قابلیت جدید اندروید ۱۳ امکان تفکیک داده‌های شخصی و کاری را فراهم می‌کند

اندروید ۱۳ به کاربران امکان می‌دهد داده‌ها و اپلیکیشن‌های شخصی و کاری خود را تفکیک کنند‌. این ویژگی امنیت داده‌ها را بیشتر خواهد کرد.

موبنا – اندروید ۱۳ با ارائه‌ی قابلیتی جدید به کاربران امکان می‌دهد که فایل‌ها و داده‌های شخصی و کاری را به‌راحتی جدا کنند. ویژگی جدید اندروید ۱۳ با هدف بهبود تجربه‌‌ی کاربری برای استفاده از یک دستگاه برای انجام وظایف شغلی در‌کنار اجرای بازی و سرگرمی طراحی شده است.

براساس گزارشی که در بلاگ گوگل منتشر شده است، بخش «Work Profiles» اندروید ۱۳ را براساس بهبودهای سال گذشته بازطراحی کرد تا داده‌های شخصی کارمندان از داده‌های شغلی جدا شوند و بدین‌ترتیب تجربه‌ی کاربری بهتری و سازنده‌تری رقم بزند و در عین حال، همچنان به سیاست‌های مدیریت بخش فناوری اطلاعات شرکت نیز پایبند بماند.

درواقع، ویژگی جدید در اندروید ۱۳ به کارمندان امکان می‌دهد اپلیکیشنی که باید در پروفایل کاری یا شخصی باز باشد، به‌صورت پیش‌فرض و با تنظیمات خاص مشخص کنند. برای مثال، گوگل می‌گوید که این قابلیت می‌تواند برای دور نگه‌داشتن ویدئوهای شرکتی و کاری از فهرست تماشای شخصی (Watchlist) در یوتیوب مفید باشد.

علاوه‌براین، افراد می‌توانند دو گالری مجزا برای ذخیره‌ی عکس‌ها در یک دستگاه داشته باشند: یکی برای تصاویر شخصی و دیگری برای عکس‌های کاری. این جداسازی فرایند اشتراک‌گذاری عکس‌ها و به‌طور‌کلی داده‌ها را در اپلیکیشن‌های شخصی و کاری آسان‌تر می‌کند.

همچنین، اندروید ۱۳ برای کاربران گوشی‌های پیکسل قابلیت تبدیل گفتار به نوشتار هوشمند را در اپلیکیشن‌های پروفایل کاری ارائه می‌کند که به‌گفته‌ی گوگل، وظیفه‌ی آن جداسازی اصطلاحات تخصصی به‌کار‌رفته در ایمیل‌های کاری از گفت‌وگوهای شخصی است.

ناگفته نماند ویژگی دیگری به کارمندان اجازه می‌دهد تا به‌راحتی تنظیمات امنیتی و حریم خصوصی دستگاه را مدیریت کنند و ببینند که چه داده‌هایی با مدیران فناوری شرکت به اشتراک‌ گذاشته و چه محدودیت‌هایی در تنظیمات دستگاه فعال شده است.

افزون‌براین، مدیران فناوری شرکت هم‌سو با قوانین National Information Assurance Partnership کنترل بیشتری روی اتصالات وای‌فای در دستگاه‌ها، گزارش‌های امنیتی وای‌فای، بلوتوث و رمزهای‌عبور خواهند داشت. با‌ این حال، هنوز ویژگی‌های دیگری در حالت «به‌زودی» در فهرست قابلیت‌های اندروید ۱۳ قرار دارند. برای مثال، ویژگی Lost Mode به مدیر شبکه امکان می‌دهد که دستگاه‌های تحت مالکیت شرکت‌ها را که دزدیده یا گم شده‌اند، موقعیت‌یابی یا به آن‌ها دسترسی پیدا کند.

افزون‌براین، مدیریت هوشمند شبکه این امکان را فراهم می‌کند که اگر کارمندی روی شبکه وای‌فای شرکت پروفایل شخصی خود را باز کند، داده‌های کاری به‌صورت خودکار رمزنگاری شوند. همچنین، کارمندان می‌توانند پیام‌ها و اعلان‌ها و تصاویر شخصی روی گوشی خود را با امنیت کامل در دستگاه‌های رسمی شرکتی مدیریت کنند.

 منبع: زومیت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا