قیمت سفره قلمکار طرح سیاه قلم شش نفره یزد

یکی از صنایع دستی سنتی و زیبا که می توانید به عنوان سوغات به عزیزان خود هدیه دهید سفره قلمکار شش نفره می باشد که هدیه ای زیبا و خوش قیمت است و می توان به عنوان یک رومیزی شیک از آن استفاده کرد.

هنر قلمکاری نوعی هنر سنتی و قدیمی با تنوع بسیار زیاد است که از آن برای تزیین و زیبایی دکوراسیون منزل استفاده می شود، در واقع قلمکاری هنر چاپ بر روی پارچه می باشد که به آن چیت ساز هم گفته می شود.

پارچه قلمکاری برای مصارف گوناگونی از جمله سجاده، جایگزین رومیزی ترمه، روتختی، روسری، پشتی و غیره به کار برده می شود، در طراحی سفره قلمکار از نقوش و طرحهای خاصی همچون گل و مرغی، طرحهای سنتی و حماسی و بسیاری طرحهای دیگر استفاده می شود.

قلمکاری روی پارچه در گذشته با استفاده از قلم مو و رنگهای طبیعی و گیاهی انجام می شد ولی امروزه با استفاده از مهرهای آماده و چاپ روی پارچه انجام می شود و شاید هنگام خرید سفره قلمکار شش نفره تشخیص نوع اصل و با کیفیت آن برای شما دشوار باشد از همین رو نکاتی را برای تشخیص بهتر سفره مرغوب به شما ارائه می کنیم تا در انتخاب کالای مرغوب تر شما را یاری کند.

کیفیت رنگ یکی از ملاکهای اصلی تشخیص سفره قلمکار مرغوب است، رنگهای طبیعی بهترین رنگ برای اینکار هستند بعد از آن از بین رنگهای مصنوعی رنگ ری اکتیو از کیفیت بالایی برخوردار است  زیرا هم شفافیت رنگ خوبی دارد و هم ثبات رنگ آن بالاست، به طور کلی هر چه سفره قلمکار از نظر طرح و نقش کاملتر و رنگ پررنگ تری داشته باشد نشان از کیفیت و مرغوبیت سفره است.

 

سفره قلمکار طرح سیاه قلم

برای تولید محصولات قلمکاری از پارچه های پنبه، کرباس، چلوار، کتان و ابریشم استفاده می شود، چون بیشتر از پشم در این نوع الیاف استفاده شده، پذیرش رنگ انجام می شود علاوه بر این در این الیاف طراحی نقوش کار سازتر است به طور کلی برای قلمکاری از پارچه متقال، کرباس، ابریشمی، کتان بافت خارجی، چلوار و ململ حاجی اکبری استفاده می شود، چون ثبات رنگها در این پارچه ها بیشتر می باشد.

برای تولید سفره قلمکار ابتدا به مدت ۵ روز پارچه را داخل رودخانه قرار می دهند تا آهار و مواد زاید پارچه خارج شود که به این روش آبخور می گویند سپس صنعتگر رنگرزی پارچه را با پوست انار زمینه نخودی آن را رنگرزی می کند.

قیمت سفره قلمکار طرح سیاه قلم شش نفره یزد

در مرحله بعد برای تولید سفره قلمکار طرح سیاه قلم با کمک قالبهای چوبی قلمکار روی پارچه نقوش مختلفی را چاپ می کند هر کدام از قالبهای چوبی دارای رنگ مجزای می باشند از رنگ کاه قهوه ای، زرد، سبز، آبی، قرمز و سبز در قلمکاری استفاده می شود سپس با رنگهای قرمز و مشکی پارچه را نقش می زنند در مرحله بعد بین ۲ تا ۳ ساعت پارچه را داخل آب روان قرار می دهند تا رنگهای زاید خارج شوند و پارچه یکدست شود و برای تثبیت رنگ آماده گردد.

برای تثبیت رنگ، پارچه ها را داخل ظرف پر از آبی که در حال جوشیدن می باشد، قرار می دهند سپس مغز روناس، پوست انار ساییده را به پارچه های در حال جوشیدن اضافه می کنند تا رنگ پارچه تثبیت شود در مرحله بعد پارچه را در هوای آزاد می گذارند تا خشک شود و برای این که زیبایی سفره قلمکار افزایش یابد مراحل ریشه تابی و منگوله زنی انجام می شود و سفره قلمکار تولید می گردد.

 

سفره قلمکار یزد

حال با گذر از آن دوران تاریخی و اوج این محصولات باید عرضه داشت که در حال حاضر سفره قلمکار یزد همچنان طرفداران بسیاری دارد و افراد زیادی علاقه مند هستند تا در خانه های خود از این محصولات سنتی و اصیل استفاده کنند از همین رو گروه تجاری این سایت که عرضه کننده انواع پارچه ها و محصولات سنتی ایرانی است در لیست محصولات خود این سفره های بی نظیر و زیبا را قرار داده تا عرضه کنندگان محلی در محصولات سنتی در استان یزد و سایر استانهای ایران که علاقه دارند تا این محصول را برای فروشگاه های خود تهیه کنند بتوانند به راحتی از طریق اینترنت و بدون نیاز به حضور در محل این محصول را خرید عمده کنند.

قیمت سفره قلمکار طرح سیاه قلم شش نفره یزد

از دیگر استفاده هایی که سفره قلمکار یزد دارد عرضه صادراتی این کالاست، همانطور که می دانید در دهه های اخیر صنایع دستی ایرانی در میان بسیاری از مصرف کنندگان کشورهای خارجی و مخصوصا کشورهای همسایه طرفداران بسیاری پیدا کرده است.

امروزه افراد بسیاری مایلند تا به منظور استفاده از این محصولات سنتی در خانه ویا قرار دادن آنها در کلکسیون لوازم قدیمی خود از این محصولات خرید کنند که علت عمده آن نیز حس نوستالژی است که صنایع دستی کهن ایرانی به این افراد القا می کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا