ارتباطات رومینگ در ایام اربعین، رایگان نیست

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: ارتباطات رومینگ به صورت رایگان نیست و به صورت لحظه‌ای و متناسب با اپراتور، هزینه رومینگ اعلام می‌شود.

موبنا – «عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در مراسم بازدید از شرکت‌های دانش‌بنیان در رویداد «همگام با اربعین، همراه فناوری» درخصوص وضعیت خدمات ارائه شده در ایام اربعین حسینی اظهار داشت: دولت تمام قد ایستاده تا تمام ظرفیت‌هایش را بکار بگیرد تا سفر اربعین را برای زائران تسهیل و شیرین کند.

وی افزود: در آخرین جلسه هیئت دولت هم ریاست محترم جمهور با اشاره بر اینکه حدود دو سال امکان سفر وجود نداشته متذکر شد که در ایام اربعین تمامی ظرفیت‌های وزارت‌خانه‌ها بسیج شوند تا خدمات مناسبی به زائران داده شود.

زارع‌پور تصریح کرد: وزارت ارتباطات نیز در همین راستا سعی دارد که امسال با خدمتی فناورانه کار متفاوتی را در خصوص ارائه خدمات انجام دهد.

وی اضافه کرد: سال‌های گذشته از وزارت ارتباطات فقط انتظار فراهم شدن اینترنت در این ایام وجود داشت، اما امسال با ظرفیت‌هایی که مشاهده شد، در صورت یکپارچه شدن این ظرفیت‌ها و ابزارها می‌توان خدمات تازه‌ و کاربردی‌تری را ارائه دهیم.

وزیر ارتباطات در خصوص فیبرکشی مسیر نجف تا تهران بیان داشت: کارهای انجام شده با هماهنگی دولت عراق رو‌به‌ پیشرفت است اما به‌هرحال برای سال‌های دیگر، امکانات فیبر کشی مسیر نجف تا کربلا به سرانجام خواهد رسید.

همچنین وزیر ارتباطات تاکید داشت تا روابط عمومی وزارت‌خانه بصورت پیوسته رسانه‌ای به اطلاع رسانی خدمات‌ ارائه شده بپردازد تا زائرین اربعین حسینی از این خدمات آگاه شوند.

* ارتباطات رومینگ در ایام اربعین، رایگان نیست

همچنین مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت: ارتباطات رومینگ به صورت رایگان نیست و به صورت لحظه‌ای و متناسب با اپراتور، هزینه رومینگ اعلام می‌شود.

‎«امیر محمدزاده لاجوردی»، مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت، در این مراسم درخصوص وضعیت خدمات ارائه شده در ایام اربعین حسینی اظهار داشت: در مرزهای جنوبی بحث افزایش کیفیت ارتباطی مطرح است که در مرزهای جنوبی حدود ۳۸ سایت سیار توسط اپراتورهای همراه جهت بهبود کیفیت ارتباطی سمت مرزهای جنوب غربی قرار گرفته شده است.

وی افزود: یک بالون ارتباطی نیز در نزدیکی مرز مهران قرار داده شده است تا Wi-Fi رایگان را در اختیار زائرین قرار دهد.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت تصریح کرد: در مرزهای کشور عراق از مرز مهران تا شهر نجف در ورودی سه تا از شهرها موجود در مسیر، اینترنت رایگان فراهم شده است. البته باید توجه داشت که سرویس رومینگ همچنان فعال است اما از طریق سرویس‌های مربوطه به صورت لحظه‌ای به زوار اطلاع داده می‌شود که متناسب با اپراتور همراه‌شان، هزینه مربوط به ارتباطات به چه میزان است.

وی ادامه داد: در مسیر نجف به کربلا برای ارائه‌ی اینترنت رایگان به زوار اربعین ۱۱ موکب برپا شده است که در تلاشیم تا با همکاری اپراتورهایایرانی و اپراتور عراقی به ۲۰ موکب‌ افزایش یابد.

 منبع: تسنیم

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا