سامسونگ پشتیبانی از سری گلکسی نوت ۹ را متوقف کرد

سامسونگ بالاخره پشتیبانی از فبلت گلکسی نوت ۹ خود را رسما متوقف کرد. بدین‌ترتیب این هندست از این پس هیچ‌گونه به‌روزرسانی نرم‌افزاری جدیدی را دریافت نخواهد کرد.

موبنا – غول کره‌ای اخیرا پچ امنیتی ماه سپتامبر ۲۰۲۲ همراه با جزئیات آن‌را منتشر کرد. این شرکت در وبسایت خود فهرست دستگاه‌های پشتیبانی‌کننده از این آپدیت را ارائه داد. اکنون در این فهرست اسامی دستگاه‌های جدیدی نظیر گلکسی زد فولد ۴ و گلکسی زد فلیپ ۴ به چشم می‌خورد؛ در حالی‌که برخی دستگاه‌های پیشین از جمله گلکسی نوت ۹ از آن حذف شده است.

این موضوع بدان معناست که سامسونگ گلکسی نوت ۹ از این پس حتی آپدیت‌های امنیتی را نیز دریافت نخواهد کرد. این اسمارت‌فون ۴ سال قبل در آگوست سال ۲۰۱۸ با سیستم‌عامل اندروید ۸.۱ اوریو روانه بازار شد. در ادامه آپدیت اندروید ۹ برای این هندست در سال ۲۰۱۹ منتشر شد و آپدیت One UI 2.5 مبتنی بر اندروید ۱۰ نیز طی سال ۲۰۲۰ در اختیار کاربران گلکسی نوت ۹ قرار گرفت. نهایتا انتشار به‌روزرسانی‌های امنیتی برای این هندست با فواصل زمانی ۳ ماهه ادامه پیدا کرد.

همچنین سری گلکسی نوت ۱۰ نیز از این پس تنها آپدیت‌های امنیتی فصلی را دریافت خواهد کرد. پیش از این هندست‌های گلکسی نوت ۱۰ و گلکسی نوت ۱۰ پلاس قادر به دریافت آپدیت‌های امنیتی به‌صورت ماهیانه بودند. با این‌حال سامسونگ با گذر زمان مطابق روال معمول، به‌روزرسانی‌های امنیتی این هندست‌ها را هر ۳ ماه یکبار منتشر می‌کند. این هندست‌ها پیش‌تر در آگوست سال ۲۰۱۹ با سیستم‌عامل اندروید ۹ روانه بازار شدند.

به‌روزرسانی اندروید ۱۰ برای سری گلکسی نوت ۱۰ در اوایل سال ۲۰۲۰ منتشر شد. همچنین آپدیت One UI 3 مبتنی بر اندروید ۱۱ در اوایل سال ۲۰۲۱ در دسترس کاربران سری گلکسی نوت ۱۰ قرار گرفت. نهایتا آپدیت One UI 4 مبتنی بر اندروید ۱۲ نیز در اوایل سال ۲۰۲۲ برای سری گلکسی نوت ۱۰ منتشر شد. با این‌حال این ۲ اسمارت‌فون واجد شرایط دریافت اندروید ۱۳ نخواهند بود.

 منبع: آی تی رسان

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا