هواپیمای لوکس سه طبقه با قابلیت حمل بیش از ۷۰۰ مسافر(+فیلم و عکس)

هواپیمای غول پیکر “نهنگ آسمان” قرار است بهترین ها در زمینه لوکس بودن، عملکرد و پایداری را ارائه کند.

موبنا هواپیماهای مسافربری در حال بزرگ‌تر، سبزتر و لوکس‌تر شدن هستند. اما یک هواپیمای مفهومی آینده‌نگر همه چیز را به حد نهایی رسانده و نکته جالب توجه این است که امکان دارد معرفی چنین محصولی چندان دور از دهن و دسترس نیز نباشد.

 

 

چندین سال از زمانی که اُسکار وینالس، طراح اسپانیایی، برای نخستین بار از هواپیمای مفهومی ای ‌دبلیو دبلیو ‌ای (AWWA) رونمایی کرد، می گذرد، اما به نظر می رسد این هواپیما در حال حاضر بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است. مدلی از طرح وینالس به تازگی در نمایشگاهی با موضوع حمل و نقل آینده که در مرکز فرهنگی شیخ عبدالله السالم در کویت برگزار شد، در معرض دید قرار گرفت.

شاید یکی از دلایل علاقه دوباره به این طرح مفهومی آینده‌نگر این باشد که به واقعیت تبدیل شدن چنین پروژه ای در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری ممکن به نظر می رسد. این هواپیمای غول پیکر که اکنون به نام “نهنگ آسمان” شناخته می شود قرار است بهترین ها در زمینه لوکس بودن، عملکرد و پایداری را ارائه کند.

با ۲۴۰ فوت (۷۶.۸متر)، طول هواپیمای “نهنگ آسمان” از برترین هواپیماهای مسافربری دوربرد امروزی مانند ایرباس ای۳۸۰-۸۰۰ و بوئینگ ۷۴۷ چندان فاصله ای ندارد و بیشینه سرعت ۶۲۰ مایل بر ساعت (۹۹۷ کیلومتر بر ساعت) آن نیز با موارد امروزی قابل مقایسه است. اما این هواپیما بسیار جادارتر خواهد بود و می تواند تا ۷۷۵ مسافر را حمل کند.

هواپیمای نهنگ آسمان دارای چهار پیشرانه الکتریک-سوخت است که دو پیشرانه در بال ها و دو پیشرانه دیگر در دم قرار می گیرند و امکان تغییر از سوخت به استفاده الکتریسیته برای توربوفن هنگامی که هسته پیشرانه ها خاموش شده است، وجود دارد.

افزون بر سبزتر بودن، پیشرانه ها می توانند چرخش ۴۵ درجه ای داشته باشند. این ویژگی به هواپیمای غول پیکر امکان برخاستن تقریبا عمودی را می دهد، از این رو، استفاده از آن تنها به فرودگاه هایی با باندهای طولانی محدود نخواهد شد.

پیشرانه های هیبریدی و تمام سامانه های موجود در هواپیما به لطف پنل های خورشیدی یکپارچه شده از انرژی تجدیدپذیر نیرو خواهند گرفت.

هواپیمای “نهنگ آسمان” یک وسیله نقلیه بسیار امن نیز خواهد بود. افزون بر سامانه پرواز با سیم که امکان کنترل پرواز را فراهم می کند، یک معماری ویژه که بال ها را از بدنه جدا می کند، این امکان را فراهم می کند تا در شرایط اضطراری بدنه مانند یک غلاف از بال ها جدا شود. به گفته وینالس، این ویژگی می تواند به نجات جان مسافران کمک کند.

وقتی صحبت از لوکس بودن می شود، هواپیمای “نهنگ آسمان” اساسا به عنوان یک هتل پرنده طراحی شده که امکانات مختلف از یک باشگاه ورزشی تا اسپا را در خود جای داده است. همچنین، باید به مناظر تماشایی از پنجره های قسمت بالایی هواپیما برای مسافران کلاس درجه یک این هواپیمای سه طبقه اشاره داشت.

اسکار وینالس معتقد است که نیاز فزاینده ای به هواپیماهای مسافربری بزرگ‌تر مجهز به آخرین فناوری ها وجود دارد، از این رو، به واقعیت تبدیل شدن طرح های مفهومی مانند “نهنگ آسمان” در آینده چندان دور از انتظار نخواهد بود.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا