ناسا درگذشت ملکه بریتانیا را تسلیت گفت

ناسا و سایر آژانس‌های فضایی درگذشت ملکه الیزابت دوم را تسلیت گفتند.

موبنا به گزارش اسپیس، روز گذشته ملکه انگلیس در سن ٩٦ سالگی درگذشت. بلافاصله پس از درگذشت ملکه پسرش چارلز بعنوان پادشاه بریتانیا معرفی شد. با مرگ ملکه الیزابت دوم، پسرش چارلز ٧٣ ساله به عنوان پادشاه جدید بریتانیا بر تخت خواهد نشست. بنا بر اعلام منابع خبری چارلز عنوان «پادشاه چارلز سوم» را برای خود به عنوان پادشاه بریتانیا برگزیده است.

پس از اعلام خبر درگذشت ملکه الیزابت دوم، ناسا و سایر اعضای جامعه فضایی درگذشت ملکه الیزابت دوم را تسلیت گفتند.

ناسا با اعلام تسلیت نوشت: ملکه که ۸ سپتامبر در سن ۹۶ سالگی درگذشت، ۷۰ سال و بیشتر از هر پادشاه دیگری در تاریخ بریتانیا سلطنت کرد. وی در آن هفت دهه چیزهای زیادی را مشاهده کرد. در مدت زمان سلطنت ملکه الیزابت دوم تمام پروازهای فضایی اعم از قبل از اسپوتنیک و اکسپلورر ۱ صورت گرفت. ما هم برای گرامیداشت یاد ایشان در غم مردم شریک هستیم و از کنجکاوی‌ای که والاحضرت در طول سال‌ها به کاشفان ما نشان داده‌اند، متاثر هستیم. (اکسپلورر۱ اولین ماهواره موفق ایالات متحده بود؛ این ماهواره در فوریه ۱۹۵۸، چهار ماه پس از اسپوتنیک ۱ به مدار زمین رسید.)

مرکز فضایی جانسون ناسا (JSC) در هوستون نیز در توییتی با انتشار دو عکس از ملکه انگلیس به وی ادای احترام کرد. مقامات مرکز فضایی جانسون نوشتند: تاثیر والاحضرت ملکه الیزابت دوم به تمام گوشه و کنار جهان رسید و ما بسیار خوشبختیم که این افتخار را داشتیم که میزبان بازدید ایشان از مرکز فضایی جانسون باشیم. ما هم برای گرامیداشت یاد ایشان در غم مردم شریک هستیم.

آژانس فضایی بریتانیا نیز در پی درگذشت ملکه، عکس هدر توییتر خود را در ادای احترام به ملکه تغییر داد. آژانس فضایی اروپا پیام تسلیت خود را منتشر کرد و گفت: این آژانس از درگذشت ملکه الیزابت دوم پادشاهی متحده غمگین است. والاحضرت شاهد طلوع عصر فضا بودند و با فضانوردانی از جمله نیل آرمسترانگ تا تیموتی پیک فضانورد بریتانیا دیدار کردند. تیموتی پیک پرچم این کشور را که در طی پیاده‌روی فضایی خود در طول ماموریت پرینسیپیا حمل کرده بود، به ایشان هدیه داده بود.

ناسا درگذشت ملکه بریتانیا را تسلیت گفت
تصویر هدر جدید توییتر آژانس فضایی بریتانیا

ناسا درگذشت ملکه بریتانیا را تسلیت گفت

تیموتی پیک (Timothy Peake)، فضانورد اهل کشور بریتانیا  (۸ سپتامبر) نیز از طریق توییتر به ملکه فقید ادای احترام کرد. این فضانورد بریتانیایی نوشت: یک بانوی استثنایی. خانم برای یک عمر خدمت و فداکاری از شما تشکر می‌کنم. امروز روز غم‌انگیز است و افکار ما با خانواده سلطنتی است.

افراد مشهور در بخش فضای خصوصی نیز تسلیت گفتند. جف بزوس، بنیانگذار شرکت بلو اوریجین، امروز در توییتی نوشت: هیچ کس همانند ایشان تجسم وظیفه‌شناسی و خدمت نبود. به تمام بریتانیایی‌هایی که امروز در سوگ درگذشت ایشان هستند، عمیقا تسلیت می‌گویم.

ریچارد برانسون، میلیاردر بریتانیایی و  بنیانگذار شرکت‌های ویرجین که شامل ویرجین گلکتیک و ویرجین اوربیت است، پست وبلاگی را با عنوان “ملکه رهبری را دوباره تعریف کرد” امروز منتشر کرد و گفت که در طول سال‌ها بارها با ملکه ملاقات کرده است. او در ادامه نوشت: ایشان یک عمر خدمت کردند، از بهترین ارزش‌های بریتانیایی دفاع کرده و در دنیایی که همیشه در حال تغییر بود، لطف و ثبات را ارائه کردند. ایشان فوق‌العاده آرام، بسیار دانا و شنونده فوق‌العاده‌ای بودند و همه ویژگی‌های عالی یک رهبر را داشتند. وی همچنین حس شوخ‌طبعی فوق‌العاده‌ای داشت و به افرادی که با آنها ملاقات می‌کرد، علاقه زیادی نشان می‌داد.

 منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا