سوت‌زن توییتر هفت میلیون دلار برای سکوت گرفت!

توییتر در ماه ژوئن توافق کرد حدود هفت میلیون دلار به سوت‌زنی پرداخت کند که ادعاهایش بخشی از پرونده شکایت ایلان ماسک علیه این شرکت خواهد بود.

موبنا – این سوت‌زن، پیتر زاتکو، معروف به “ماج” است که مدیر امنیتی توییتر بود و در ژانویه از این شرکت اخراج شد. زاتکو ماه میلادی گذشته توییتر را متهم کرد که ادعاهای نادرستی در زمینه داشتن یک برنامه امنیتی قوی داشته و مقامات آمریکایی را درباره دفاع خود در برابر هکرها و حسابهای کاربری هرزنامه، گمراه کرده است.

زاتکو قرار است ۱۳ سپتامبر برای توضیح ادعاهای مطروحه، با کمیته قضایی سنای آمریکا دیدار کند.

روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه نوشت: توافق توییتر برای پرداخت هفت میلیون دلار به زاتکو، پیش از این که این سوت‌زن شکایت افشاگرانه خود را در ژوییه مطرح کند، تکمیل شد.

در راستای این توافق، زاتکو با یک توافق عدم افشا موافقت کرده بود که صحبت علنی درباره زمان حضورش در توییتر یا تحقیر این شرکت را ممنوع می‌کرد.

طبق گزارش وال استریت ژورنال، این توافق محرمانه مربوط به پاداش پرداخت نشده بود و پس از ماه‌ها میانجی‌گیری پیرامون ده‌ها میلیون دلاری که باید به زاتکو پرداخت می‌شد، انجام شد.

بر اساس گزارش رویترز، ایلان ماسک بر سر انصراف از توافق خرید توییتر به ارزش ۴۴ میلیارد دلار، درگیر یک شکایت حقوقی با این شرکت شبکه اجتماعی شده است. وی مدعی است توییتر، او را در خصوص شمار واقعی حسابهای کاربری ساختگی و هرزنامه، فریب داده است.

هر دو طرف، برای برگزاری دادگاه اکتبر شکایت توییتر که به دنبال وادار کردن ایلان ماسک برای تکمیل قرارداد خرید است، آماده می‌شوند. کتلین سنت جود مک کورمیک، قاضی دادگاه دِلاویر، روز چهارشنبه با درخواست ماسک برای افزودن ادعاهای زاتکو به شکایت متقابل وی از توییتر موافقت کرد اما درخواست ماسک برای به تاخیر انداختن زمان برگزاری دادگاه را رد کرد.

 منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا