لیست قیمت آیفون در بازار ایران

بدون تعارف باید گفت که قیمت ایفون در ایران روند صعودی بسیار بالایی دارد. با هربار افزایش نرخ ارز، قیمت آیفون یکی از اولین مواردی است که بالا می‌رود. روزی به آیفون‌های ۳ یا ۴ میلیون تومانی، لقب محصول لاکچری را می‌دادیم؛ اما حالا کار به جایی رسیده است که قیمت بهترین مدل روز آیفون در ایران، چیزی حدود ۷۰ میلیون تومان است!

موبنا – شرکت آمریکایی اپل، از همان ابتدا، استراتژی بازار هدف محصولات خود را بر روی قشر متمول و مرفه جامعه قرار داد. در عمق شعارهای اپل، همواره به خاص ‌بودن، متفاوت بودن و لاکچری بودن اشاره شده است. واقعیت این است که خاص بودن، رایگان نیست و هر کس که محصولات این کمپانی را می‌خواهد باید بهای آن را نیز بپردازد!

اما خاص بودن محصولات اپل، تنها در قیمت ایفون ها خلاصه نمی‌شود؛ این شرکت در ازای دریافت مبلغ بالا، محصولات بسیار با کیفیت و جذابی را ارائه می‌دهد و همین مورد باعث شده که بیشتر مشتری‌های اپل، از خرید خود راضی باشند.

در ادامه نگاهی به مشخصات و قیمت آیفون‌های موجود در بازار می‌اندازیم:

مشخصات و قیمت ایفون SE 2022

اپل پس از عرضه موفق مدل میان‌رده آیفون SE در سال ۲۰۱۶، نسخه دوم این مدل را در سال ۲۰۲۰ و نسخه سومش را در سال جاری روانه بازار کرد. آیفون SE یکی از ارزان‌ترین و در عین حال جدیدترین آیفون‌های بازار است. اپل در این مدل از نمایشگر ۴.۷ اینچی، Retina IPS، پردازنده A15، رم ۳ گیگابایت و دوربین تک لنز ۱۲ مگاپیکسلی استفاده کرده است. آیفون SE در بین میان‌رده‌ها، مشخصات بسیار خوبی دارد و از لحاظ عملکردی، نزدیک به پرچمداران اپل است. اما میان‌رده بودن آیفون SE 2022، باعث نشده است که قیمت آن مشابه میان‌رده‌های سایر کمپانی‌ها باشد و در بین گوشی‌های میان‌رده، همچنان گران محسوب می‌شود.

مشخصات و قیمت آیفون ۱۳

سری آیفون ۱۳ آخرین نسل پرچمداران اپل هستند که سال پیش وارد بازار شدند. اپل در آیفون ۱۳ از نمایشگر بزرگ همراه با پردازنده اختصاصی، آخرین نسخه سیستم عامل iOS و دوربین دوگانه استفاده کرده است. نسخه پیشرفته‌تر این مدل یعنی آیفون ۱۳ پرو نیز با امکانات مشابه، اما دوربین سه‌گانه معرفی شد و به بازار آمد. در این سری یک مدل دیگر با آیفون ۱۳ پرومکس نیز عرضه شده است. قیمت آیفون ۱۳ از ۳۰ میلیون تومان آغاز می‌شود.

قیمت روز انواع مدل‌های آیفون را در جدول زیر مشاهده می‌کنید:

لیست قیمت آیفون اپل

نام مدل

نسخه رم و حافظه

قیمت

iPhone 13 Pro Max

۱TB/6GB/Not Active

۷۰.۵ میلیون تومان

iPhone 13 Pro Max

۵۱۲/۶GB/Not Active

۶۶ میلیون تومان

iPhone 13 Pro

۵۱۲/۶GB/Active

۵۷.۸ میلیون تومان

iPhone 13 Pro Max

۲۵۶/۶GB/Not Active

۴۸.۳ میلیون تومان

iPhone 13 Pro Max

۱۲۸/۶GB/Not Active

۴۶.۵ میلیون تومان

iPhone 13 Pro

۲۵۶/۶GB/Not Active

۴۶ میلیون تومان

iPhone 13 Pro

۱۲۸/۶GB/Not Active

۴۳.۵ میلیون تومان

iPhone 12 Pro Max

۲۵۶/۶GB/Active

۴۱.۷ میلیون تومان

iPhone 13

۱۲۸/۴GB/Not Active

۳۲.۵ میلیون تومان

iPhone 12

۱۲۸/۴GB/Active

۳۲ میلیون تومان

iPhone 11

۱۲۸/۴GB/Not Active

۲۲ میلیون تومان

iPhone SE 2022

۱۲۸/۴GB/Active

۱۸.۶ میلیون تومان

iPhone SE 2020

۱۲۸/۳GB/Active

۱۶.۱ میلیون تومان

 

 منبع: آی تی رسان

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا