نیو ES7؛ شاسی بلند بسیار باکیفیت چینی (+عکس)

نیو ES7 از منظر ابعاد برابر با ۴۹۱۲ میلیمتر در طول، ۱۹۸۷ میلیمتر در عرض و ۱۷۲۰ میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورهای آن نیز برابر با ۲۹۶۰ میلیمتر است.

موبنا نیو(NIO) نام یک استارت آپ چینی است که از سال ۲۰۱۴ فعالیت خود را در زمینه تولید خودروهای الکتریکی مجهز به فناوری خودران آغاز کرده است. دفتر مرکزی این کمپانی در شانگ های قرار دارد و حدود ۴ هزار کارمند(آمار سال ۲۰۱۸) نیز در نیو مشغول به فعالیت هستند.

مدتی پیش کراس اوور EC6 را از این برند معرفی کردیم که جزئیاتش اینجا در دسترس قرار دارد. در مطلب امروز سراغ کراس اوور ES7 می رویم که مدل ۲۰۲۲ آن با قیمت ۶۸۳۰۰ تا ۸۰ هزار دلار در بازار چین عرضه می شود. این خودرو به مدت ۳ سال یا ۱۲۰ هزار کیلومتر گارانتی می شود.

نیو ES7؛ شاسی بلند بسیار باکیفیت چینی 80 هزار دلاری! (+عکس)

نیو ای اس۷ یک محصول گران قیمت است که البته در بحث طراحی جزئیات متفاوتی را به نمایش نمی گذارد اما کیفیت مونتاژ بالا به خوبی حس یک محصول لوکس را انتقال می دهد.

نیو ES7 از منظر ابعاد برابر با ۴۹۱۲ میلیمتر در طول، ۱۹۸۷ میلیمتر در عرض و ۱۷۲۰ میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورهای آن نیز برابر با ۲۹۶۰ میلیمتر است.

همانطور که اشاره شد، کمپانی نیو در زمینه خودروهای الکتریکی فعالیت دارد و ای اس۷ نیز یک الکتریکی خالص است که ۲ موتور الکتریکی با مجموع خروجی ۶۴۴ اسب بخار استفاده می کند. گشتاور نیز ۸۵۰ نیوتن متر محاسبه شده است.

انرژی مورد نیاز پیشرانه الکتریکی از بسته باتری لیتیمی ۷۵، ۱۰۰ و ۱۵۰ کیلووات ساعت با توجه به تریم، تامین می شود. برد حرکتی خودرو نیز به ترتیب ۴۸۵، ۶۲۰ و ۹۳۰ کیلومتر اعلام شده است.

شاخص صفر تا ۱۰۰ کیلومتر برابر با ۳.۹ ثانیه و بیشینه سرعت ۲۰۰ کیلومتر برساعت است. در این زمینه آمار نیو ای اس۷ بسیار چشمگیر است.

سامانه تمام چرخ الکتریکی در وضعیت فعال قرار دارد.

سیستم ترمز در تمامی چرخ ها دیسکی است. سیستم تعلیق تطبیقی نیز در این خودرو استفاده شده که تجربه سواری بسیار باکیفیتی را فراهم می کند.

رینگ های آلومینیومی در اندازه ۲۰ و ۲۱ اینچی ارائه می شوند.

نیو ES7

فضای کابین نیو ای اس۷ یکی از بهترین های بازار جهانی در نوع خود است و این تنها یک ادعا نیست. استفاده از مواد اولیه باکیفیت و خلاقیت در جانمایی امکانات موجب شده تا محیطی مینیمال و فناورانه شکل بگیرد.

از امکانات کابین باید به نمایشگرهای دیجیتال، دستیار هوشمند مجازی، سیستم تهویه اتوماتیک با دسترسی تنظیمات مجزا برای ردیف عقب، استارت دکمه ای، استراحتگاه دست هر دو ردیف، درب صندوق عقب الکتریکی باز/بسته بدون دخالت دست، نمایشگر هداپ، نورپردازی هوشمند داخلی ۲۵۶ رنگ، ناوبری ماهواره ای، پشتیبانی از فرمان های صوتی، یو اس بی تایپ-سی، بلوتوث، اسکای روف الکتروپانورامیک، تنظیم الکتریکی صندلی ها به همراه حافظه، گرم کن فرمان، تنظیم الکتریکی فرمان به همراه حافظه، پاور ویندوز هر دو ردیف، آینه های الکتریکی مجهز به تاشوی خودکار/ حافظه/ گرم کن/ ریورز/ ضد بخار، سنسور باران، برف پاک کن عقب و… اشاره کرد.

در بحث ایمنی نیز نیو ES7 خودروی بسیار قابلی است زیرا مجهز به امکانات روز مانند: کروز کنترل تطبیقی، ورود بدون کلید، رادار پارک جلو و عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، نمایش نقاط کور دید راننده، ای بی اس، ای بی دی، دستیار ترمز، پایداری الکترونیکی، ترمز اضطراری، دستیار حرکت در سربالایی و سرپایینی، سیستم پارک اتوماتیک، ایزوفیس صندلی کودک، نوربالا و پایین اتوماتیک، ایربگ کامل و… است.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا