جشنواره کارآفرینی و توسعه کسب‌وکار شریف با حمایت بلوبانک برگزار می‌شود

دوازدهمین دوره جشنواره کارآفرینی و توسعه کسب‌وکار شریف با حمایت بلوبانک برگزار می‌شود.

موبنا – به گزارش موبنا به نقل از روابط عمومی بلوبانک، مراحل ثبت‌نام تیم‌ها و صاحبان ایده‌ برای حضور در این دوره آغاز شده و به زودی کارگاه‌های آموزشی و منتورینگ جشنواره کارآفرینی و توسعه کسب‌وکار برپا می‌شود.

جشنواره کارآفرینی و توسعه کسب‌وکار شریف، از سال ۱۳۸۶ با تلاش مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف و به شکل سالانه برگزار می‌شود. این جشنواره فرصتی مناسب برای معرفی دستاوردهای علمی و فنی دانشجویان، فارغ‌التحصیلان، اساتید، کارآفرینان و صاحبان طرح‌های نوآورانه است تا بتوانند ایده‌های خود را در حوزه‌های مختلف تجاری‌سازی کنند.

همکاری با دانشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری و شبکه‌ای از سرمایه‌گذاران این امکان را برای صاحبان طرح‌های نو فراهم کرده تا ایده خود را در جشنواره کارآفرینی و توسعه کسب‌وکار شریف، پرورش و با کمترین ریسک، رشد و توسعه دهند.

دوره دوازدهم این جشنواره که کار خود را از تیرماه امسال با ثبت‌نام تیم‌ها و برگزاری جلسات همفکری و پنل‌های تخصصی آغاز کرده با حمایت بلوبانک، استارتاپ پیشرو حوزه نئوبانک ایران برگزار می‌شود. بلوبانک، نئوبانک ایرانی وابسته به بانک سامان است که اواخر سال ۱۳۹۸ فعالیت خود را با هدف پاسخگویی به نیازهای بانکی هموطنان، به ویژه قشر جوان، شروع کرد. این نئوبانک، با ارائه خدماتی تماما آنلاین و از طریق اپلیکیشن، توانسته با نوآوری، سطح جدیدی از خدمات بانکی را به ایرانیان ارائه دهد.

نوشته های مشابه

حمایت از جشنواره کارآفرینی و توسعه کسب‌وکار شریف در ادامه فعالیت‌های مسئولیت اجتماعی بلوبانک و به منظور حمایت از کارآفرینان و صاحبان طرح‌ها و ایده‌های نوآور انجام می‌شود.

 

شرایط و مراحل برگزاری

دوازدهمین دوره جشنواره کارآفرینی و توسعه کسب‌وکار شریف در سه بخش ایده، محصول اولیه و توسعه بازار دنبال می‌شود. تیم‌های داوطلب می‌توانند طرح‌های خود را در حوزه‌های فینتک، آموزش و منابع انسانی، سلامت، گردشگری، کشاورزی، متاورس و بلاکچین، تحول دیجیتال، کسب‌و‌کارهای پایدار، اینترنت اشیا و هوش مصنوعی، تجارت الکترونیک و… به جشنواره ارسال کنند.

پس از پر کردن فرم اطلاعات و تکمیل ثبت‌نام، مرحله غربالگری آغاز می‌شود. در این مرحله تیم‌های اجرایی جشنواره، طرح‌های ارسالی را بررسی و نظرات خود را به منظور رفع نواقص احتمالی و تکمیل طرح‌ها ارائه می‌دهند.

تیم‌ها با عبور از مرحله غربالگری و تایید اولیه وارد مرحله «عارضه‌یابی» می‌شوند. در این بخش، طرح‌ها به طور اختصاصی از نظر فنی و کسب‌وکاری مورد بررسی دقیق و جزئی قرار می‌گیرند.

جشنواره کارآفرینی و توسعه کسب‌وکار شریف با حمایت بلوبانک برگزار می‌شود

پس از این مرحله تیم‌ها با توجه به نظرات و پیشنهادات گفته شده به تکمیل طرح‌ها، پیچ‌دک‌ها و ارائه‌های خود مشغول می‌شوند. با ارائه طرح‌ها به داوران جشنواره، مرحله دوم غربالگری شروع می‌شود. داوران جشنواره کارآفرینی و توسعه کسب‌وکار شریف در هر بخش طرح‌ها را بررسی و برترین ایده‌ها را انتخاب می‌کنند. تیم‌هایی که بتوانند نظر مثبت داوران را جلب کنند، به دوره «راهبری» راه می‌یابند. این دوره به منظور آمادگی هر چه بیشتر تیم‌ها برای ارائه مقابل سرمایه‌گذاران و در طی بازه زمانی ۳۰ تا ۴۵ روزه برگزار می‌شود. در طول این مراحل جلسات همفکری و کارگاه‌های آموزشی و منتورینگ مختلفی برای اعضای تیم‌ها برگزار می‌شود.

ارائه تیم‌ها به سرمایه‌گذاران در مرحله دمودی و همچنین برگزاری مراسم اختتامیه پایان بخش دوره دوازدهم جشنواره کارآفرینی و توسعه کسب‌وکار شریف خواهد بود.

در این دوره از جشنواره که اهدافی همچون آشنایی صاحبان صنعت با ایده‌ها و کارآفرینان جدید، معرفی کارآفرینان برتر به اکوسیستم نوآوری، توانمندسازی و پشتیبانی طرح‌های کسب‌وکارهای نوپا و دانش بنیان، شبکه‌سازی و توسعه ارتباطات میان سرمایه‌گذاران و صاحبان ایده را دنبال می‌کند، برنامه‌های جانبی مختلفی برگزار می‌شود. از جمله این برنامه‌ها می‌توان به برگزاری رویداد VC TALKS، ارائه‌های کوتاه کارآفرینان جوان، نمایشگاه، ریورس پیچ، گزارشات بازار و… اشاره کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و یا ثبت‌نام در این دوره از جشنواره لطفا به وبسایت این رویداد به نشانیhttps://vccup.sharif.ir  مراجعه نمایید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا