یوتیوب امکان کسب درآمد از طریق انتشار ویدیو آموزشی را از سال آینده فراهم می‌کند

یوتیوب از سال آینده به سازندگان اجازه می‌دهد دوره‌های ویدیویی پولی به مشترکان کانال خود ارائه دهند.

موبنا – اقدام یوتیوب برای ارائه‌ی خدمات دریافت حق اشتراک بابت تماشای ویدیوهای آموزشی، می‌تواند برای برخی پلتفرم‌هایی که به‌طور اختصاص برای این کار توسعه داده شده‌اند، چالش‌هایی ایجاد کند.

یوتیوب درحال‌حاضر مقصدی کلیدی برای افرادی است که به‌دنبال یادگیری مهارت خاصی هستند یا می‌خواهند درمورد یک موضوع، اطلاعات بیشتری کسب کنند. این پلتفرم، ویژگی‌های آموزشی بیشتری به مجموعه خدمات خود اضافه خواهد کرد که ازجمله می‌توان به ایجاد روشی اشاره کرد که به سازندگان محتوا اجازه می‌دهد، دوره‌های آموزشی ویدیویی ساختاریافته‌ای ارائه دهند و بابت آن، هزینه‌ دریافت کنند. بدین‌ترتیب، سازندگان نیازی ندارند طرفداران خود را به سایت‌ها یا برنامه‌های دیگر هدایت کنند؛ جایی‌که آن‌ها چنین خدماتی ارائه می‌دهند.

به گزارش انگجت، دوره‌های ویدئویی پولی یوتیوب به‌عنوان «کسب‌وکار یادگیری عمیق و ساختاریافته» درنطر گرفته شده است. سازندگان می‌توانند برای ارائه‌ی دوره‌های خود، هزینه دریافت کرده یا آن‌ها را به‌طور رایگان منتشر کنند. ویدئوهایی که بخشی از یک دوره‌ی پولی هستند، بدون تبلیغات نمایش داده خواهند شد و امکان پخش آن‌ها در پس‌زمینه وجود دارد. این قابلیت جدید ابتدا در سال آینده به‌صورت آزمایشی در ایالات متحده و کره‌ی جنوبی دردسترس خواهد بود. یوتیوب قصد دارد مدتی بعد از دوره‌ی آزمایشی، این ویژگی را در سایر کشورها نیز ارائه دهد.

یوتیوب با هدف تقویت محتوای آموزشی در پلتفرم خود و احتمالاً کمک به افرادی که در یک دوره شرکت می‌کنند، قابلیتی به‌نام Quizzes (آزمون‌ها) را ارائه خواهد داد. سازندگان محتوا می‌توانند آزمونی را به برگه‌ی انجمن کانال خود اضافه کنند؛ جایی‌که می‌توان سؤالاتی را درمورد محتوای ویدئوهای آموزشی مطرح کرد تا بینندگان به آن پاسخ دهند. نسخه‌ی آزمایشی این ویژگی طی ماه‌های آینده دردسترس قرار خواهد گرفت و همه‌ی تولیدکنندگان محتوا که به بخش انجمن دسترسی دارند قادر خواهند بود از آن استفاده کنند.

علاوه‌براین، یوتیوب یک پخش‌کننده‌ی جاسازی‌شده‌ی (Embedded) جدید برای برنامه‌های آموزشی معرفی کرد. این شرکت می‌گوید Player for Education، حواس‌پرتی‌های احتمالی ازجمله تبلیغات، توصیه‌ها و پیوندهای خارجی را حذف می‌کند. این پلتفرم ویدئویی همچنین اعلام کرد که پخش‌کننده‌ی مورد استفاده در سرویس Classroom گوگل را بهبود خواهد داد تا تجربه‌ای حتی بهتر از یوتیوب ارائه دهد. برخی از شرکت‌های فعال در حوزه‌ی الکترونیکی در ایالات متحده مثل Purdue University، EDpuzzle و Purdue Global از این پخش‌کننده‌ی جدید استفاده خواهند کرد.

 منبع: زومیت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا