کارکنان آمازون در انگلیس اعتصاب می‌کنند

کارکنان آمازون در انبار بزرگ این شرکت در کاونتری در مرکز انگلستان، در آخرین مناقشه کاری با غول تجارت الکترونیک ایالات متحده اعتصاب می‌کنند.

موبنا – به گزارش رویترز، بیش از ۳۰۰ کارگر انگلیسی آمازون بر مبنای یک رای‌گیری مشورتی اعلام کردند ۹۷ درصد آنها آماده اعتصاب هستند. رای‌گیری رسمی در مورد انجام اعتصاب هنوز انجام نشده است.

آماندا جیرینگ، سازمان‌دهنده ارشد این اعتراض‌ها گفت: «کارگران آمازون به درستی خشمگین و آماده اعتصاب هستند. به آنها ۳۵ پنس در ساعت پرداخت می‌شود و این در حالی است که ارزش شرکت آمازون بیش از ۱ تریلیون پوند بوده و نسل فعلی در انگلیس بدترین بحران را در زمینه تامین هزینه‌های زندگی پشت سر می‌گذارد.»

آمازون که ۷۰۰۰۰ کارگر در بریتانیا دارد، گفت دستمزد پایه آن به حداقل ۱۰.۵۰ تا ۱۱.۴۵ پوند (۱۲ تا ۱۳ دلار) در ساعت افزایش یافته که افزایشی ۲۹ درصدی برای حداقل دستمزد ساعتی همکاران آمازون از سال ۲۰۱۸ بدین سو محسوب می‌شود.

افزایش هزینه‌های زندگی و تشدید نرخ تورم موجی از ناآرامی‌های صنعتی را در همه صنایع بریتانیا ایجاد کرده است. صدها کارگر آمازون در ماه گذشته در انباری در تیلبری در جنوب شرقی انگلستان در اعتراض به دستمزد اندک، اعتصاب کردند.

 منبع: فارس 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا