آیفون ۱۴ و ۱۴ پلاس با طراحی آشنا و پشتیبانی از ارتباط ماهواره‌ای رونمایی شد

اپل در رویداد Far Out 2022، گوشی‌های آیفون ۱۴ و ۱۴ پلاس را با طراحی مشابه نسل قبل و حذف درگاه سیم‌کارت معرفی کرد.

موبنا –اپل در رویداد Far Out امسال، از نسل چهاردهم آیفون‌ها رونمایی کرد. برخلاف سال‌های گذشته، امسال نام‌گذاری آیفون‌های جدید با تغییر و تحول روبه‌رو شده است و دیگر از مدل مینی خبری نیست. درواقع آیفون ۱۴ پلاس مدل جدید خانواده به‌حساب می‌آید که البته از نظر ابعاد، شباهتی به آیفون جمع‌وجور اپل ندارد.

در بخش طراحی، آیفون‌های ۱۴ و ۱۴ پلاس اپل تغییر چندانی نسبت به مدل‌های سال گذشته به خود ندیده‌اند. علاوه‌بر ناچ دوربین سلفی، طراحی سنسور Face ID هم دست‌نخورده باقی مانده است و همچنان نمایشگر تخت، جلوه‌ی زیبایی به گوشی‌های کوپرتینویی‌ها می‌بخشد.

آیفون ۱۴ که درواقع مدل پایه‌ی گوشی‌های اپل است، از نمایشگر ۶٫۱ اینچی استفاده می‌کند، اما تفاوت اصلی آیفون ۱۴ با ۱۴ پلاس به اندازه‌ی نمایشگر باز می‌گردد. اپل آیفون ۱۴ مکس را با نمایشگر ۶٫۷ اینچی به دست کاربران می‌رساند.

آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس از همان تراشه‌ی سال ۲۰۲۱ اپل، یعنی A15 بایونیک استفاده خواهد کرد، بااین تفاوت که حالا تراشه‌ی آیفون‌های مدل پایه، در بخش گرافیک به ۵ هسته‌ی پردازشی مجهز شده‌اند. اپل می‌گوید که مدل پلاس بهترین شارژدهی را در مقایسه با تمام آیفون‌ها ارائه خواهد کرد.

 منبع: زومیت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا