پروژه «ماه دبی» چیست؟

با پول کافی تقریبا می‌توان هر کاری را در دبی انجام داد. جالب است بدانید اکنون می‌توانید حتی قدم زدن روی ماه یا حداقل رزرو یک اتاق لوکس در آنجا را نیز به کارهایی که می‌شود طی سال‌های آینده در دبی انجام داد، اضافه کنید چراکه اخیرا شرکت معماری کانادایی Moon World Resorts اعلام کرده که قصد دارد یک استراحتگاه ۵ میلیارد دلاری شبه ماه در دبی بسازد.

موبنا – دبی قصد دارد تا چند سال آینده یک ماه مصنوعی با قابلیت‌های شگفت انگیز داشته باشد تا بتواند با احداث این پروژه سالانه گردشگران بسیاری را به سمت این شهر جذب کند.

این اقامتگاه گردشگری ۵ میلیارد دلاری که قرار است در دبی ساخته شود، “ماه دبی” (Moon Dubai) نام دارد و ممکن است تا سال ۲۰۲۷ به واقعیت تبدیل شود.

آغاز این پروژه بلندپروازانه اولین بار سال گذشته اعلام شد و اکنون یکی از بنیانگذاران این پروژه فاش کرده که عوامل این پروژه سخت در تلاش هستند تا آن را به واقعیت تبدیل کنند.

پیشنهاد طراحی و توسعه این سازه توسط “ساندرا جی. متیوز” (Sandra G. Matthews) و “مایکل آر. هندرسون” (Michael R. Henderson) ارائه شده است و این پروژه برای ساخت در طی ۴۸ ماه طراحی شده و ارتفاع کلی آن ۷۳۵ فوت (۲۲۴ متر) خواهد بود.

هندرسون در سال ۲۰۲۱ در گفتگو با مجله فوربز گفت: این پروژه احتمالا به جای لاس وگاس در امارات متحده عربی یا چین آغاز خواهد شد.

متیوز و هندرسون از بنیانگذاران این پروژه در گفتگو با مجله تجارت عربی گفتند: ماه دبی بزرگترین و موفق‌ترین پروژه گردشگری مدرن در کل منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا خواهد بود و به دلیل جذابیت جهانی سبب جذب گردشگران بسیاری خواهد شد و می‌تواند به راحتی سالانه ۱۰ میلیون بازدیدکننده داشته باشد.

در حال حاضر، بنیانگذاران این پروژه قصد دارند برنامه‌ای برای نمایش گذاشتن آن در سال ۲۰۲۳ اجرا کنند و طی آن برنامه ماه را به صاحبان دارای مجوز منطقه‌ای نشان دهند. هندرسون گفت: یکی از این نمایشگاه‌ها در منطقه منا، احتمالاً دبی، امارات متحده عربی و دیگر نمایشگاه‌ها احتمالا در عربستان سعودی، قطر، بحرین و کویت برگزار می‌شود.

پروژه "ماه دبی" چیست؟

وی افزود: پس از تکمیل روند مجوز منطقه‌ای منا و انتخاب مکان دقیق، یک برنامه پیش توسعه یک ساله و سپس یک برنامه چهار ساله ساخت آغاز خواهد شد.

پیشنهاد شده است که ماه دبی تحت گواهینامه طلایی استاندارد پیشرو در طراحی محیطی و انرژی، (یک استاندارد پنج ستاره) ساخته شده و کار کند.

تمرکز این استراحتگاه بر روی معماری، مهندسی، طراحی و فناوری پیشرو است. این سازه همچنین یک پلتفرم آموزشی برای آژانس‌های فضایی مختلف و فضانوردان مربوطه را در خود جای خواهد داد.

پروژه "ماه دبی" چیست؟

 

مهمانانی که از ماه دیدن می‌کنند، می‌توانند از یک بخش تفریحگاه تندرستی طبیعی، یک کلوب شبانه، محل برگزاری رویداد، محل ملاقات جهانی، سالن استراحت و یک مسافرت ماه که جزئیات آن هنوز فاش نشده است، بهره ببرند.

امارات در حال حاضر در حال بررسی فرصت‌های پیرامون کاوش اجرام آسمانی، توسعه فناوری ارتباطات ماهواره‌ای و به کارگیری آخرین فناوری‌های فضایی در کاربردهای زمینی است. اخیراً، این کشور با برنامه‌ریزی اولیه برای ساخت ماهواره، ۸۲۰ میلیون دلار برای برنامه‌های جاه‌طلبانه فضایی خود اختصاص داده است.

پروژه "ماه دبی" چیست؟

این پروژه برای کمک به بازدیدکنندگانی که نمی‌توانند به برنامه گردشگری فضایی جف بزوس یا ایلان ماسک دسترسی داشته باشند، فرصت خوبی را برای تجربه متفاوت از گردشگری فضایی ارائه می‌دهد. علاوه بر این، بازدیدکنندگان می‌توانند برای رزرو یکی از ۳۰۰ اقامتگاه لوکس و خصوصی این سازه که ” ویلاهای آسمانی” نام دارند و در بخش بالایی دایره مانند ساختمان اصلی قرار خواهند گرفت، برنامه‌ریزی کنند.

 منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا