرد.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا